Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Saksan Amazon.de-kaupasta ja paketti tulikin Briteistä ja on nyt jumissa tullissa

Vierailija
10.05.2022 |

Ostan Saksasta juuri siksi että en halua säätää tullin ja postin kanssa. Onko teille käynyt näin? Ostaessa tavaraa ei missään näkynyt että se lähetetään Iso-Britanniasta.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan usein Saksan Amazonista ja lähettäjä pitää tosiaan katsoa tarkkaan, kun Amazon on usein vain kaupan välittäjä.

Vierailija
22/32 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siellä näkyy, mistä lähetetään. Miksi edes ostit, jos et muka mistään sellaista tietoa saanut?

No ei muuten lukenut missään. Ei myyjän sivulla, tuotteen sivulla, kuitissa eikä missään muuallakaan. Mutta hyvä kun sinä tiedät paremmin.

ap

Amazonissa kyllä näkyy kuka on tuotteen lähettäjä, onko Amazon itse vai joku muu. Se vaan pitää osata katsoa.

Tiedän kyllä katsoa lukeeko tuotteen kohdalla dispatched and sold by Amazon, kyse ei ole siitä. Marketplacelta ostaessa pitäisi voida luottaa siihen että jos tavara lähetetään sellaisesta maasta että se jää tulliin, asia ilmaistaisiin selkeästi myyjän sivulla tai tuotteen sivulla, ilman että asiakkaan täytyy lähteä googlaamaan myyjää, kuten nyt näköjään olisi pitänyt. En olisi tilannut tuolta myyjältä jos olisin tiennyt että tavara tulee Briteistä ja joudun etsimään tariffikoodeja ja ioss-numeroita.

ap

Se lukee ihan joka paikassa, että jos kyseessä on "3rd Party Seller" niin ihan itse selvität tai kysyt myyjältä toimituskulut, tullit, verot etukäteen. Se myyjän maa on kyllä näkyvissä ja viimeistään tilausvaiheessa tulee vielä arvio ainakin maksettavista veroista.

Marketplacelta ostaessa voit luottaa siihen, että se on sinun ja yksittäisen myyjän välinen kauppa. Tämä selvitetään kyllä vaikka kuinka monta kertaa. Kaikkien maailman ALV-kantojen, tullialueiden, lähettäjän, tilaajan, maksajan ja vielä eri kieliversioiden väliset suhteet ei yksittäisen puusilmän takia ole millään tavalla järkevää. Kas kun et vielä suomeksi vaadi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se siellä näkyy, mistä lähetetään. Miksi edes ostit, jos et muka mistään sellaista tietoa saanut?

Ei se tieto ole aina siellä saatavilla!!!

Minä tilasin Jenkeistä, olin varautunut tullimaksuihin, mutta yllättäen paketti tuli Saksan kautta.

Vierailija
24/32 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin Saksasta, oli Saksan verokoodi, saksalainen firma, saksalainen osoite.

Paketti tuli yllättäen Tsekeistä.

EU:ta kuitenkin, mutta ei se aina ole sataprosenttisen varmaa se maatieto siellä.

Vierailija
25/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos tavara tulee kotiin EU:n ulkopuolelta eikä jää tulliin, tarvitseeko mitään tehdä?

Vierailija
26/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tilaan usein Saksan Amazonista ja lähettäjä pitää tosiaan katsoa tarkkaan, kun Amazon on usein vain kaupan välittäjä.

Totta tosiaan. Tarkkana pitää olla.

Vierailija
27/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut ja tavara tulikin USA:sta ja jäi tulliin. Maksoin alv:n ja postin käsittelymaksun. Sitten vasta tarkistin Amazonista että he maksavat alvit, sitä ei olisi tarvinnut maksaa.

Vierailija
28/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ulkomailta jonkin verran ja ihan oikeasti on alkanut kyrsimään Suomen posti. " Me välitämme" Paskanmarjat! Niin monta kertaa joku on onnistuneesti lähettänyt about planeetan toiselta puolelta lähetyksen Suomeen asti, mutta sitten astuu remmiin tämä postinluuserijengi, jotka palauttavat lähetyksen lähtömaahaan siitäkin huolimatta, että lähetys on pönöttänyt oman aikansa tullissa.  Tullit on maksettu jne. Mutta lähetyksen toimitus oikeaan osoitteeseen ei onnistu postilta.

Toinen idioottiasia postilla on tämä omaposti-palvelin. Jälleen kerran moni lähetys on tullut Suomeen todella sutjakkaasti, mutta posti munii lähetystä omapostin kautta. "lähetämme paperisen version myöhemmin". Tähän prosessiin saadaan ainakin kaksi viikkoa tuhrattua Suomessa, kun lähetys tulee esim. Saksasta kahdessa päivässä Suomeen.

Joo ja tarkistakaa huviksenne, millaista liksaa postin pääjohtaja kuittaa. Ei naurata. 

Vierailija
29/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaako maksettu ALV, ettei tavaraa tarvitse enää tullata?

Vierailija
30/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittaako maksettu ALV, ettei tavaraa tarvitse enää tullata?

Muistaakseni jotenkin näin. Jos myyjällä on se ioss -tunniste niin ei tarvitse tullata. Löytynee myyjän sivuilta.

Ja jos paketti saapuu kotiin niin ei tarvitse tullata. Se on silloin tullattu EUhun tulomaassa ja jatkaa matkaa teille EUn sisäisenä rahtina. Tämä näkyy kyllä sitten rahdin hinnassa.

Vierailija
31/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos tavara tulee kotiin EU:n ulkopuolelta eikä jää tulliin, tarvitseeko mitään tehdä?

Ei tarvitse. Se on tullattu siinä maassa mihin se euroopassa on ensittäin saapunut. Sitten siitä eteenpäin EUn sisäisenä rahtina.

Vierailija
32/32 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan vähän klikkaa niin selviää myyjä ja mistä toimitetaan.

Joo, kyllä ne näkee. Mulle taisi tuli yksi kirja Britanniasta, mutta se ei jäänyt tulliin. Yleensä se kai menee niin, että alv on jo maksettu, koska Amazonilla on vissiin se sama alv-sopimus EU:n kanssa kuin esim. iHerbillä. Mutta jos tilaa jotain kalliimpaa Britanniasta lähetettävää, niin siinä voi tulla tullin kanssa ongelmia/lisäkuluja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi