Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisia lastenhoitovinkkejä olet saanut lapsettomilta?

Vierailija
10.10.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

9-kuukautinen näyttää kuulemma pöljältä sukkahousuissa, pitäisi olla housut sisällä.

Vierailija
2/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohjeita on tullut kaikkia mahdollisia mm. lasten syömisistä, nukkumisista yms. Luulenpa, että minulla on hiukkasen enemmän tietoa ja kokemusta näistä asioista kuin tällä muutaman viikon ikäisen vauvan äidillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin kutsun mun vanhempia etunimiltä!"

ehkei niinkää ole varsinasia lastenhoitoon liittyviä vinkkejä irronnut, mutta sitäkin enemmän ihmettelyä siitä miksen voisi ryyppäillä ja bilettää kuin ennenkin. ja huvittunutta hymyilyä minun " hanhiemomaisuudelleni"

esim, esikoisen laskettu aika ajoittui kevääseen, ja hetki ennen sitä juttelin puhelimessa opiskelukaverin kanssa (mulla keskeytyi viimeinen opiskeluvuosi äitiyslomaan). hän hehkutti tulevia lukuvuoden päättäjäisbileitä ja uteli meidän (mies myös samassa koulussa) ilmestymistämme juhliin. sanoin että mä en tietty tule mutta mies varmaan lähtee mielellään. kaveri hämmästyi että ai miten niin et tule? no, kun mulla on siinä kohtaa noin kolmiviikkoinen vauva.. " just, sitäkö ei voi muka siksi aikaa laittaa hoitoon?" ..no ei voi.

Vierailija
4/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n

Vierailija
5/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva oli muutaman kuukauden ikäinen ja mieheni kanssa puoliksi leikillä puoliksi tosissamme kiistelimme siitä, kumman vuoro on vaihtaa kakkavaippa.

Vierailija
6/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Se vain haluaa sinun huomiotasi, lakkaa huutamasta kun et välitä, yhdessä ollaan kun osaa olla sopuisasti.

Kyseessä 8 kk vauva, joka heräsi itkien päiväunilta. Neuvot peräisin Dr. Phililtä.

Vierailija
7/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse oli lapsesta, joka eli parhaillaan eroahdistusvaihetta. Olisi kuulemma pitänyt jättää isänsä luokse eikä rehata pitkin öitä ulkomailla. (Olin siis tämän kaverini kanssa Viron-reisulla ja takaisin tulimme yöllä linja-autolla, jossa lapsi nukkui kaikessa rauhassa)

Vierailija
8/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun oltiin porukalla jossain mökillä tai kyläilemässä, että " miksi te nukutatte poikanne, eikö sitä voi vaan jättää sinne itse nukahtamaan" . Periaatteessa meillä onkin näin kotona, mutta vieraassa paikassa olimme lapsen kanssa kunnes nukahti...

Nyt kavereilla (eli tällä miehellä ja vaimollaan) on oma lapsi, 1,5v ja isä nukuttaa lapsen joka ilta! Äiti haluaisi jo opettaa lasta itse nukahtamaan omaan sänkyynsä, mutta isä nukuttaa viereensä.

Sinänsä toi kommentointi ei ole niin vaarallista, mutta mua naurattaa se ihan joka kerta kun ollaan yhdessä jossain!

Vierailija
9/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sit " pyydä kaupungilta joku hoitaja, niin sun ei tartte jäädä töistä pois, kun lapsi sairastaa"

Vierailija
10/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuollaista sukkis trendiä.

Vierailija:

9-kuukautinen näyttää kuulemma pöljältä sukkahousuissa, pitäisi olla housut sisällä.

Vierailija
11/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva ei viihtynyt vaunuissa makuullaan. Istuma-asennossa paistoi aurinko silmiin ja jos käänsi rattaat toisin päin tuuli tosi kovasti kasvoihin. Aikani kuuntelin vauvan itkua rattaissa ja sit otin syliin ja kannoin loppumatkan. Ystäväsi sanoi: " no niin, nyt se sitten sai tahtonsa lävitse."

Sama vauva, ikää jo vuosi. Sama ystävä kylässä. Kirjottelin kauppalistaa ja kyselin (juttelin) lapselle: " mitäs ruokaa huomenna tehtäisiin? Mitäs haluaisit syödä?" Ystäväni katsoi minua ja sanoi että älä alota tota että lapsi saa määrätä mitä teillä syödään, aikuiset sen päättää!!!

:) Niinpä

Vierailija
12/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on siis toisaan lapsettomilta:

Lapseni kokeili joskus miltä tuntuu kumauttaa päätä lattiaan (ei kovaa, mutta kokeilumielessä) - tähän esikoistaan odottava sanoi että kuulostaa aika hurjalta, että vähänkuin olisi käytöshäiriö tai ongelmia aggressionhallinnassa.

Lapsi oli tuolloin ehkä vuoden.

Yksi kaveri (miespuolinen) sanoo lapseni joka ikistä itkua " esittämiseksi ja huomionhauksi" , jokaisesta kolhusta sanoo " no ei voinu sattua" ja jokaista yskää " virkayskäksi" .

Oli pokassa pitelemistä kun muksulla oli hirveä yskä ja toinen tulee polleana kertomaan että ihan varppina virkayskä :O

Hittolainen... en muista nyt muita. Pää tyhjeni :D

Vierailija
13/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei ole siitä ettenkö pääsisi sinne kaupungille tarvittaessa (mieskin pystyy hoitamaan) mutta univelka on niin maksimaalinen että en yksinkertaisesti jaksaisi enkä edes halua. Lapseton ei voi ymmärtää miksi emme jaa öitä isän kanssa puoliksi (on niin pieni asunto että ei sillä ole mitään väliä, huutoon herää joka tapauksessa). Hän ei voi käsittää väsymystä ja sitä että ei edes kiinnosta.

Vierailija
14/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin vaatteiden mukavuudella/ käytännöllisyydellä. 2

Vierailija
15/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Oli minkä ikäinen vauva/lapsi tahansa niin kyllä näyttää todella pöljältä pelkät sukkikset jalassa, varsinkin jos poika niin sitten vielä pöljemmältä. Koskaan en ole ymmärtänyt

tuollaista sukkis trendiä."

Sit meidän KAKSIVUOTIAS näyttää kyllä sun silmissä tosi pöljältä ja on vielä POIKA. Ohhohh!

Sukkahousut on kätevimmät asiat maailmassa :)

Vierailija
16/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta MITÄ SITTEN? Kuka sitä täällä kotona arvostelee?

Vierailija
17/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aika rämäpää henkilö, ja aggressiivisesti lähestyi pientäni, joka tietenkin säikähti ja tarrasi puntistani kiinni.

Ystävä siihen, että onkos tuo sun lapsesi ehkä_pikkuisen_akkamainen pelkuri.

Vierailija
18/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kaveri lisää tuon kertomasi lisäksi vielä sen, että ryypätessähän renotutuu - mitä sitten jos seuraavana päivänä väsyttää, sit täytyy vaan nukkua.

Niin helppoahan se on :P

Yeah right!

Tosin on mulla ystäväpariskunta jotka ryyppää ihan yhtälailla vaikka heillä onkin lapsi. Kummatkin vetää seiskaan asti aamulla ainakin kerran viikossa.

Lapsen saa katoskaas hoitoon. Poissa silmistä, poissa mielestä :´( :´(

Vierailija
19/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljeni on saattanut sanoa joskus ehkä jotain?

Vierailija
20/27 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kaksvee on kyllä itseasiassa tosi suloinen sukkiksissaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä