Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

lapsen vaatteiden ostoa ei ymmärretä

Vierailija
10.05.2022 |

Lapsi kasvaa ensimmäisten vuosien aikana nopeasti ja parin kolmen kuukauden välein saa olla ostamassa uutta kokoa. No tätä ei tajuta perheessä ja kysytään taasko ollaan ostamassa uutta.
Pitäisikö lapsen pitää kittanoita housuja vain siksi että aikuisen silmissä ostelu on tiuhaa kun aikuinen ei tarvitse välttämättä kokoaikaa uutta kuten pieni lapsi?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeen perheessä tätä ei tajuta? Aloituksesi on ihan omituinen.

Vierailija
2/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä "perheessä"?

Minä en kyllä ostellut juuri mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko joku teiniäiti, joka asuu vanhempiensa kanssa?

Vierailija
4/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan tässä omassa perheessä. Lapsen isä siis kyselee aina kun olen etsimässä uutta kokoa vaatteita, että taasko sitä ollaa ostoksilla, että juurihan ostit.

Vierailija
5/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan tässä omassa perheessä. Lapsen isä siis kyselee aina kun olen etsimässä uutta kokoa vaatteita, että taasko sitä ollaa ostoksilla, että juurihan ostit.

Etkö ottanut äitiyspakkausta?

Vierailija
6/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen mies siis, joka ei osallistu lapsen kehityksen seurantaan tai muuhunkaan.

Vierailija
7/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai siellä perheessä nähdään, että lapsi kasvaa ja onhan se nyt muutenkin itsestään selvyys jos lapsi on normaali.

Vierailija
8/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen vastustavan perheenjäsenen hoitaa vauvaa jonkin aikaa ja pukea se liian pieniin vaatteisiin. Voi muuttua ääni kellossa, kun on vartin yrittänyt änkeä kirkuvaa ja venkoilevaa pötkylää kittanaan potkupukuun...

Jos rahanmeno huolestusttaa, puhukaa asiasta. Ethän turhaan osta pienelle liian kalliita merkkivaatteita, joista et sitten edes raaski luopua saadaksesi osan rahoista takaisin? Tai liian paljon vaatteita? Tarkastele siis myös omaa ostoskäyttäytymistä ja mieti, tulisiko vähemmälläkin vaatteella toimeen.

Vierailija
9/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en noin tiuhaan ostellut lapsille vaatteita. Vauvalle toki, mutta myöhemmin sen verran kasvunvaraa että mahtuu ainakin puoli vuotta.

Vierailija
10/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyspakkaus.

Ja Torissa ja Facebookin kirppisryhmissä jaetaan pilvin pimein ilmaisia vauvanvaatteita.

MLL järjestää kirppiksiä kahdesti vuodessa ja siellä niitä on vielä lisää.

Kaupasta uutena on ihan turha ostaa yhtään mitään.

Vierailija
11/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätkö miehesi rahoja niihin? Nuo hoidetaan äitiysrahoilla.

No höpö höpö. Onhan se lapsi isänkin.

Äitiysraha on satasen eikä sitä saa jos on ottanut pakkauksen.

Vierailija
12/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne lapset niin koko aikaa kasva mitä jotkut vaatteita ostaa.

Vierailija
13/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis käytätkö miehesi rahoja niihin? Nuo hoidetaan äitiysrahoilla.

No just. Eli lapsen vaatetus kuuluu äidille, isän rahoja niihin ei sovi tuhlata? Kuulostaa älyttömältä.

Vierailija
14/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko minä? Täysin sama juttu. Lasten isälle tulee aina yllätyksenä että lapset kasvaa ja tarvitsee uutta vaatetta. Aina valitus vaikka omia rahojani käytän.

Vierailija
15/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sen miehen ostaa ne vaatteet sieltä torista. Ei ole niin helppoa aina ajella ympäri kaupunkia vauvan kanssa ilmaisia vaatteita hakemassa, juuri kun pääset perille tulee viesti ollaankin tänään myöhemmin vasta kotona..

Vierailija
16/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna sen miehen ostaa ne vaatteet sieltä torista. Ei ole niin helppoa aina ajella ympäri kaupunkia vauvan kanssa ilmaisia vaatteita hakemassa, juuri kun pääset perille tulee viesti ollaankin tänään myöhemmin vasta kotona..

Kannattaakin sopia samaan hakuun useampi kohde samalta suunnalta niin koskaan ei tule ohareita. Tai täsmätä siihen jotain muuta samalta suunnalta.

Vierailija
17/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIksi tämä on ongelma "perheelle" ?   

Vierailija
18/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko sitä kamaa ostit silloin edellisellä kerralla? Ehkä ongelma on siinä .Itse olen huomannut, lapset jo siis jo teinejä, että vaatteita ei kannata olla hirveää määrää, vaan ihan voi laskea: 7 kalsarit, 7 paitaa, 7 sukat, 3 huppari aja 3 housut, 3-4 pyjamaa. Tuolla pötkii viikon ja niin ollen voi kerran viikossa pestä pyykkiä. Juhlavaatteet päälle tuohon toki.  Toki siinä vaiheessa kun esim. opetellaan syömään vaatteita menee enemmän viikossa, mutta sitten voi sitä pyykkiäkin pestä useammin. 

Vierailija
19/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelma on siinä, että vaatteita ostellaan liian usein, niin kannattaa ostaa valmiiksi varastoon isompia kokoja.

Ja jos ongelmana on, että vaatteet jäävät liian nopeasti pieniksi, niin kannattaa suosia valmistajia, jotka käyttävät tuplakokoja, ja vaatteita joissa on esim. leveät resorit hihansuissa ja lahkeissa. Kokopuvuissa kannattaa suosia rentoja lökömalleja, mikään ei ole ikävämpi kuin puku, jossa selkäosa on liian lyhyt.

Myöskään ei kannata tuijottaa kokolappua vaan katsoa silmämääräisesti vaatteen kokoa. Etenkin käytetyissä (ja pestyissä) vaatteissa, joita vauvoille kannattaa ehdottomasti ostaa jos mahdollista, koko on vain numero.

Vierailija
20/39 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksat katsella miestä joka ei tajua että vauva kasvaa? En kyllä käynyt muutaman kuukauden välein ostoksilla. Meillä käytettiin samoja vaatteita 1-2 vuotiaana. Valittiin malleja joissa oli pidemmät resorit mitä sai aluksi käännettyä. Nyt taas nykyiset vaatteet riittänevät taas vuoden eteenpäin.