Lapsen verikokeissa häikkää
Mitä tarkoittaa jos lapsen verikokeissa mm. leukosyytit lähes jatkuvasti liian alhaiset. Lymfosyytit liian korkealla ja neutrofiilit liian matalalla. Lisäksi muutakin häikkää verenkuvassa. Lääkäriin hakeuduttiin lisääntyneiden mustelmien vuoksi eikä liittynyt tromposyytteihin.
Viimeisen kuukauden aikana on otettu enemmän verikokeita kuin toisessa kädessä on sormia. Leukosyyttien arvoja ovat seuranneet, mutta eivät ole kertoneet, miksi.
Minkalaisia kokemuksia muilla? Taidan ottaa itse lääkäriin yhteyttä jos eivät soita verikoetuloksista ensin ja kysyä suoraan, että mitä oikein hakevat?
Itse pähkäilen kaikenlaista. Voisiko liittyä allergiaan, mutta lapsella allergialääkitys jo vuosia ja olisi näkynyt aiemmissa verikokeissa. Voisiko olla joku virustauti, mikä ei ole tiedossa - miksä? Voiko olla jotain pahanlaatuitsa - mitä? Joku syyhän tuohon täytyy löytyä, sillä ennen kaikki veriarvot olleet kunnossa.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
Koronarokote otettuna?
On kyllä, mutta ei siihen nämä viittaa. AstraZenecaan liittyen on todettu jotain verenkuvaan (tromposyytteihin liittyvää ongelmaa). Lapsella ei ole kuitenkaan tromposyyteissa ongelmaa.
Mua huolestuttaisi nuo mustelmat ja häikkä leukosyyteissä. Syöpä? Soittaisin lääkärille heti huomenna ja keskustelisin että millä homma.
Lymfosyytit on valkosoluja, ne on koholla esim. tulehduksen takia, mutta indikoi myös syöpää. Keho pyrkii tulehdusreaktiolla pääsemään eroon virheellisistä soluista. Jos leukosyytit on alhaalla, niin verisyöpä on valitettavasti erittäin mahdollinen syy.
Mustelmien takia heti yhteys lääkäriin, vielä selvitettävä tarkemmin.
Vaikuttaa vahvasti leukemialta. Yhteys lääkäriin.
Meillä epäiltiin leukemiaa tuossa tilanteessa. Ei kuitenkaan ollut se. Lastensairaalassa otettiin luuydinnäyte, siitä ei paljastunut mitään. Verenkuva ja se, ettei syytä löytynyt oli sen verran omituinen, että lastensairaalan lääkäri vei tapauksen konsultoitavaksi johonkin erikoislääkärien kokoukseenkin. Ei siitä mitään selvinnyt, ja lopulta seurantakin lopetettiin (vaikka veriarvot ovat edelleen poikkeavat). Mysteeriksi jäi, mutta olen pikku hiljaa lakannut huolehtimasta asiasta.
Koronarokotteet aiheuttavat monenlaista. Nyt seuraukset alkavat näkyä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä epäiltiin leukemiaa tuossa tilanteessa. Ei kuitenkaan ollut se. Lastensairaalassa otettiin luuydinnäyte, siitä ei paljastunut mitään. Verenkuva ja se, ettei syytä löytynyt oli sen verran omituinen, että lastensairaalan lääkäri vei tapauksen konsultoitavaksi johonkin erikoislääkärien kokoukseenkin. Ei siitä mitään selvinnyt, ja lopulta seurantakin lopetettiin (vaikka veriarvot ovat edelleen poikkeavat). Mysteeriksi jäi, mutta olen pikku hiljaa lakannut huolehtimasta asiasta.
Olen käynyt lapsen veriarvot aiemmilta vuosilta ja vielä puoli vuotta sitten näissä ei ollut häikkää - kaikki oli ns. kunnossa tai jos joku yksittäinen heilahdus tapahtui, niin se johtui infektiosta (leukosyyttien lasku). Tässä on nyt otettu näitä verikokeita niin infektion jälkeen kuin senkin jälkeen normaalitilanteessa eikä ne ole ihan kunnossa. Eli siis ei ole lapsella selkeästi mikään pysyvä ominaisuus, vaa mielestäni syy pitäisi selvittää ja ainakin meille avata, mitä haetaan takaa.
Eli käytät lasta kokeissa, etkä vaadi mitään selitystä hoitavilta lääkäreiltä, sen sijaan spekuloit vauvapalstalla? No tapansa kullakin...
Vierailija kirjoitti:
Eli käytät lasta kokeissa, etkä vaadi mitään selitystä hoitavilta lääkäreiltä, sen sijaan spekuloit vauvapalstalla? No tapansa kullakin...
Tässä on muutakin tutkittu niistä verikokeista ja siihen se tutkimus on keskittynyt ja niitä kyllä minulle avattu, muta ei näitä.. Tietenkin näistä jutellaan lääkärin kanssa, mutta kokemuksia vastaavasta tilanteesta kaipaan myös. On parempi hieman avata ajatuksiaan edes täällä kuin pallotella niitä yksin päässään kuten selkeästi moni muukin vanhempi on vastaavassa tilanteessa tehnyt.
Koronarokote otettuna?