Mikä ihme tuota 3v poikaa vaivaa?
Olen raskaana ja nyt tuo poika inttää itsepäisesti että hänelläkin on vauvoja mahassa kuten minulla on eikä hän suostu uskomaan että minulla on vain 1 vauva mahassa eikä sekään ole mahalaukussa kuten poika luulee vaan kohdussa ja pojalla itsellään ei ole vauvoja mahassa kuten hän väittää. Lisäksi hän kyselee monta kertaa päivässä että joko vauva tuli ulos mahasta vaikka hänelle yritetään selittää että täytyy nukkua vielä monta yötä ennen kuin se syntyy eikä se sieltä ihan noin vain tule esimerkiksi sillä aikaa kun poika nukkuu päiväunessa eikä se missään nimessä tule kakan mukana vessanpönttöön kuten 7v tyttö on saanut pojan uskomaan. Lisäksi poika ihailee siskoaan kun tällä on läksyjä ja inttää että hänelläkin on muka koulusta läksyjä koulustaan ja hän saattaa piirrellä ihan mihin tahansa kirjaan kynällä vaikka se on kymmeniä kertoja kielletty. Kirjaston kirjoihinkin hän on jo moneeen piirrellyt ja se on tullut kalliiksi kun olemme joutuneet korvaamaan ne kirjastoon.
Kommentit (9)
Normaalia uhmaikään liittyvää, kaipaa huomiotasi! Osta hänelle omat tehtäväkirjat ja värit ym. ja anna kehuja paljon! Mustasukkaisuus on normaali tunne jota hän ilmaisee huomiota hakemalla. Viisas lapsi, koska reagoi uuteen vauvaan ja sisaren koululaisuuteen. Haluaa myös olla yhtä pätevä ja huomoitu kuin tuleva vauva ja koululainen!
Paljon kehumista, syliin ja haleja! Anna osallustua mm. siivoamiseen, järjestelyyn, ruoanlaittoon ym.
Se on mielikuvitusleikkiä. Tuon ikäinen voi ihan oikeasti uskoa todeksi sen kuvittelemansa leikin. Ihan normaalia. Hän on 3 vuotias, eli melkein vauva vielä itsekin. Ei hänen tarvitse tietää kaikkia ihmisen anatomisia yksityiskohtia. Myöskin toden ja tarinan ero on hänelle tuntematon asia.
Vierailija kirjoitti:
Eipä aurinko paista,sataa.
Enpä lähde lenkille.
Niinpä, piti sun päästä tännekin urpoilemaan. Et sitten mitään asiallista kommenntia keksinyt?
Lapsi leikkii. Mikä sinua vaivaa kun suhtaudut tuolla tavalla lapseesi?
Ihana pikkupoikahan tuo on, kiinnostunut asioista ja mahtava mielikuvitus ja fantasiamaailma. Minun poikani n. nelivuotiaana olisi välttämättä halunnut avata radion ja tv:n takaa ja päästää ne ihmiset sieltä laatikoista ulos. Hänen mahansa kun kurisi joskus, hän selitti, että siellä se "massutäti" motkottaa kun ei ole ruokaa vielä saanut. Aivan ihania juttuja muistuu mieleeni.
Minunkin 3v esikoinen aina välillä ilmoittaa, että nyt on koulu-aika ja alkaa tehdä tehtäväkirjojaan. Tuntuisi olevan ikään liittyvää.
Miksi et osta pojalle jotain tehtävä vihkoja, jotta voi leikkiä koulua? Sinähän tuhoat pojan kehityksen !