Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoitajat hylkäsivät sovintoehdotuksen

Vierailija
11.05.2022 |

Pitäisi varmaan saada miljoonia että riittäisi noille.

Kommentit (2351)

Vierailija
1161/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hoitajat hakevat muille työpaikoille niin heitä pidetään ahneina. Ei varmaan kiva tunne, kun tietää mitä heistä ajatellaan. Joutuvat takuulla selittämään käytöstään.

Ja siinä on kyllä tilanteessa, ettei siitä uudesta työstä voi sanoa mitään negatiivista kun vuosia on kerrottu miten kaikki muu työ on helppoa ja kivaa ja siitä maksetaan liikaa.

Vierailija
1162/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin työttömäksi niin työkkäri soitti heti samalla viikolla ja heti käynti työkkärissä eli hoitajat voivat miettiä selitykset työkkärin virkailijalle jo valmiiksi.

Miten olet niin varma että kaikki edes ilmoittautuu työttömiksi työnhakijoiksi? Monella hoitajalla on hyvin tienaava puoliso, ja suunnitelmana voi olla vaikka jäädä ihan kotiäidiksi. Joku toinen taas voi hakea opiskelemaan. Joku jatkaa hoitajan työssä, mutta eri työnantajalla (vuokrafirma) jolloin palkka on lähes puolet parempi. Joku ehkä tosiaan ilmoittautuu työkkäriin, mutta älä oleta että ihmisten kanssa asioiminen ja joku puhelu tai käynti työkkärissä on kaikille ylipääsemättömän vaikea asia, vain koska se sinulle näin näyttää olevan.

En ole sanonut, että työkkärissä käynti olisi ylivoimainen asia tai työnhaku.

Hain osa-aikatyöhön 2 päivää viikossa johon oli 60 hakijaa, se oli työkkärin työtarjous. Ette te hoitajat ymmärrä kuinka paljon on hakijoita joka työpaikkaan. Mutta viihdyn hyvin kotonakin.

Miksi sitten koko ajan nostat tuon esiin? Kyllä se on jo ihan selvä asia kaikille että työkkäriin on oltava säännöllisesti yhteydessä ja töitä on aktiivisesti haettava jos haluaa nostaa työttömyyskorvausta. Myös se on ihan tiedossa, että työttämiä on paljon ja töitä ei ehkä helposti löydy. Karenssin jälkeen kuitenkin saa vielä pitkään ansiosidonnaista tarvittessa. Ei kaikilla välttämättä edes ole mikään kiire töihin. Muutenkin on ihan älytöntämiten voimakkaasti puutut ihan sinulle ventovieraiden ihmisten mahdolliseen työttömyyteen ja työnhakuun. Oikeasti!? Eihän se kuulu sinulle millään tavalla miten kukin asian hoitaa!

Tuo karenssi on 3 kuukautta ja ansiosidonnaista odotetaan sen jälkeen 2 kuukautta.

So? Kuuluuko tämä edelleenkään sinulle millään tavalla? Pidä huoli omista asioistasi!

Irtisanoutumisen jälkeen on työttömyys

Itse asiassa, teknisesti asia ei ole näin.

Ihminen on työtön vasta, kun on työkkärin asiakas eli työtön työnhakija.

Irtisanoutunut ei ole mitään. Hän voi hakeutua työkkärin asiakkaaksi tai elellä muuten miten haluaa.

Hoitajilla on tosi hyvä palkka, kun jää säästöön rahaa millä elää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneita ovat hoitajat.

Vierailija
1164/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiristäjät.

Vierailija
1165/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis onko tämä tradenomi se sama "ekonomisti" toisesta ketjusta? joka kuvitteli että kaikki eläkeläiset on holhottavia ja hoitokoti vie kaiken omaisuuden?

Onko hoitaja tulevaisuuden työtön?

eli se on se sama! ihmettelinkin että miten voi olla kaksi ihan samanlaista tuubaa kirjottavaa :D

Ei kirjoittajat tunnista toisten kirjoituksia, sen todistaa jo se, kun yhtä kommenttia luultiin tradenomin kirjoittamaksi. Eli tuo kertomus, kun jonkun äiti oli osastolla.

Tradenomi on itse kertonut vastaavan jutun äitistään osastolla.

Ja se kommentti saattoi hyvin olla hänen. Trollaa niin paljon ettei muista sanomisiaan.

Vierailija
1166/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi on kirjoittanut kaikki viestiketjun kommentit.

Vierailija
1167/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun jäin työttömäksi niin työkkäri soitti heti samalla viikolla ja heti käynti työkkärissä eli hoitajat voivat miettiä selitykset työkkärin virkailijalle jo valmiiksi.

Miten olet niin varma että kaikki edes ilmoittautuu työttömiksi työnhakijoiksi? Monella hoitajalla on hyvin tienaava puoliso, ja suunnitelmana voi olla vaikka jäädä ihan kotiäidiksi. Joku toinen taas voi hakea opiskelemaan. Joku jatkaa hoitajan työssä, mutta eri työnantajalla (vuokrafirma) jolloin palkka on lähes puolet parempi. Joku ehkä tosiaan ilmoittautuu työkkäriin, mutta älä oleta että ihmisten kanssa asioiminen ja joku puhelu tai käynti työkkärissä on kaikille ylipääsemättömän vaikea asia, vain koska se sinulle näin näyttää olevan.

En ole sanonut, että työkkärissä käynti olisi ylivoimainen asia tai työnhaku.

Hain osa-aikatyöhön 2 päivää viikossa johon oli 60 hakijaa, se oli työkkärin työtarjous. Ette te hoitajat ymmärrä kuinka paljon on hakijoita joka työpaikkaan. Mutta viihdyn hyvin kotonakin.

Miksi sitten koko ajan nostat tuon esiin? Kyllä se on jo ihan selvä asia kaikille että työkkäriin on oltava säännöllisesti yhteydessä ja töitä on aktiivisesti haettava jos haluaa nostaa työttömyyskorvausta. Myös se on ihan tiedossa, että työttämiä on paljon ja töitä ei ehkä helposti löydy. Karenssin jälkeen kuitenkin saa vielä pitkään ansiosidonnaista tarvittessa. Ei kaikilla välttämättä edes ole mikään kiire töihin. Muutenkin on ihan älytöntämiten voimakkaasti puutut ihan sinulle ventovieraiden ihmisten mahdolliseen työttömyyteen ja työnhakuun. Oikeasti!? Eihän se kuulu sinulle millään tavalla miten kukin asian hoitaa!

Tuo karenssi on 3 kuukautta ja ansiosidonnaista odotetaan sen jälkeen 2 kuukautta.

So? Kuuluuko tämä edelleenkään sinulle millään tavalla? Pidä huoli omista asioistasi!

Irtisanoutumisen jälkeen on työttömyys

Itse asiassa, teknisesti asia ei ole näin.

Ihminen on työtön vasta, kun on työkkärin asiakas eli työtön työnhakija.

Irtisanoutunut ei ole mitään. Hän voi hakeutua työkkärin asiakkaaksi tai elellä muuten miten haluaa.

Hoitajilla on tosi hyvä palkka, kun jää säästöön rahaa millä elää

Ei ne tulot vaan ne menot. Säästän mäkin, vaikka olen siivooja. Pystyisit säkin säästämään.

Vierailija
1168/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

siis onko tämä tradenomi se sama "ekonomisti" toisesta ketjusta? joka kuvitteli että kaikki eläkeläiset on holhottavia ja hoitokoti vie kaiken omaisuuden?

eli se on se sama! ihmettelinkin että miten voi olla kaksi ihan samanlaista tuubaa kirjottavaa :D

Ei kirjoittajat tunnista toisten kirjoituksia, sen todistaa jo se, kun yhtä kommenttia luultiin tradenomin kirjoittamaksi. Eli tuo kertomus, kun jonkun äiti oli osastolla.

Ja se kommentti saattoi hyvin olla hänen. Trollaa niin paljon ettei muista sanomisiaan.

Tradenomi on ollut sairaalassa työkokeilussa osastolla, ei hän äidistään ole kirjoittanut.

Vierailija
1169/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mä olen osan.

Mutta noi hoitajia mollaavat onelinerit on yleensä tradenomin.

Vierailija
1170/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten valitatte palkasta, kun pärjäätte ilmankin?

No ei sekään tunnu kelpaavan että suosiolla lopetettaisiin työt? Hoitaa pitää, ja kaikille taata tarvittava hoito, mutta palkkaa ei saisi vaatia enempää kuin mitä MUUT arvioivat kohtuulliseksi. Jos se palkka ei meidän mielestä vastaa työn vaativuutta ja vastuuta, eikä näin ollen ole meidän mielestä riittävä, niin ei ole teidän. Uiden asia määritellä miten se asia on. Vaikka palkka olisi 20.000, ja se ei jonkun mielestä olisi juuri siitä omasta työstä tarpeeksi, niin se on hänen oma kokemuksensa, ja silloin oikea! Ihminen voi itse päättää mihin hintaan on valmis myymään työpanoksensa työnantajalle. Jos ei päästä asiasta yhteisymmärrykseen, ei työntekijä sitten mene tekemään sitä työtä. Hyvin yksinkertaista! Ne meistä jotka pärjäävät ilman, ehkä todella mieluummin valitaan sitten olla ilman. Varmasti sinullakin on joku raja minkä alle et suostuisi tiettyä työtä tekemään, vaikka voisitkin isommasta summasta siihen suostua.

Voi hyvää päivää. Joku raja pitäisi kuitenkin olla noissa täysin utopistisissa palkkatoiveissa, varsinkin kun rahat otetaan verovaroista ja julkinen talous on muutenkin kuralla. Voisinhan minäkin kaupan kassana alkaa huutaa, etten ole valmis myymään työpanostani alle 5000e/kk. Vähän tosin veikkaan, ettei tuosta hirveästi hyötyä olisi.

PS. Olisin ikionnellinen, jos saisin saman kuukausipalkan kuin hoitajien keskiansio on. Ja kyllä, teen vuorotyötä.

Kukaan ei pakota sinuakaan olemaan siellä kaupan kassalla. Voit tosiaan aivan vapaasti pyytää lisää palkkaa jos et ole tyytyväinen, ja voit myös irtisanoutua jos et saa mitä pyydät. Ei sinua kukaan pakota siellä olemaan tietyllä palkalla. Itse voit valita.

Tuon on kirjoittaja on tradenomi

Vierailija
1171/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mä olen osan.

Ei ole kaikki. Itse asiassa olen kirjoittanut tähän ketjuun vasta tänään.

Joten et osannut tunnistaa. Ja olen kirjoittanut vasta klo 12.00 jälkeen.

Vierailija
1172/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tradenomi on ollut sairaalassa työkokeilussa osastolla, ei hän äidistään ole kirjoittanut.

Tämä ei ole tradenomin ainut ketju. Paasannut lukuisissa.

Vierailija
1173/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella paljon nauratti, kun joku sanoi, että tradenomi on kirjoittanut enkä ollut kirjoittanut koko ketjuun vielä mitään.

Vierailija
1174/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten valitatte palkasta, kun pärjäätte ilmankin?

No ei sekään tunnu kelpaavan että suosiolla lopetettaisiin työt? Hoitaa pitää, ja kaikille taata tarvittava hoito, mutta palkkaa ei saisi vaatia enempää kuin mitä MUUT arvioivat kohtuulliseksi. Jos se palkka ei meidän mielestä vastaa työn vaativuutta ja vastuuta, eikä näin ollen ole meidän mielestä riittävä, niin ei ole teidän. Uiden asia määritellä miten se asia on. Vaikka palkka olisi 20.000, ja se ei jonkun mielestä olisi juuri siitä omasta työstä tarpeeksi, niin se on hänen oma kokemuksensa, ja silloin oikea! Ihminen voi itse päättää mihin hintaan on valmis myymään työpanoksensa työnantajalle. Jos ei päästä asiasta yhteisymmärrykseen, ei työntekijä sitten mene tekemään sitä työtä. Hyvin yksinkertaista! Ne meistä jotka pärjäävät ilman, ehkä todella mieluummin valitaan sitten olla ilman. Varmasti sinullakin on joku raja minkä alle et suostuisi tiettyä työtä tekemään, vaikka voisitkin isommasta summasta siihen suostua.

Voi hyvää päivää. Joku raja pitäisi kuitenkin olla noissa täysin utopistisissa palkkatoiveissa, varsinkin kun rahat otetaan verovaroista ja julkinen talous on muutenkin kuralla. Voisinhan minäkin kaupan kassana alkaa huutaa, etten ole valmis myymään työpanostani alle 5000e/kk. Vähän tosin veikkaan, ettei tuosta hirveästi hyötyä olisi.

PS. Olisin ikionnellinen, jos saisin saman kuukausipalkan kuin hoitajien keskiansio on. Ja kyllä, teen vuorotyötä.

Tämä hoitajien ahneus on kyllä saanut nekin ihmiset, jotka aluksi olivat hoitajien puolella, kääntämään kelkkansa. Hoitajat ovat myös puhuneet itsensä pussiin, kun julkisesti on valitettu, miten 2200e/kk nettopalkalla ei tule Suomessa toimeen. Tuolla logiikallahan julkisten alojen palkankorotukset pitäisi aloittaa niistä vähiten tienaavista, ketkä eivät ainakaan tule toimeen nykyisillä tuloillaan, eikä suinkaan hoitajista.

Vierailija
1175/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mä olen osan.

Sun sekoilujen jälkeen ei sun sanaan ole mitään uskomista :D:D

Vierailija
1176/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella paljon nauratti, kun joku sanoi, että tradenomi on kirjoittanut enkä ollut kirjoittanut koko ketjuun vielä mitään.

Monta tradenomia, niitä valmistuu useampi tuhat vuodessa Suomessa.

Vierailija
1177/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mä olen osan.

Ip-osoitteesta ne näkee

Vierailija
1178/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, mä olen osan.

Ip-osoitteesta ne näkee

Osa vielä kopioi

Vierailija
1179/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua, miksi ne, jotka sanovat joka käänteessä, että voisivat mennä paremmalla palkalla hoitotyöhön vuokratyöfirmaan tai jotka voisivat vaihtaa alaa ja saada sitten parempaa palkkaa, eivät toteuta näitä haaveitaan, jos kerran uskoo muutoksen tuovan lisää hyvinvointia itselleen. Vaikka sitten huonommalla palkallakin. Miksi jäädä happanemaan inhoamaansa työpaikkaan ja samalla vaikeuttaa työkavereiden työniloa ja potilaiden oikeutta hyvään kohteluun. Täällä uhoaminen ei tietenkään paranna yhtään asiaa, sen ymmärrämme mekin, mutta miksi ei muuttaisi elämää, jos sille on suuri tarve. Ja kyllä, vuokratyöfirman käyttö voi tulla työnantajalle toisinaan kalliimmaksi kuin vakihenkilöstö, mutta tämä ei ole se muutoshaluisen ylikypsän työntekijän lähtemättömyyden syy. Mutta mikä on, miksi ei irtisanouduta?

Vierailija
1180/2351 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ehkä tradenomi on saanut oman trollin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme