Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko teillä menee herättyänne täyden vireystilan saavuttamiseen?

Vierailija
11.05.2022 |

Eli jos heräätte esim yöunilta, niin kauanko menee, että olo on virkeä ja pää toimii skarpisti? Jotkut tuntuu olevan virkeitä viidessä minuutissa ja jotkut taas eivät vielä tunnin päästäkään heräämisen jälkeen.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden tunnin päästä heräämisestä olen sellaisessa ehkä 75% vireystilassa. Vasta varmaan joskus neljän tunnin päästä olen suht "normaali".

Vierailija
22/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, kun en ole vielä sellaista saavuttanut autoimmuunitautini vuoksi. Koko elämä sumussa, kivuissa ja väsymyksessä.

Samoin. En edes muista, miltä tuntuu elämä ilman kipuja. Ja pää on aina jumissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 mukia kahvia ja 45min

Vierailija
24/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on reipas ihminen, on virkeä heti herättyä.

Vierailija
25/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25 tuntia

Vierailija
26/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen nukkunut hyvin, olen vireä 1/2 kofeiinitabletilla ja reilulla puolella litralla vettä n. 20 minuutissa.

Vierailija
27/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään vakiota. Riippuu millainen yö ja sitä edeltävät päivät on ollut. Myös jännitys tai mukavat asiat saa skarpiksi heti aamusta. Joskus väsymys jatkuu kokopäivän onneksi harvemmin.

Suurin vaikutus on siis sillä mitä teen heti herättyäni n. 2 tuntia voisi olla jonkinlainen keskiarvo.

Vierailija
28/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä toimintakyvytön ja sekava tunnin verran

Vierailija
29/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee aamulla ylösnousun jälkeen jotain puoli tuntia, kun olen jo työpaikalla, mutta hereillä/virkeänä olen vasta noin parin tunnin kuluttua siitä kun sängystä poistuin. Vapaapäivinäkin aivotoiminnan elpymiseen ja ruodon notkistumiseen menee se parisen tuntia. En ole lainkaan aamuihminen.

Vierailija
30/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisen tuntia menee. Herään siksi aika aikaisin, että kerkeen töihin noin klo 8.30.

Vierailija
31/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari-kolme tuntia

Vierailija
32/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä juttu, että kahden promillen humalassa on selväpäisempi ajattelu, kuin selvin päin viisi minuuttia heräämisen jälkeen.

Vierailija
33/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen virkeä lähes heti herättyäni, mutta valitettavasti myös välillä aamuäreä. Tätä tapahtuu silloin, kun on herännyt ns. kesken unien. Tuntuu, kuin aivot olisivat tuolloin jotenkin ylivireät, vaikka oikeasti taitavat olla vielä jossain puoliunisessa tilassa, vaikka nousenkin ylös ja teen asioita kuten ei-aamuäreinä aamuinakin.

Vierailija
34/34 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen nukkunut hyvin ja riittävästi, herään siihen, kun pää alkaa toimia skarppina.

Jos olen nukkunut huonosti, en herää kunnolla koko päivänä. Vasta illalla, kun pitäisi alkaa taas nukkumaan, olen täysin hereillä.