Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hauskimmat/omituisimmat omakannan tekstit

Vierailija
11.05.2022 |

Iltasanomien innoittamana ajattelin tehdä tällaisen keskustelun. Kerätään tänne hauskimmat/omituisimmat kanta.fi kirjaukset.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nosto

Vierailija
2/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on kyllä aika hauskaa kun tiedoissa lukee, vielä oikein vihaisesti kirjoitettuna, että on yritetty soittaa useasti mutta ei vastaa. No kenelle ovat soitelleet kun mun puhelin ei ole soinut. Ihme mokia tekevät ja sitten kirjoittelevat sinne mitä sattuu. Ja vielä lisää palkkaa pitäisi olla... Mielummin lisäkoulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se on kyllä aika hauskaa kun tiedoissa lukee, vielä oikein vihaisesti kirjoitettuna, että on yritetty soittaa useasti mutta ei vastaa. No kenelle ovat soitelleet kun mun puhelin ei ole soinut. Ihme mokia tekevät ja sitten kirjoittelevat sinne mitä sattuu. Ja vielä lisää palkkaa pitäisi olla... Mielummin lisäkoulutusta.

Kannattaa muistaa kertoa sinne terveyskeskukseen, että on puhelinnumero vaihtunut....

Vierailija
4/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen omakantaa.  

Vierailija
5/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei jaksa tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla", avauduttuani neuvolassa raskausajan väsymyksestä. Minulla oli tuolloin parivuotias esikoinen, joten kyllä vähän muutakin tein. Sen jälkeen tajusin, että terveydenhuollon ammattilaiselle ei niin vaan avauduta tunteistaan kuin lähimmäiselle, vaan täytyy oikeasti harkita sanojaan. Luulin, että hoitaja käsitti, että kyse oli tunteista avautumisesta, eikä ihan kirjaimellisesti noin kuin sanoin.

Vierailija
6/39 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa kertoa sinne terveyskeskukseen, että on puhelinnumero vaihtunut....

On ne voinut näppäillä väärän numeron tai tallentaa väärin sen numeron. Lapselle on nyt vuosi soiteltu useamman eri ihmisen asioista (ja tuo numero on ollut meillä käytössä jo liki 10v). Ruotsinkieliseltä paikkakunnalta jonkun lapsen asiaa ja suomenkieliseltä ilmeisesti koronatestin tuloksia. Useampaan kertaan samasta asiasta, vaikka on erikseen joka kerta sanottu, että väärä numero, ja otettu yhteyttä niihin organisaatioihin, josta se puhelu on tullut. Yhdessä tapauksessa vihdoin selvisi, että sinne oli tallentunut väärä alku (eli esim. 0400 alkuinen numero 040 sijaan). Lapsi oli hieman järkyttynyt ensimmäisen ruotsinkielisen puhelun jälkeen, ei ollut tajunnut mitään - onneksi sentään siellä toisessa päässä oli tajuttu, että nyt on jotain vikaa, kun "Magdalena Åhlssån" ei osannutkaan sanaakaan ruotsia...

Eli nääkin on voineet olla tapauksia, että on yritetty soittaa uudestaan ja uudestaan, mutta ei ole ko. potilasta tavoitettu.

Vierailija
7/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei jaksa tehdä mitään muuta kuin maata sohvalla", avauduttuani neuvolassa raskausajan väsymyksestä. Minulla oli tuolloin parivuotias esikoinen, joten kyllä vähän muutakin tein. Sen jälkeen tajusin, että terveydenhuollon ammattilaiselle ei niin vaan avauduta tunteistaan kuin lähimmäiselle, vaan täytyy oikeasti harkita sanojaan. Luulin, että hoitaja käsitti, että kyse oli tunteista avautumisesta, eikä ihan kirjaimellisesti noin kuin sanoin.

Yhdellekään viranomaiselle ei kannata kertoa yhtään mitään jos ei ole ehdoton pakko. Silloinkin kannattaa säännöstellä tietoa ja vaikka valehdella.

Vierailija
8/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli ajanvaraus postitse. Kiva. osoite vaan oli sellainen josta olen muuttanut pois 1/1988.

Vierailija
9/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kättele". Lääkäri kirjannut tuon, vaikka sitten kuitenkin hänellekin oli kirjoituksen laatimista pitänyt selvitä, että se käsi jolla yleensä kätellään, oli solisluusta murtunut. Ja vasemmassa kädessä oli lompakko.

Eli "ei kättele".

Nauraa!

Vierailija
10/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ei kättele". Lääkäri kirjannut tuon, vaikka sitten kuitenkin hänellekin oli kirjoituksen laatimista pitänyt selvitä, että se käsi jolla yleensä kätellään, oli solisluusta murtunut. Ja vasemmassa kädessä oli lompakko.

Eli "ei kättele".

Nauraa!

Ai niin, ja tämä vielä: Siinä kun se tutki sitä kättä, niin totesi ääneen nosteltuaan itse omin käsivoimineen käsivartta ylös ja pyöriteltyään ja niin päin pois, että hyvinhän tämä toimii. No, olisit kuule käskenyt sitä potilasta itseään nostamaan käsivarren ylös kohti kattoa... Ei varmaan olis onnistunut. Kato, eihän sen lääkärin oman hengarin poikkinaisuus mitenkään lääkärin käden toimintakykyyn vaikuttanut.

Ou jee!

Hyvä että sentään röntgenkuvaa uskoi.

ja sitä paitsi, jos hengari on poikki, niin eikös se takki vähän huonosti roiku!

Vierailija
11/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli "ei kättele".

Nauraa!

Eikö tuo ole hyvä kuvaus. Kertoo että jotain on (yhä) vialla kädessä.

Vierailija
12/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt käy tarkistamassa miten se oltiin sinne sanoteltu, mutta "huolimaton ulkonäkö" :D Olin ajanut hirveessä kiireessä pyörällä paikalle, en tiennyt että pitäisi alkaa siitä selittelemään. 

Vierailija
13/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt käy tarkistamassa miten se oltiin sinne sanoteltu, mutta "huolimaton ulkonäkö" :D Olin ajanut hirveessä kiireessä pyörällä paikalle, en tiennyt että pitäisi alkaa siitä selittelemään. 

Olisiko voinut olla "epäsiisti habitus"?

Vierailija
14/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mervi Marttila on kirjoittanut useamman mainion teoksen lääkäreiden saneluista, kannattaa lukea jos haluaa hyvät naurut.

Myös täältä löytyy aiheesta luettavaa:

https://www.jounipaakkinen.fi/laakari.html

Vierailija
15/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö muutaku makarooneja ja lihapullia, ei ole varaa ostaa vihanneksia🙂

Vierailija
16/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli puhelinaika. Lääkäri oli kirjannut, että ääni käheä, puhuu lauseita, ei muuta poikkeavaa. Tuli vaan mieleen, että hankala puhelinsessio mahtaa olla potilaan kanssa, joka ei puhu lauseita. Ja kuka nyt ei muutenkaan puhuisi lauseita? Yksivuotias?

Vierailija
17/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nyt ei ole "hauska merkintä", mutta onkologi oli kirjannut, että potilas (minä) on itkuinen ja hermostunut, kun odottaa vastauksia.

No eipä naurattanut, kun odottelin TT-kuvauksen, labran ja lääkärin vastaanottoa.

Suomalainen saa itkeä, kun tulee kultamitalli, kaunis laulu, kakku lätsähtää TV-ohjelmassa, mutta itku syöpätautien polilla aiheuttaa merkinnän.

Vierailija
18/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä nyt ei ole "hauska merkintä", mutta onkologi oli kirjannut, että potilas (minä) on itkuinen ja hermostunut, kun odottaa vastauksia.

No eipä naurattanut, kun odottelin TT-kuvauksen, labran ja lääkärin vastaanottoa.

Suomalainen saa itkeä, kun tulee kultamitalli, kaunis laulu, kakku lätsähtää TV-ohjelmassa, mutta itku syöpätautien polilla aiheuttaa merkinnän.

Kai tuollakin tarkoitettiin seuraavaa hoitoa ajatellen että ko. hetkellä ainakin oli ahdistusta ja masennusta, vaikka se ymmärrettävää onkin.

Minusta "maallikkojen" ei pitäisi niitä tekstejä lukea, kyllä niillä yleensä on ihan tarkoitus. Esim. epäsiisti habitus (aikaisemmin siistillä) voi viitata depressioon..

Vierailija
19/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaiselleni tapahtunutta. Oikea lonkka on leikattu. Olisi pitänyt olla oikea polvi on leikattu.

Vierailija
20/39 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tuollakin tarkoitettiin seuraavaa hoitoa ajatellen että ko. hetkellä ainakin oli ahdistusta ja masennusta, vaikka se ymmärrettävää onkin.

Minusta "maallikkojen" ei pitäisi niitä tekstejä lukea, kyllä niillä yleensä on ihan tarkoitus. Esim. epäsiisti habitus (aikaisemmin siistillä) voi viitata depressioon..

Tuo "epäsiisti habitus" on jäänyt ikuisesti mieleen siitä, kun urani alussa tilasin sängystä pudonneelle asiakkaalle ambulanssin kun oli pahassa asennossa ja sen verran kivulias ettei uskallettu kollegan kanssa alkaa edes yrittämään nostamista. Henkilö oli siis ollut oletettavasti tunteja lattialla yöpaidassa ja virtsatkin ehtineet tulla alle, pahasta asennosta johtuen ei tullut mieleenkään alkaa kuivittaa ja siistiä vaan nostettiin vain varovasti ensihoitajien kanssa hänet suoraan paareille. Lääkäri oli sitten statukseen kirjoittanut ensimmäiseksi toteamukseksi "epäsiisti habitus". Joo. Mitä muuta voi odottaa, jos ihminen on maannut useamman tunnin märkänä ja kylmissään lattialla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä