Suositelkaa hyvää asuinaluetta Espoossa!
Ollaan mahdollisesti muuttamassa kyseiselle paikkakunnalle piakkoin!
Kommentit (627)
Ihan samaa mieltä.
Espoossa pitää asua 1-2 km säteellä meren rannasta, se on se juttu, siis merellisyys.
Onneksi meillä on lämmin juokseva vesi ja suihku kotona joten en joudu juoksemaan joka päivä rantaan pesulle enkä edes pyykille.
"Meren läheisyys" My Ass. Mikä vajaqqi maksaa euroakaan siitä onko rantaan matkaa 2km vai 3km Suomen kaltaisessa maassa jossa mitään muuta ei olekaan joka paikassa kuin jonkin sortin vesistöä.
Ihmisten täytyy olla jo kaiken avun tavoittamattomissa siinä vaiheessa kun ne alkavat uskotella itse itselleen olleensa tosi älykkäitä maksaessaan 100 000 preemion keskellä kerrostalolähiötä sijatsevasta kopista koska "rantaan on vain 1,5km"
Vierailija kirjoitti:
Niittykumpu <3
Upouusia kerrostaloasuntoja meren lähellä<3
Meren lähellä?!
Niittari on lähinnä suurpelto paremmilla kulkuyhteyksillä tänä päivänä.
Työperäinen_m@ahanmuutto ok kirjoitti:
Hieman alkuperäisestä kysymyksestä poiketen mutta kuitenkin aihetta sivuten on todettava se fakta että useimmat ns. paremmilla pientaloaluilla asuvat ihmiset elävät sikäli omassa rauhallisessa ja turvallisessa luokassaan.
Heillä ei ihan vilpittömästi ole mitään käsitystä millaista on varsinkin kesäiltoina, ennen niin rauhallisissa suuremmissakin lähiöissä jotka haittam@ahanmuuton myötä ovat muuttuneet pelottaviksi paikoiksi joissa ei illemmalla tohdi viedä koiraa iltalenkille läheiseen puistoon, tai jos illalla lähtee viemään roskapussia ulos niin roskahuoneen edustalla voi olla uhkaava huumeita käyttävä katujengi.
Aidosti rehellinen työperäinen_m@ahanmuutto on kyllä tarpeellista.
Kylläpä sinua kovin pelottaa :)
Missä ihmeessä näin pelottavaa on asua ja kulkea iltaisin?
Itse olen asunut viimeiset 35-vuotta täällä suur-espoonlahden alueella (soukassa ja kivenlahdessa) ja naisenakin olen uskaltanut kulkea myös yöaikaan ja vieläpä ilman koiran turvaa.
217
Asun Espoossa ja suomalaiset ovat jääneet vähemmistöön, tässä lähialueilla. Ei tarvitse olla persu. Tosin supertaitoja tarvitaan. Meillä poistettiin nimet kerrostalosta. Nyt asuu vain numeroita.
Ap:n virhe oli se ettei kertonut budjettia. Olisi jäänyt westendhöpinät pois jos olisi sanonut että heillä on varaa vain 200 000 euroa ja pitää ostaa kahden aikuisen ja yhden lapsen koti.
Keskustelu olisi päättynyt yhteen lauseeseen jos ap olisi kertonut että budjetti on 200 000 ja tavoitteena hankkia tilava perheasunto rauhalliselta ja turvalliselta alueelta hyvän koulun vierestä.
Se lause olisi kuulunut "Voit unohtaa Espoon välittömästi"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on lapsiperheellinen niin kannattaa huomioida alueen lähikoulukin, kun valitsette. Esim. Nöykkiön ja Mainingin koulut aivan karmeita paikkoja. Myös esim. Saunalahden koulu on homeessa
Jos vaikka tällainen kokemusasiantuntija vielä vastaisi: Saunalahti ei ole homeessa, siellä on ilmastoinnin kanssa ongelmia, mutta ne ovat enemmän liian tehokkaan ilmastoinnin kanssa kuin huonon. Omat lapset nyt 11v sitä käyneet. Maininki ei ole karmea koulu, yksi lapsista sirtyi sinne yläasteelle ja rakennus on peruskorjattu ja opettajat motivoituneita, hyviä ja rehtori täyspäinen toisin kuin Nöykkiössä tai Saunalahdessa. Mulla siis kolme lasta, jotka ovat käyneet Saunalahtea, Nöykkiötä ja Maininkia.
Maininki on m a m u koulu
Kyllä, siellä on paljon muun värisiä lapsia, niin on Saunalahdessakin. Koulu, opettajat ja rehtori ovat silti hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan samaa mieltä.
Espoossa pitää asua 1-2 km säteellä meren rannasta, se on se juttu, siis merellisyys.Onneksi meillä on lämmin juokseva vesi ja suihku kotona joten en joudu juoksemaan joka päivä rantaan pesulle enkä edes pyykille.
"Meren läheisyys" My Ass. Mikä vajaqqi maksaa euroakaan siitä onko rantaan matkaa 2km vai 3km Suomen kaltaisessa maassa jossa mitään muuta ei olekaan joka paikassa kuin jonkin sortin vesistöä.
Ihmisten täytyy olla jo kaiken avun tavoittamattomissa siinä vaiheessa kun ne alkavat uskotella itse itselleen olleensa tosi älykkäitä maksaessaan 100 000 preemion keskellä kerrostalolähiötä sijatsevasta kopista koska "rantaan on vain 1,5km"
Suomessa on kyllä kaikennäköistä vesistöä, mutta merenranta vain joidenkin kilometrien päässä maamme pääkaupungin keskustasta, ei ole verrattavissa mihinkään muuhun lätäkköön Suomessa. Tällä alueella asuntojen arvo ei ensimmäisenä tule laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ap:n virhe oli se ettei kertonut budjettia. Olisi jäänyt westendhöpinät pois jos olisi sanonut että heillä on varaa vain 200 000 euroa ja pitää ostaa kahden aikuisen ja yhden lapsen koti.
Keskustelu olisi päättynyt yhteen lauseeseen jos ap olisi kertonut että budjetti on 200 000 ja tavoitteena hankkia tilava perheasunto rauhalliselta ja turvalliselta alueelta hyvän koulun vierestä.
Se lause olisi kuulunut "Voit unohtaa Espoon välittömästi"
Emt saisiko Kalajärveltä kolmion tms tuolla hinnalla?
Olkaa aivan rauhassa eri mieltä alueista, mutta älkää nyt hyvänen aika haukkuko mitään slummeiksi! Ei Suomessa ole mitään slummeja missään!
Vierailija kirjoitti:
Välttäkää kaikkia paikkoja, joissa talot on rakennettu jonkin vanhan ostarin ympärille. Olari, Kivenlahti, Soukka jne.
Luettelit juuri ne parhaimman pään vanhat lähiöt, toki Tapiola/Haukilahti on ehtoton nro 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos AP on lapsiperheellinen niin kannattaa huomioida alueen lähikoulukin, kun valitsette. Esim. Nöykkiön ja Mainingin koulut aivan karmeita paikkoja. Myös esim. Saunalahden koulu on homeessa
Jos vaikka tällainen kokemusasiantuntija vielä vastaisi: Saunalahti ei ole homeessa, siellä on ilmastoinnin kanssa ongelmia, mutta ne ovat enemmän liian tehokkaan ilmastoinnin kanssa kuin huonon. Omat lapset nyt 11v sitä käyneet. Maininki ei ole karmea koulu, yksi lapsista sirtyi sinne yläasteelle ja rakennus on peruskorjattu ja opettajat motivoituneita, hyviä ja rehtori täyspäinen toisin kuin Nöykkiössä tai Saunalahdessa. Mulla siis kolme lasta, jotka ovat käyneet Saunalahtea, Nöykkiötä ja Maininkia.
Voisitko vielä tarkentaa mitä tarkoitat, kun kerrot että Nöykkiön ja Saunalahdelta rehtorit eivät ole täysipäisiä
Nöykkiön rehtori ei tee mitään töitä eikä vaadi sitä henkilökunnaltakaan. Saunalahden rehtori ei arvosta ketään, joka ei ole kehitysvammainen tyttö. Siellä on esim. ihan tavallisella poikalapsella aika ikävä olla. Olet nokkimisjärjestyksen pohjimmainen. Aina. Kaikessa. Yksi kevätjuhla laskin stipendit ja palkinnot: 38 palkintoa, kaksi meni pojille: 3. ja 6. luokan HymyPOIKApatsaat. Niitä ei vissiin enää kehdannut antaa tytöille.
Ihan mielenkiinnosta, mitä hyvää ko paikassa pitää olla? Alkon puoti kävelyetäisyydellä, vai?
Vierailija kirjoitti:
Hieman alkuperäisestä kysymyksestä poiketen mutta kuitenkin aihetta sivuten on todettava se fakta että useimmat ns. paremmilla pientaloaluilla asuvat ihmiset elävät sikäli omassa rauhallisessa ja turvallisessa luokassaan.
Heillä ei ihan vilpittömästi ole mitään käsitystä millaista on varsinkin kesäiltoina, ennen niin rauhallisissa suuremmissakin lähiöissä jotka haittam@ahanmuuton myötä ovat muuttuneet pelottaviksi paikoiksi joissa ei illemmalla tohdi viedä koiraa iltalenkille läheiseen puistoon, tai jos illalla lähtee viemään roskapussia ulos niin roskahuoneen edustalla voi olla uhkaava huumeita käyttävä katujengi.
Aidosti rehellinen työperäinen_m@ahanmuutto on kyllä tarpeellista.Kylläpä sinua kovin pelottaa :)
Missä ihmeessä näin pelottavaa on asua ja kulkea iltaisin?Itse olen asunut viimeiset 35-vuotta täällä suur-espoonlahden alueella (soukassa ja kivenlahdessa) ja naisenakin olen uskaltanut kulkea myös yöaikaan ja vieläpä ilman koiran turvaa.
Olet onnekas kun sinua tai teinejäsi ei ole koskaan ryöstetty.
Alueita joista 0-1 kommenttia: Laurinlahti, Järvenperä, Kilo, Kera, Klovi, Taavinkylä, Perkkaa, Friisinmäki, Ruukinranta, Lintuvaara. Joko näillä alueilla asuvat eivät hengaile täällä, tai eivät halua uusia asukkaita sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisitko vielä tarkentaa mitä tarkoitat, kun kerrot että Nöykkiön ja Saunalahdelta rehtorit eivät ole täysipäisiä
Nöykkiön rehtori ei tee mitään töitä eikä vaadi sitä henkilökunnaltakaan. Saunalahden rehtori ei arvosta ketään, joka ei ole kehitysvammainen tyttö. Siellä on esim. ihan tavallisella poikalapsella aika ikävä olla. Olet nokkimisjärjestyksen pohjimmainen. Aina. Kaikessa. Yksi kevätjuhla laskin stipendit ja palkinnot: 38 palkintoa, kaksi meni pojille: 3. ja 6. luokan HymyPOIKApatsaat. Niitä ei vissiin enää kehdannut antaa tytöille.
Nykyään on kyllä ihan tavallista, että tyttöjen ja poikien välinen osaamisero on aika suuri. Tytöt ovat paljon parempia koulussa ja näin ollen saavat enemmän stipendejä. Eikä rehtori sitä paitsi stipendeistä päätä, vaan eri aineiden opettajat päättävät oman aineensa palkinnoista.
Vierailija kirjoitti:
Aidosti rehellinen työperäinen_m@ahanmuutto on kyllä tarpeellista.Kylläpä sinua kovin pelottaa :)
Missä ihmeessä näin pelottavaa on asua ja kulkea iltaisin?Itse olen asunut viimeiset 35-vuotta täällä suur-espoonlahden alueella (soukassa ja kivenlahdessa) ja naisenakin olen uskaltanut kulkea myös yöaikaan ja vieläpä ilman koiran turvaa.
Mm-katujengit ovatkin tulleet kuvaan vasta muutaman vuoden aikana. Ennen oli niin rauhallista.
Vierailija kirjoitti:
Alueita joista 0-1 kommenttia: Laurinlahti, Järvenperä, Kilo, Kera, Klovi, Taavinkylä, Perkkaa, Friisinmäki, Ruukinranta, Lintuvaara. Joko näillä alueilla asuvat eivät hengaile täällä, tai eivät halua uusia asukkaita sinne.
Laurinlahti - ihan ok?
Järvenperä - kiva
Kilo - ei
OIlen kuullut, että Westendissä asuu mukavaa porukkaa!
Friisilä on hieno alue, jonka hintatasoa en ymmärrä sijainnin takia (en itse tykkää).