Suositelkaa hyvää asuinaluetta Espoossa!
Ollaan mahdollisesti muuttamassa kyseiselle paikkakunnalle piakkoin!
Kommentit (627)
Mä ainakin voin ihan myöntää nimbyileväni. Miksi en tekisi niin? Olen vihdoin päässyt asettumaan mieluisalle asuinalueelle, joka on hyvä, turvallinen ja rauhallinen. Ja sellaisena tahdon sen säilyvänkin,
Täällä on valloillaan somepeukkuja kerjäävää tekopyhyyttä kun oikein espoolainenkin "häpeää tätä kaikkea nimbyilyä"
Todellisuudessa kaikki ne syyt senkin Espooseen muuttoon ovat 100% seurausta nimbyilystä jonka ansiosta Espooseen kaavoitettiin asuntoja ja kaivattiin ennen vuosituhannen vaihdetta ainoastaan hyvätuloisia, työssäkäyviä, pientaloon muuttavia kahden farmarivolvon perheitä.
Jos pakollisia vuokrakasarmeja oli pakko kaavoittaa jonnekin radanvarteen, ne pidettiin tarkkaan erillään muista asuinalueista.
Vasta vuosituhannen vaihteen jälkeen "tiedostavat" pikkurouvat äänestivät ah, niin tiedostavan ja edistyksellisen vihervasemmiston Espoossakin valtuustoin ja nyt saatiin sekä metro että pikkuruisilla vuokrakopeilla täytettyjä tulevia slummeja joka aseman nurkalle.
Samalla espoon johto on ihan oikeasti hämmästelyt oikein julkisesti miten voi olla mahdollista että huikean väestönkasvun seurauksena verotulot itse asiassa sakkaavat samalla kun menot ovat räjähtäneet kasvuun.
Miten ihmeessä tämä voi olla mahdollista. Vielä vuosituhannen taitteessa muuttovoitto päinvastoin kasvatti verokertymää.
Kauklahti.
Pitkän linjan tapiolalaisena jännitti muuttaa aiemmin tuntemattomalle alueelle perhekoon muututtua, mutta olen tykästynyt kovasti!
Saa asua käytännössä maalla (mulla ikkunoista aukeaa peltomaisemaa, haukat liitelevät päivittäin sen yllä, kumpuilevaa metsää, kaunista ja rauhoittavaa), piskuinen keskusta on kuin Tallinnan vanhaa kaupunkia, tosi ihastuttava etenkin kesäisin!
Luonto on vieressä ja viehättävän Palolammen ulkoilureitiltä voi hurauttaa pyörällä Nuuksion. Rauhallista seutua ja mukavia ihmisiä.
Peruspalvelut löytyy ruokakauppoineen, kukkakauppa, eläinlääkäri, hammaslääkäri, pari kampaamoa ja kauneushoitolaa jne.
Junalla pääsee alle puolessa tunnissa Helsingin keskustaan ja bussiyhteyksiä löytyy myös, ne tosin kaipaisivat virkistystä.
Summa summarum, lämmin suositus Espoon hieman tuntemattomammasta helmestä. Tervetuloa Kökkeliin! :)
No jos on lapsiperhe ja haluaa asua pks ja bruttopalkat yht 5000 euroa, niin ei voi oikein muuttaa westendiin tai mankkaalle. Mutta olari, suurpelto, matinkylä jne on paljon kivempia alueita kuin joku itähelsinki. Tai myyrmäki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen alue Latokaski on?
Vastaavaa kuin moni muu espoossa, siellä on rauhallisia pientaloalueita ja levottomampia kerrostaloalueita. Vähän huonot palvelut ja vähän huonot liikenneyhteydet. Mutta moni viihtyy ja tykkää.
Kerrostalo? Latokaskessa? Missä? Latokaski on tosiaan ihan Ok aluetta, siellä on päiväkodit ja koulut aivan tupaten täynnä, ja Nöykkiön yläaste on Suomen huonoin oppilaiden ja työntekijöiden viihtyvyystutkimuksessa: liikaa oppilaita koulun kokoon nähden ja aivan selkärangaton rehtori. Yksi kauppa ja vissiin kaksi pizzeriaa, ja siinä oli palvelut. Yksi bussi joka ajelee Matinkylään metrolle, jatkossa varmaankin Espoonlahteen? Ja toinen menee sitten Tapiolaan ja Espoon Keskuskeen junalle, eli liikenneyhteydet ei todella ole kovin hyvät ja palvelut alkeelliset eli jos esim ruokaa haluaa ostaa, se oma auto on kyllä ihan kätevä. Hinta-laatusuhde varmaan Espoon parhaita asunnoissa, mutta tosiaan aika kaukana kaikesta ja sellainen "pussinperä", kutne yksi taksikuski aluetta aikoinaan kuvasi-
Siksipä alue onkin mielestäni niin viihtyisää ja rauhallista, tätä ei ole ängetty täyteen kerrostaloja ja pilattu ostareilla tai asemilla. Niinpä ikävät lieveilmiöt pysyvät loitomalla. Harmi tietysti kuulla, että lähin yläaste on noin huonossa maineessa. Kävin itse aikoinaan surkean yläasteen, ja omille lapsilleni haluaisin tulevaisuudessa parempaa. Toivottavasti asia tulee muuttumaan vielä.
Usko ex-nöykkiöläisen vanhempaa: hakekaa painotuksella ihan mihin muualle vaan. Niin kauan kuin nykyinen reksi on siellä (ja mikä virkanaisen pois virastaan saisi?), siellä on kauheaa ihan kaikilla. Esikoinen kävi Nöykkiön ja totesi että, pikkusisarukset menee siihen kouluun "vain hänen kuolleen ruumiinsa yli". Ja se meinasi itse asiassa kasilla käydä: poikaa uhattiin puukolla kaulavaltimoon kesken tunnin. Opettajaa ei ollut mailla eikä halmeilla. Ja ei ole nuoremmat sitten sinne menneet. Olaria suosittelen. Maininkikin on parempi kuin Nöykkiö, vaikka koulun maine muuta onkin.
Vierailija kirjoitti:
Kauklahti.
Pitkän linjan tapiolalaisena jännitti muuttaa aiemmin tuntemattomalle alueelle perhekoon muututtua, mutta olen tykästynyt kovasti!
Saa asua käytännössä maalla (mulla ikkunoista aukeaa peltomaisemaa, haukat liitelevät päivittäin sen yllä, kumpuilevaa metsää, kaunista ja rauhoittavaa), piskuinen keskusta on kuin Tallinnan vanhaa kaupunkia, tosi ihastuttava etenkin kesäisin!
Luonto on vieressä ja viehättävän Palolammen ulkoilureitiltä voi hurauttaa pyörällä Nuuksion. Rauhallista seutua ja mukavia ihmisiä.Peruspalvelut löytyy ruokakauppoineen, kukkakauppa, eläinlääkäri, hammaslääkäri, pari kampaamoa ja kauneushoitolaa jne.
Junalla pääsee alle puolessa tunnissa Helsingin keskustaan ja bussiyhteyksiä löytyy myös, ne tosin kaipaisivat virkistystä.
Summa summarum, lämmin suositus Espoon hieman tuntemattomammasta helmestä. Tervetuloa Kökkeliin! :)
Tämä kuulostaa täydelliseltä.
Mitä ne huonot puolet ovat?
Vierailija kirjoitti:
Olemme muuttamassa mieheni ja lapseni kanssa Pisaan, emme tiedä alueesta mitään (muutamme vuokralle Keravalta). Millainen alue Pisa on?
Hyvin rauhallinen ja viihtyisä. Asukkaat tavallista työssäkäyvää porukkaa. Kaupungin vuokrataloissa Eestinlaakson puolella saattaa olla vähän levottomampaa, en tiedä kun en niissä asu.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilin asua ties missä muualla ulkomaita myöten, mutta palaan aina Haukilahteen lopulta.
Haukilahti on hirveä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaavaa kuin moni muu espoossa, siellä on rauhallisia pientaloalueita ja levottomampia kerrostaloalueita. Vähän huonot palvelut ja vähän huonot liikenneyhteydet. Mutta moni viihtyy ja tykkää.
Okei, makes sense. Vaikuttaa nimittäin kivalta alueelta, mutta en ymmärrä, miksi talojen hinnat ovat kuitenkin niin "halpoja" (?). Onko asuntokanta niin vanhaa tms vai mistä kiikastaa?
Ihastuin itse Keskuspuiston läheisyyteen, mutta ostimme sitten asunnon ihan rannikolta, koska en uskaltanut vielä ostaa tuntemattomalta alueelta, mutta tulevaisuudessa houkuttelisi muuttaa ehkä silti sinne metsikön suuntaan.
Täällä on hiukan edullisempaa juuri siksi, että liikenneyhteydet ja palvelut ovat "huonot". Sitä ne tosin ovat myös viereisissä Nöykkiössä, Kattilalaaksossa ja Tillinmäessä, mutta siellä taas onkin uusia ja/tai ökytaloja, mikä vaikuttanut alueen hintatasoon. Levotonta täällä Latiksessa ei kuitenkaan ole, mitä nyt paikalliset teinit vähän riehuvat joskus, mutta sitähän ne tekevät aina ja kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerrostalo? Latokaskessa? Missä? Latokaski on tosiaan ihan Ok aluetta, siellä on päiväkodit ja koulut aivan tupaten täynnä, ja Nöykkiön yläaste on Suomen huonoin oppilaiden ja työntekijöiden viihtyvyystutkimuksessa: liikaa oppilaita koulun kokoon nähden ja aivan selkärangaton rehtori. Yksi kauppa ja vissiin kaksi pizzeriaa, ja siinä oli palvelut. Yksi bussi joka ajelee Matinkylään metrolle, jatkossa varmaankin Espoonlahteen? Ja toinen menee sitten Tapiolaan ja Espoon Keskuskeen junalle, eli liikenneyhteydet ei todella ole kovin hyvät ja palvelut alkeelliset eli jos esim ruokaa haluaa ostaa, se oma auto on kyllä ihan kätevä. Hinta-laatusuhde varmaan Espoon parhaita asunnoissa, mutta tosiaan aika kaukana kaikesta ja sellainen "pussinperä", kutne yksi taksikuski aluetta aikoinaan kuvasi-
Siksipä alue onkin mielestäni niin viihtyisää ja rauhallista, tätä ei ole ängetty täyteen kerrostaloja ja pilattu ostareilla tai asemilla. Niinpä ikävät lieveilmiöt pysyvät loitomalla. Harmi tietysti kuulla, että lähin yläaste on noin huonossa maineessa. Kävin itse aikoinaan surkean yläasteen, ja omille lapsilleni haluaisin tulevaisuudessa parempaa. Toivottavasti asia tulee muuttumaan vielä.
Usko ex-nöykkiöläisen vanhempaa: hakekaa painotuksella ihan mihin muualle vaan. Niin kauan kuin nykyinen reksi on siellä (ja mikä virkanaisen pois virastaan saisi?), siellä on kauheaa ihan kaikilla. Esikoinen kävi Nöykkiön ja totesi että, pikkusisarukset menee siihen kouluun "vain hänen kuolleen ruumiinsa yli". Ja se meinasi itse asiassa kasilla käydä: poikaa uhattiin puukolla kaulavaltimoon kesken tunnin. Opettajaa ei ollut mailla eikä halmeilla. Ja ei ole nuoremmat sitten sinne menneet. Olaria suosittelen. Maininkikin on parempi kuin Nöykkiö, vaikka koulun maine muuta onkin.
Siis mitä siellä Nöykkiön (?) yläasteella tapahtuu? En ole koskaan kuullutkaan.
Nöykkiöllä kuitenkin erinomainen maine alueena.
Kaikki. Täällä ei ole ongelmalähiöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävää, kuulostaa kauhealta (ja juurikin omalta yläasteajaltani). Mistä nuo ongelmat koulun henkilökunnan lisäksi sitten oikein tulevat? Eihän Nöykkiössä kuitenkaan mitään erityisen levotonta asutusta ole? Omien lasteni teiniaikoihin on onneksi vielä runsaasti vuosia, ehkä asiat ehtivät muuttua siihen mennessä. Jos eivät, niin pistän ne kyllä kouluun muualle.
Nuottaniemi on kuin Espoon kruununjalokivi. Alueella ei ole slummin slummia, vain rauhallista ja akateemista väestöä. Jotkut voivat valittaa alueen hinnasta, mutta hyvästä asuinalueesta on maksettava. Juuri se pitää häiriköt loitolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä siellä Nöykkiön (?) yläasteella tapahtuu? En ole koskaan kuullutkaan.
Nöykkiöllä kuitenkin erinomainen maine alueena.
Minuakin kiinnostaisi. Olen asunut koko ikäni Espoossa enkä ole mistään koulusta kuullut vielä että olisi oikeasti niin kamala että kannattaisi välttää. Helsingin puolelta taas tiedän useita sellaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jupperi, Kauniainen (Ei toki Espoota), Saunalahti, Nöykkiö, Tapiola, Henttaa, Westend, Laajalahti
Henttaalta ei ainakaan juuri koskaan tule myyntiin mitään.
Hyvän asuinalueen merkki: kukaan ei halua muuttaa pois
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jupperi, Kauniainen (Ei toki Espoota), Saunalahti, Nöykkiö, Tapiola, Henttaa, Westend, Laajalahti
Joo, Henttaa onkin kiva, jos tykkää alueesta, jossa on vain omakotitaloja eikä mitään palveluja, ei kauppaa eikä bussiliikennettä. Monellehan tuo olisi unelma. Itse en viihtyisi, olisi aivan liian hankalaa arki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauklahti.
Luonto on vieressä ja viehättävän Palolammen ulkoilureitiltä voi hurauttaa pyörällä Nuuksion. Rauhallista seutua ja mukavia ihmisiä.Peruspalvelut löytyy ruokakauppoineen, kukkakauppa, eläinlääkäri, hammaslääkäri, pari kampaamoa ja kauneushoitolaa jne.
Tämä kuulostaa täydelliseltä.
Mitä ne huonot puolet ovat?
Hmm, ei niitä hirveästi ole ilmennyt tämän vajaan vuoden aikana, jonka olen Kauklahdessa asunut.
Okei, on sen verran katveessa että mun lempiradiokanavat ei kuulu :D ja kun tottui metron läheisyyteen, niin sitä kaipailen. Aika mietoja epäkohtia siis! Lidlin ympäristö on hieman rauhattomampaa seutua, mutta muutoin ihanteellinen alue olla ja elää. :)
Vierailija kirjoitti:
Nuottaniemi on kuin Espoon kruununjalokivi. Alueella ei ole slummin slummia, vain rauhallista ja akateemista väestöä. Jotkut voivat valittaa alueen hinnasta, mutta hyvästä asuinalueesta on maksettava. Juuri se pitää häiriköt loitolla.
Mutta jos haluat lapsesi hyvään kouluun, joudut muuttamaan toiselle postinumeroalueelle kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, Henttaa onkin kiva, jos tykkää alueesta, jossa on vain omakotitaloja eikä mitään palveluja, ei kauppaa eikä bussiliikennettä. Monellehan tuo olisi unelma. Itse en viihtyisi, olisi aivan liian hankalaa arki.
Henttaalla ja Suvisaaristolla on sama ongelma.
Kokeilin asua ties missä muualla ulkomaita myöten, mutta palaan aina Haukilahteen lopulta.