Voiko migreeniaura esiintyä vain toisen silmän sahalaitakuvio-näköhäiriönä?
Kommentit (10)
Voi. Mulla tulee pelkkä aura toiseen silmään ja tosi huono olo. Ei päänsärkyä.
En tiedä, mikä, mutta mulle on tullut 2 kertaa tänä vuonna sahalaita ja vaan toiseen silmään. Sitä ennen ei sahalaitoja
Vierailija kirjoitti:
Voi. Mulla tulee pelkkä aura toiseen silmään ja tosi huono olo. Ei päänsärkyä.
Samoin minulla nyt, kun on beetasalpaajalääkitys. Ennen oli hirveä migreeni noin kerran viikossa, nyt tulee vain ennakko-oireet.
Voi toki. Silmäperäisestä näköhäiriöstä erottaa siitä, että häiriö näkyy myös silmä kiinni. Ja migreeniaura menee ohi 10-20 minuutissa, muita oireita voi tulla tai olla tulematta (mulla vanhemmiten miigreenistä jäljellä pelkät aurat, ei särkyä tai sekavuutta tai kuvotusta enää).
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mikä, mutta mulle on tullut 2 kertaa tänä vuonna sahalaita ja vaan toiseen silmään. Sitä ennen ei sahalaitoja
Mulle tuli koronan jälkeen 3 kertaa tuo, ekan kerran n puoli vuotta tartunnan jälkeen.
dd kirjoitti:
Voi toki. Silmäperäisestä näköhäiriöstä erottaa siitä, että häiriö näkyy myös silmä kiinni. Ja migreeniaura menee ohi 10-20 minuutissa, muita oireita voi tulla tai olla tulematta (mulla vanhemmiten miigreenistä jäljellä pelkät aurat, ei särkyä tai sekavuutta tai kuvotusta enää).
Aura voi kestää 5-60 minuuttia
Voi, mutta jos sinulla on uusi näköhäiriö niin sinun tulee mennä lääkäriin selvittämään mistä se johtuu.
Kyllä.