Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi suuriosa ihmisistä lopetti maskin käytön vaikka korona ei ole poistunut mihinkään?

Vierailija
10.05.2022 |

Kaupassa suurinosa oli ilman maskia, ovatko ihmiset tosiaan niin tottelevaisia että kuuntelevat kaikki ohjeet mitä ylhäältä sanotaan eivätkä osaa itse tehdä päätöksiä? Itse jatkan maskin käyttöä enkä kuuntele joidenkin virkamiesten päätöksiä koska pitää käyttää maskia, nytkö se ongelma muka yhtäkkiä poistui ja maskit ovat turhia?

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maskisuositus poistui, varmaan siksi?

Itse käytän maskia enää vain palvelutalossa käydessäni.

Vierailija
2/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaikki maskittomat ovat jo sen sairastaneet, ainakin minun tuttavapiirissäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääministeri sanoi, että nyt saa elää.

Vierailija
4/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiuru jäi Äitiyslomalle niin Sanna pääsi julistamaan että korona on ohi.

Vierailija
5/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olihan se vaippa veemäinen naamalla. Ihanaa nähdä taas ihmisten kasvot.

6/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on, että maskisuositus poistui. Suurin osa maskia käyttäneistä käytti sitä vain suosituksen takia. Koronahan on edelleen liikkeellä ja tarttuu herkästi, mutta kai tästä on pääteltävä, ettei suurinta osaa kiinnosta niinkään se, vaan viranomaissuositukset.

Vierailija
7/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kauppaan meni maskittomia ihmisiä. Minulla on maski. Korona ei ole kadonnut minnekään.

Vierailija
8/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska THL poisti maskisuosituksen ja  ihmiset luulevat että maskisuosituksen postaminen tarkoittaa että maskista saa ruton.  

Vierailija
9/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maskisuositus poistui, varmaan siksi?

Itse käytän maskia enää vain palvelutalossa käydessäni.

Joo mutta kuolemia alkuvuonna enemmän kuin 2020 ja 2021 yhteensä ja tartuntoja enemmän kuin koskaan. Olen ihmetellyt juuri samaa kuin ap. Kovin auktoritettiuskovaista väkeä. Uskomatonta oikeastaan. Tosin en ole maskia itse suuremmin käyttänyt because I keep it real.

Vierailija
10/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan se vaippa veemäinen naamalla. Ihanaa nähdä taas ihmisten kasvot.

Minä käytän maskia mielelläni kaupassa käydessäni jos saan sillä vältettyä flunssan. Mulla ei ainakaan kiinnosta sairastella oli korona tai tavallinen flunssa.

Vierailija
11/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on aika mennä mökille.

T: Suomen hallitus

Vierailija
12/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska fiksut tietää että vain rokotetut sairastuu rokotteesta!

Maskeilla ei ole koskaan ollut mitään merkitystä, paketissakin lukee: ei suojaa viruksilta.

Miten rokote liittyy siihen, että ihmiset jättävät maskin pois kun luovutaan suosituksista?

Vierailija
13/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt jatkuvasti suosituksen aikana ja nyt olen lopettanut käytön täysin. Korona tulee joka tapauksessa, sen sairastaa jokainen ennemmin tai myöhemmin. Estänkö väistämättömän sairastumisen pelossa hapenkulkuani astmaatikkona hamaan tulevaisuuteen asti, vai alanko elää kuten muidenkin kausiflunssien kanssa? Itseasiassa sairastan tällä hetkellä testeillä todettua koronaa, eikä tässä olotilassa ole juuri mitään, mikä eroaisi hieman ärhäkämmästä tavan flunssasta. Influenssa oli huomattavasti pahempi tauti.

Vierailija
14/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käyttänyt maskia aiemmin, mutta nyt koronatilanne on viimeiset 3kk ollut niin paha, että olen käyttänyt.

Ihan itse laskin, että todennäköisyys sairastua on niin pieni, että ei tarvittu aiemmin, mutta tässä keväällä lähtenyt määrät täysin käsistä, joten kannattaa käyttää. THL ja kumppanit jostain syystä tulkitsevat noita tilastoja aivan nurinkurisesti.

Vierailija
15/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omicron ja rokotukset.

Vierailija
16/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luultavasti sairastanut taudin itse heti 2020 alussa ja perheeni sairasti sen vastikään, itse säästyin tällä kierroksella. Kaikki rokotteet on, eikä lähipiiristäni löydy hauraita riskiryhmäläisiä.

Olen työssäni altistunut pienhiukkasille ja myös maski tuo minulle oireita. En käytä. Sairaalavierailulla käyttäisin ilman muuta.

FFP2 suojaa hermoilijoita, ja heillä on täysi vapaus sen käyttöön.

Vierailija
17/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset ei tunnista tyranniaa vaikka niille määrättäisiin orjamaski. Ups, sehän tapahtui jo, luulevat sitä virussuojaksi.

Tässähän nimenomaan seurataan orjallisesti, mitä ylhäältä sanotaan. Ensin noudatetaan suosituksia ja totutellaan pitämään maskia ruuhkissa. Sillä hetkellä kun ylhäältä käsketään, että nyt ei tarvitse käyttää maskia, sitä ei enää pidetä. Koronatartunnat ja sairaalakuormitus elää eri tahdissa kuin päätökset.

Vierailija
18/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki maskittomat ovat jo sen sairastaneet, ainakin minun tuttavapiirissäni.

So? Voihan sen saada uudelleen. 

Vierailija
19/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sinnittelin jonkin aikaa suosituksen jälkeen ja pidin maskia. Mutta viime viikon lopulla aloin lipsua. Joku maskiväsymys tai koronaväsymys varmaan iski. Tiedän kyllä, että maskia kannattaisi käyttää. 

Vierailija
20/51 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nk. jo joku tuossa edellä sanoikin, niin maskisuositus todellakin poistui. Aika iso osa näytti ottavan sen tosissaan. Ja ehkä kyllästyi pitämään sitä jatkuvasti kasvoilla.

Itse en voi enää käyttää maskia, koska taustalla on vakava hengityssairaus. Maski kasvoilla vaikeuttaisi pahasti hengittämistä.