Hauskimmat/omituisimmat omakannan tekstit
Iltasanomien innoittamana ajattelin tehdä tällaisen keskustelun. Kerätään tänne hauskimmat/omituisimmat kanta.fi kirjaukset.
Kommentit (39)
HSEn adonis kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole "hauska merkintä", mutta onkologi oli kirjannut, että potilas (minä) on itkuinen ja hermostunut, kun odottaa vastauksia.
No eipä naurattanut, kun odottelin TT-kuvauksen, labran ja lääkärin vastaanottoa.
Suomalainen saa itkeä, kun tulee kultamitalli, kaunis laulu, kakku lätsähtää TV-ohjelmassa, mutta itku syöpätautien polilla aiheuttaa merkinnän.Kai tuollakin tarkoitettiin seuraavaa hoitoa ajatellen että ko. hetkellä ainakin oli ahdistusta ja masennusta, vaikka se ymmärrettävää onkin.
Minusta "maallikkojen" ei pitäisi niitä tekstejä lukea, kyllä niillä yleensä on ihan tarkoitus. Esim. epäsiisti habitus (aikaisemmin siistillä) voi viitata depressioon..
Joo, ei niistä kannata ainakaan liikaa ottaa itseensä. Just tuo epäsiisti habitus on sellainen jos kovin useasti alkaa samaa merkintää olemaan niin voi olla juurikin masennuksen merkki. Seuraavalle hoitavalle taholle ne tekstit on tarkoitettu tiedoksi ensisijaisesti, jos potilas itse huomaa ihan oikeita asiavirheitä niin sitten toki yhteys korjausta varten.
Laitapuolen kulkija mies, maksa-arvot koholla.
En minä nyt ihan sillan alla vielä asu vaikka alko melko usein maistuukin :D hyvä näpäytys sinänsä.
Vierailija kirjoitti:
Tämä nyt ei ole "hauska merkintä", mutta onkologi oli kirjannut, että potilas (minä) on itkuinen ja hermostunut, kun odottaa vastauksia.
No eipä naurattanut, kun odottelin TT-kuvauksen, labran ja lääkärin vastaanottoa.
Suomalainen saa itkeä, kun tulee kultamitalli, kaunis laulu, kakku lätsähtää TV-ohjelmassa, mutta itku syöpätautien polilla aiheuttaa merkinnän.
Selvä on ettei potilas voi eikä osaa tulkita merkintöjä kun ne ei ole varsinaisesti hänelle suunnattu. Se on oma ammattikielensä. Selvät erehdykset pitää korjata. Satunnainen merkintä tunnetilasta tai habituksesta niin seuraava lääkäri käyttää kyllä aivojaan onko edellinen huomio merkitsevä edelleen vai ei.
M32 kirjoitti:
Laitapuolen kulkija mies, maksa-arvot koholla.
En minä nyt ihan sillan alla vielä asu vaikka alko melko usein maistuukin :D hyvä näpäytys sinänsä.
Tuosta lähtee kaksi eri linjaa, eli alkoa runsaasti käyttävän miehenretaleen, ja sen siistin ja tiukan tädin jolla voi epäillä muutakin kuin alkon aiheuttamaa.
"Tupakoi ja juo energiajuomaa "
En tee kumpaakaan ja vaikka tekisinkin,miten se liittyy siihen että astuin portaissa pahasti ja polvi meni. Jäi aika hölmistynyt olo.
Tuo epäsiisti habitus on toisaalta aika subjektiivista. Mielestäni ihminen on siisti kun hygienia on huolehdittu ja hiukset kammattu, mutta jos vaatteet ovat nuhjuiset eihän se välttämättä liity siisteyteen vaan voi kieliä ennemminkin vaatimattomasta tyylistä.
Sitten taas jos ei meikkaa, onko automaattisesti epäsiisti? Itse en meikkaamisesta pidä ja vaatteenikin ostan mieluusti kirppikseltä. Puhdas olen aina, kuten vaatteetkin, mutta kyllähän ne saattaa nuhjuisilta näyttää niille ihmisille, joilla on erilainen tyyli.
Yritin päästä kävelyä rajoittavan jalkavaivan takia lääkärin vastaanotolle. Jouduin kuitenkin terveydenhoitajan diabeteskontrolliin. Hän ohjasi minut lopuksi fysioterapeutille joka ohjasi konsultoivalle lääkärille joka ohjasi jalkaterapeutille. Aikaa on mennyt nyt ajantilauksesta tähän päivään 1,5 kk ja 4 terveyskeskuskäyntiä eikä yhä jatkuvan jalkavaivan syytä ole vieläkään selvitetty!
Mieheni oma kannassa oli naislääkärin toteamus "Mahdottoman iso penis".
Ei liittynyt millään tavoin selkävaivaan, minkä vuoksi mieheni kävi lääkärissä.
Mulla ei ole koskaan muuten ollut kannassa arvioita ulkoisesta olemuksesta, paitsi jokusen kerran maininta "kalpea" (kärsin anemiasta, tuo liittyy siihen). Sen sijaan on sekä omissa että lapsen Kanta-teksteissä ollut maininta asiallisuudesta ja rauhallisuudesta. Sekin on jännä. Noissa lapsen teksteissä on kyse ollut siitä, että ambulanssi on tullut hoitamaan lapsen hengitysvaikeuksia.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole koskaan muuten ollut kannassa arvioita ulkoisesta olemuksesta, paitsi jokusen kerran maininta "kalpea" (kärsin anemiasta, tuo liittyy siihen). Sen sijaan on sekä omissa että lapsen Kanta-teksteissä ollut maininta asiallisuudesta ja rauhallisuudesta. Sekin on jännä. Noissa lapsen teksteissä on kyse ollut siitä, että ambulanssi on tullut hoitamaan lapsen hengitysvaikeuksia.
Minulle nuo merkinnät tilanteesta voisivat kertoa esim. että sekä lapsi että sinä ette ole pelästyneet tai panikoineet tilannetta vaan olette pysyneet toimintakykyisenä ja osaatte kertoa mitä on tapahtunut. Myöskään äiti ei selvästi ole häiritsevästi läsnä hoitotilanteessa, ei hätäile ja hosu vaan luottaa ammattilaisiin ja kyseenalaistamatta ja estelemättä antaa näiden tehdä työnsä. Lapsi ei itke, kilju tai huuda äitiä, ymmärtää mitä tapahtuu ja antaa ensihoitajien toimia vastustelematta ja noudattaa annettuja ohjeita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle nuo merkinnät tilanteesta voisivat kertoa esim. että sekä lapsi että sinä ette ole pelästyneet tai panikoineet tilannetta vaan olette pysyneet toimintakykyisenä ja osaatte kertoa mitä on tapahtunut. Myöskään äiti ei selvästi ole häiritsevästi läsnä hoitotilanteessa, ei hätäile ja hosu vaan luottaa ammattilaisiin ja kyseenalaistamatta ja estelemättä antaa näiden tehdä työnsä. Lapsi ei itke, kilju tai huuda äitiä, ymmärtää mitä tapahtuu ja antaa ensihoitajien toimia vastustelematta ja noudattaa annettuja ohjeita.
Joo, kyllä mä ymmärrän, miksi niitä kirjoitetaan, mutta niitä on vain hauska lukea jälkikäteen.
Potilas on laiha
Painoa 63 kg ja pituutta 169 cm 😀
Vierailija kirjoitti:
Potilas on laiha
Painoa 63 kg ja pituutta 169 cm 😀
Minusta sama lääkäri on kirjoittanut eri käynneillä että hoikka ja tukeva.
Painossa tai ulkonäössä ei ollut tapahtunut mitään muutoksia. Oli vain eri paita päällä.
Vierailija kirjoitti:
Yritin päästä kävelyä rajoittavan jalkavaivan takia lääkärin vastaanotolle. Jouduin kuitenkin terveydenhoitajan diabeteskontrolliin. Hän ohjasi minut lopuksi fysioterapeutille joka ohjasi konsultoivalle lääkärille joka ohjasi jalkaterapeutille. Aikaa on mennyt nyt ajantilauksesta tähän päivään 1,5 kk ja 4 terveyskeskuskäyntiä eikä yhä jatkuvan jalkavaivan syytä ole vieläkään selvitetty!
Sinut on ohjattu hoitoon juuri kuten kuuluu. Fysioterapeutti ja jalkaterapeutti sinua auttavat, ei se terveyskeskuslääkärin vastaanotto anna yhtään mitää lisää. Jos fys- tai jalkaterapeutti toteaa vaivan mihin tarvitaan oikeasti lääkäriä (ortopedi, fysiatri ) ohjaavat kyllä sitten ko.alan lääkärille.
T. Oikea terveyskeskuslääkäri
Mulla lukee että 39 vuotias kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, terve nainen.
Kerroin että olen ns.lukutoukkakka, lääkäri kirjoitti että olen vastikään opetellut lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla lukee että 39 vuotias kilpirauhasen vajaatoimintaa sairastava, terve nainen.
Kerroin että olen ns.lukutoukkakka, lääkäri kirjoitti että olen vastikään opetellut lukemaan.
Siis lukutoukka . Mulla on vaikeuksia uuden laitteen ja kosketusnäytön kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli puhelinaika. Lääkäri oli kirjannut, että ääni käheä, puhuu lauseita, ei muuta poikkeavaa. Tuli vaan mieleen, että hankala puhelinsessio mahtaa olla potilaan kanssa, joka ei puhu lauseita. Ja kuka nyt ei muutenkaan puhuisi lauseita? Yksivuotias?
Hengenahdistus voi aiheuttaa sen, että puhe pätkii sanojen välissä, eikä pysty puhumaan kokonaisia lauseita kerralla.
Kaverit naureskelivat aikanaan, kun heidän pienet lapsensa olivat olleet lääkärintarkastuksessa ja siellä oli mm. kirjattu että "erittäin karvaiset korvat" (korvakäytävät).
Siisteys ja huoliteltu olemus ja tietyllä tapaa myös erityinen pirteys taas voivat nekin jossain tapauksessa kieliä todellisuuden ja asian oikean laidan peittelystä.