Hoitoalalla raskainta on ajoittain työkaverit
Siis 70% työkavereista on kivoja. Hyvä työkaveri on sellainen, että autetaan kukin toista. Reilu ja rehti. Ei sekoita liikaa omaa elämäänsä töihin, vaan töissä tehdään töitä. Valittaa töistä saa, kunhan se on aiheellista ja johtaa johonkin. Ei siis vaan valiteta valituksen ilosta tai yleistä tyytymättömyyttä koko ajan milloin mitäkin asiaa kohtaan.
Surkein työkaveri on sellainen, että työt ja asukkaat kärsii siitä, että toisella työkaverilla on niin paljon asiaa ja vaatii huomiota kaikesta. Valittaa ja valikoi töitä.
Olen töissä asukkaiden takia ja siitä minulle palkka maksetaan. En ole työkaverini viihdyttäjä, terapeutti ja lohduttaja ja oman elämäni jakaja ja kokoaikainen tsemppari. Olen työkaverisi ja haluan tehdä kanssasi töitä, auttaa sinua töissäsi ja olla sinulle rehti ja reilu.
Kommentit (30)
Sama sosiaalialalla, kivoin työkaveri on se, joka keskittyy työhön ja kahvitauolla jutellaan mukavia. Ei aina yritä nokitella ja esitella paremmuuttaan ja muka tietävinään kaikesta kaiken ja koko yhteiskunnasta ja säädöksistä yms. yms. Ja hämmentää "uhkailemalla" muita.
Vierailija kirjoitti:
Sama sosiaalialalla, kivoin työkaveri on se, joka keskittyy työhön ja kahvitauolla jutellaan mukavia. Ei aina yritä nokitella ja esitella paremmuuttaan ja muka tietävinään kaikesta kaiken ja koko yhteiskunnasta ja säädöksistä yms. yms. Ja hämmentää "uhkailemalla" muita.
Ja aina on joku kriittinen poliisiasia menossa ja soitetaan ambulanssit a koko maailman kööri paikalle pikkuasian vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten esitellään kovaäänisesti sitä "tietoa", vaikka se myöhemmin osoittautuu aaaaiiiivan VÄÄRÄKSI! Mutta osataan esittään niin tietävää. HUoh
Sama sosionomeilla, isot koulukiusaajat asialla. Jokainen leikkii kaiken tietäjää, asioita ei edes yritetä tarkastaa. Asiakkaat kärsii.
Mutta kaikki ovat silti ansainneet samat palkat ja samat palkankorotukset, samaa työtä kun tehdään!
Opiskelen perinteisellä miesvaltaisella alalla, johon on tullut opiskelukavereiksi noita hoitoalan jättäneitä naisia. Heillä on tapana kylvää stressiä ympärilleen äyskimällä, kiroilemalla ja nipottamalla. Täysin ala-arvoiset yhteistyötaidot, mitä nyt opettajia kohtaan ovat mielin kielin.
Toivottavasti eivät mene pilaamaan uusia työpaikkoja vanhoilla opeillaan.
Täytyy muistaa että hoitoalallakin myös mukava naistyökaveri voi olla seksuaalirikollinen. Tämä ei siis koske vain niitä ikäviä naistyökavereita hoitoalalla.
Exsossu kirjoitti:
Sama sosionomeilla, isot koulukiusaajat asialla. Jokainen leikkii kaiken tietäjää, asioita ei edes yritetä tarkastaa. Asiakkaat kärsii.
Kuulostaapa surulliselta.
Mietin alaa mutta just tuommoinen typeryys pelottaa.
Itseäni rasittaa se jatkuva small talk, bondaaminen ja pakkososiaalisuus. En jaksa vastailla kysymyksiin henkilökohtaisista aiheista (parisuhde, perhesuhteet, lapset jne.), eikä minua kiinnosta, onko työkaveri käynyt puusavotassa. Joskus tekee mieli sanoa, että tehdään nyt vain nämä hommat, en jaksaisi lätistä.
Itse just en kestä näitä "olen täällä vain töissä, jätä minut rauhaan"-ihmisiä. Entisenä itäsuomalaisena ärsyttää tuollainen epäsosiaalisuus, mikä estää kaikenlaisen työnilon kokemisen. Minusta on ihanaa, kun työkaverit höpisee niitä näitä vaikka koko ajan. Tarttuu potilaisiinkin ja kaikilla on hauskempaa.
Samaa mieltä, naisvaltaista alaa, jolla juoruilu jne. aivan tyhjänpäiväinen höpönhöpö vei valtaosan työajasta. Hyppäsin pois.
Poikani opiskeli ja teki hoitoalalla töitä, kunnes yhtäkkiä sanoi, ettei jaksa enää, että työkaverit ovat ihan kauheita, että esim. illalla ei saa vessattaa ihmistä hänen pyynnöstään, vaan pitää jättää koko yöksi kakat ja pissat vaipassa makaamaan, koska työkavereille se ei käy, että veisi vessaan, kun "se kävi jo, siksi sillä on vaipat", vaikka paljon helpompaa olisi viedä ihminen pyynnöstä vessaan, kuin hoitaa niitä jatkuvasta sonnassa makaamisesta tulleita vammoja. Tällaista valistusta saa kuunnella koko päivät ja hoitajat vielä sanovat, että jos potilaat oppivat liian hyvään, eivät lakkaa koskaan vaatimasta.
Tällaista aamusta iltaan. Järkipuhe ei pure noihin työkavereihin. Heille on tärkeää, ettei kukaan tee työtään paremmin, etteivät joudu itse huonoon valoon.
Sitten sinne jäävät ne töihin, keille tuollaiset käy.
Kun kyseessä on naisvaltainen ala, aina tulee konflikteja. On kuukautisia, vaihdevuosia, lapsia ja lapsenlapsia. Näitten lätinöitä pitäisi kuunnella joka kerta kahvipöydässä. Luojan kiitos, olen päässyt eläkkeelle eikä tarvitse enää kuunnella paskanjauhantaa!
Siis tää ja ihan birusti.
Ota tällä palstalla ja mediassa nähneesi mussutus, ja kerro se kuudella kymmenellä.
Suurin osa on tosi mukavia mut se äänekäs vähemmistö on sen verran suuri et aina osuu ainakin yks samaan vuoroon. Ne sit myrkyttää koko ilmapiirin. Kenellä on kivaa töissä jos yksi työkaveri on kuin ukkospilvi ja noituu koko ajan kaikkea mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni rasittaa se jatkuva small talk, bondaaminen ja pakkososiaalisuus. En jaksa vastailla kysymyksiin henkilökohtaisista aiheista (parisuhde, perhesuhteet, lapset jne.), eikä minua kiinnosta, onko työkaveri käynyt puusavotassa. Joskus tekee mieli sanoa, että tehdään nyt vain nämä hommat, en jaksaisi lätistä.
Sano vain. Voin luvata ettei sun kanssa enää sen jälkeen olla pakkososiaalisia. Joten miksi et tee niin?
Palkka-asiat on ihan punainen vaate, niistä jaksetaan jauhaa mitä palkkaa kukakin saa kun joskus joku saanut neuvoteltua itselleen jotain lisää ja näitä sitten kytätään.
Vierailija kirjoitti:
Itse just en kestä näitä "olen täällä vain töissä, jätä minut rauhaan"-ihmisiä. Entisenä itäsuomalaisena ärsyttää tuollainen epäsosiaalisuus, mikä estää kaikenlaisen työnilon kokemisen. Minusta on ihanaa, kun työkaverit höpisee niitä näitä vaikka koko ajan. Tarttuu potilaisiinkin ja kaikilla on hauskempaa.
Minä olen itäsuomalainen. On täälläkin erilaisia ja erilaisia ihmisiä. Lisäksi voi olla ihmisenä ihan ok ja työntekijänä loistava, vaikka ei joka hetki jaksaisikaan rupatella.
Jatkuva pölötys voi muuten olla asiatonta ja epäeettistä (kuten esim. se, että saattohoitopotilaan huoneessa juorutaan kovaan ääneen, erittäin epäkunnioittavaa) ja lähes rikollista (esim. asukkaiden/potilaiden asioiden ihmettely ja taivastelu muiden asukkaiden/potilaiden kuullen, vaikka olisivatkin muistisairaita).
Joten tee kaikille palvelus ja OLE HILJAA.
- 11
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä on naisvaltainen ala, aina tulee konflikteja. On kuukautisia, vaihdevuosia, lapsia ja lapsenlapsia. Näitten lätinöitä pitäisi kuunnella joka kerta kahvipöydässä. Luojan kiitos, olen päässyt eläkkeelle eikä tarvitse enää kuunnella paskanjauhantaa!
Heippa. Miehet ovat pahimpia juoruajia ja selkäänpuukottajia. Ne tekee sen kierommin, kuin naiset.
Töissä ollaan tekemässä töitä, ei etsimässä kavereita. Se riittää, että työasiat saa hoidettua.
Ok