Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joita ärsyttää kun tuntematon ihminen tulee pummamaan teiltä rahaa linja-autolippuun, junalippuun, pitsaan tai vaikkapa olueeseen

Vierailija
11.05.2022 |

Itse elän todella pienellä rahalla ja yritän kulkea joka paikkaan polkupyörällä tai kävellen. Ostan itselleni pitsan ehkä kaksi kertaa vuodessa. Miksi ihmeessä maksaisin muille sellaisesta mihin edes itselläni ei ole varaa?

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Valtio syytää työttömille hirveitä määriä rahaa. Pärjätkööt niillä.

Vierailija
2/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras oli kun istuin asuintaloni pihalla penkillä, ihan vaan istuin, niin ohikulkeva pyöräilijä pysähtyi pummaamaan röökiä. Siis en polttanut, vaan istuin. Ei meinannut uskoa, kun sanoin, etten polta. Intti vaan, että anna rööki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tupakalla, ja joku tuli pummaamaan tupakkaa. Sanoin, että on viimeinen, niin tämä sanoi, että jätä edes jämät.

Vierailija
4/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä enemmän vit ttaa tutut. Joo mää maksan huomenna.

No, potkin jo pois tollaset.

En kustanna, en jelpi, en ole kiva.

Vierailija
5/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Relaa vähän.

Vierailija
6/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkkinä tällaisesta: Olin odottamassa pizzeriassa sitä vuoden toista pitsaani kun nuori ylipainoinen romanipoika tulee kysymään minulta, että voisinko tarjota hänelle pitsan tai kebabin kun hänellä ei ole rahaa ja olisi kuulemma nälkä. Meinas itku päästä

ap

Sen kotona oli jääkaappiin laitettu aika lukko ja sukulaisia kielletty ruokkimasta.

Yritti lipsua dieetistä.

Vierailija
7/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaa vähän.

Kelaa vähän😁

Vierailija
8/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna euroakaan kerjäläisille vaikka olisi ehkä antaakin mutta en periaatteesta. Ei ole kauaa kun joku nainen yritti kerjätä Citymarketissa minulta 2euroa, en antanut. Siinä se päivysti eineshyllyn edessä ja odotti varmaan raukka että joku antaisi.

Vierailija
9/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltan erittäin harvoin tupakkaa, ja silloin kun poltan, joku tulee aina pummimaan. Onko näin ollut aina?

Vierailija
10/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Ulkomaalainen tyyppi tuli pummaamaaan rahaa käsiojossa kun olimme syömässä hs rautatieaseman hampparipaikassa. Kiersi pöydästä pöytään eikä henkilökunta tehnyt mitään. Käsi vain pysyi siinä vaikka sanoin no no no. Meni ruokarauha ja loppui käynti kyseisen paikan "kaupanpäällisten" takia.

Vierailija
11/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

olueeseen..... huoh....

Vierailija
12/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minua haittaa yhtään. Yleensä annan sen tupakan tai rahaa jos sattuu olemaan käteistä.

Vierailija
13/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otatte tuollaiset jutu niin tosissaan ja rankasti.

Voihan sitä ystävällisesti sanoa, että ole rahaa tällä siihen mitä he pyytävät / ettei ole tupakkaa eikä mitään muutakaan.

Miksi tuollaisestakin pitää suuttua ja raivota ja haukkua nuo kerjääjät maan rakoon.

Muutama heistä pyytää varmasti lähes tosi hädässäkin, toistet vaan kysäisee että onnistuisikohan nyt.

Matkustan paljon pitkän matkan busseilla, ja asemalla eräs nainen kulkee jatkuvasti kerjäämässä, milloin milläkin syyllä rahaa.  Sanon aina ettei minulla ole käteistä rahaa ollenkaan, maksan kaiken kortilla.    Ei hän jää jankkaamaan, vaan siirtyy muiden luo tekemään samaa.

Ja aina joku antaa jotain 50 centtiä tai euron taskuistaan kaivellen.

Vierailija
14/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemattomat ovat röyhkeitä, tutut usein vielä röyhkeämpiä.

Pyydetään kahville tai jotain muka juttelemaan ja sitten kinutaankin "lainaa".

Vierailija
15/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi otatte tuollaiset jutu niin tosissaan ja rankasti.

Voihan sitä ystävällisesti sanoa, että ole rahaa tällä siihen mitä he pyytävät / ettei ole tupakkaa eikä mitään muutakaan.

Miksi tuollaisestakin pitää suuttua ja raivota ja haukkua nuo kerjääjät maan rakoon.

Muutama heistä pyytää varmasti lähes tosi hädässäkin, toistet vaan kysäisee että onnistuisikohan nyt.

Matkustan paljon pitkän matkan busseilla, ja asemalla eräs nainen kulkee jatkuvasti kerjäämässä, milloin milläkin syyllä rahaa.  Sanon aina ettei minulla ole käteistä rahaa ollenkaan, maksan kaiken kortilla.    Ei hän jää jankkaamaan, vaan siirtyy muiden luo tekemään samaa.

Ja aina joku antaa jotain 50 centtiä tai euron taskuistaan kaivellen.

Suomen kielessä eurot ovat euroja (e) ja sentit senttejä (snt).

Vierailija
16/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku bätängbeibe tulisi kysymään, niin ei kyllä ollenkaan ärsyttäisi, vaan lähtisin mukaan ravintolaan seuraksi ja maksamaan oikein kunnon juomat ja eväät.

Vierailija
17/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein annan, jos on. Viimeksi ukrainalaiselle vanhukselle tupakan. Itse en tosin kehtaisi pummata. On myös ollut tapauksia eri paikkakunnilla, joissa joku paikallinen originelli harrastaa pummaamista. Niillä se liittyy ehkä johonkin mielenterveysjuttuun, kehitysvammaan tai neuroepätyypillisyyteen.

Vierailija
18/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku bätängbeibe tulisi kysymään, niin ei kyllä ollenkaan ärsyttäisi, vaan lähtisin mukaan ravintolaan seuraksi ja maksamaan oikein kunnon juomat ja eväät.

Mutta viimeksi, kun kävi niin, että sellainen tuli kysymään jopa yösijaa kymmenen vuotta sitten, niin panikoin, en saanut sanottua mitään, ja juoksin pois :(

Mutta nyt olen valmis uuteen kysymykseen. Olen harjoitellut sitä.

Vierailija
19/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran joku nuorimies tuli kysymään minulta kadulla, että minkäköhän pankin asiakas olen kun hänellä on ongelma, että rahat on kuulemma loppu mutta sukulaismieheltään saisi rahaa heti tilille mutta hänellä sattuu olemaan eri pankki kuin tällä sukulaisella. Koska tämä nuorimies vaikutti alkuun ystävälliseltä päätin suostua siihen, että annan tilinumeroni hänelle ja nostan ne rahat hänelle tililtäni kunhan vain pano näkyy tililläni. No rahoja ei heti näkynyt tilillä minkä jälkeen jouduin todellisiin ongelmiin hänen kanssaan. Tämä nuorimies kertoi olevansa lomalla vankilasta. Oli kuulemma yrittänyt tappaa jonkun miehen. Alkoi siinä sitten uhkailemaan minua että raha täytyy saada tai minulle käy huonosti. Yli tunnin elin pelossa tämän nuoren miehen seurassa kunnes rahat yllättäen onnekseni ilmestyivät tililleni ja pääsin hänestä eroon.

Vierailija
20/40 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran joku nuorimies tuli kysymään minulta kadulla, että minkäköhän pankin asiakas olen kun hänellä on ongelma, että rahat on kuulemma loppu mutta sukulaismieheltään saisi rahaa heti tilille mutta hänellä sattuu olemaan eri pankki kuin tällä sukulaisella. Koska tämä nuorimies vaikutti alkuun ystävälliseltä päätin suostua siihen, että annan tilinumeroni hänelle ja nostan ne rahat hänelle tililtäni kunhan vain pano näkyy tililläni. No rahoja ei heti näkynyt tilillä minkä jälkeen jouduin todellisiin ongelmiin hänen kanssaan. Tämä nuorimies kertoi olevansa lomalla vankilasta. Oli kuulemma yrittänyt tappaa jonkun miehen. Alkoi siinä sitten uhkailemaan minua että raha täytyy saada tai minulle käy huonosti. Yli tunnin elin pelossa tämän nuoren miehen seurassa kunnes rahat yllättäen onnekseni ilmestyivät tililleni ja pääsin hänestä eroon.

Mitä ihmettä? Kuinka tyhmä oikein olet kun alat tuntemattomille jakamaan jotain tilitietojasi?