Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Toinen vanhempi alkanut eron myötä vieraannuttaa lasta

Vierailija
10.05.2022 |

Miten tällaisessa vieraannuttamisasiassa tulisi toimia?
Meillä on kesken asiat vielä. Olemme vasta eronneet. Itse en halua lapsen kuullen riidellä, enkä ikinä hauku exää lapselle. Tämä toinen osapuoli raivoaa, haukkuu, uhkailee ja keksii valheita. Hän ei ole juurikaan aiemmin osallistunut lapsen hoitoon ja nyt uhkaa ottavansa huoltajuuden kokonaan niin etten näe lasta kuin joskus vain.
Olen hyvä vanhempi. Tämä toinen osapuoli on muutoin hyvä vanhempi, mutta ei osallistunut aiemmin lapsen hoitoon ja nyt harjoittaa tätä todella ikävää vieraannuttamista, mustamaalaamista, uhkailua.

Haluaisin lähihuoltaja, koska olen ollut lapsen huoltaja 90% ajasta hänen koko elämänså. Suostun siihen, että lapsi on molemmilla50/50.

Miten tämä lähihuoltajuusasia ratkaistaan? Voiko vieraannuttaja aiheuttaa hallaa tilanteeseen? Voiko hän saada lähihuoltajuuden? Hän osaa olla vakuuttava.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

😳😳😳

Vierailija
2/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä taistele. Helpoimmalla pääset, kun annat lähihuoltajuuden ja kysyt muutenkin exältä miten haluaa asioiden hoituvan. Kokemuksesta tiedän, että lapsi palautuu luoksesi muutamassa kuukaudessa, kun suostut kaikkeen. Kaikki paperille ja lastenvalvojalle kuitenkin virallisesti. Huolehdi myös, että kaikki läheisenne saa tietää, että teette kuten ex haluaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap, yritä jaksaa. Itse en vastaavassa tilanteessa jaksanut; eksä suolsi yhteiselle lapsellemme valhetta valheen perään.

Lopulta lapseni teki itsemurhan ja syytti asiasta vain minua. Olinhan pilannut hänen elämänsä, maannut ties keiden kanssa, ollut kaikkinensa hirveä äiti jne.

Näin jälkikäteen olisi ollut paljon parempi antaa olla, lopettaa kaikenlainen 'taistelu'. Ikävä lasta kohtaan vaan oli niin pohjaton.

Voimia ap!

Vierailija
4/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä sitä vanhempaa kuullaan paremmin, joka kertoo molempien vanhempien olevan lapsen kehitykselle tärkeitä ja että vanhempien tulisi saada olla mahdollisimman tasaveroisina lapsen elämässä. Eron jälkeisissä tunnekuohuissa toinen voi yrittää vetää kaiken itselleen, mutta siihen ei kannata suostua. 50-50 voi olla vaikka se sopimus, kuten sanoitkin. Lapsi ei ole kiistakapula, joten sovinnollinen ja järkevä vanhempi tulee kyllä kuulluksi. Se, joka ajaa lapsen etua, ei omaansa.

Ja olet viisas myös siinä, ettet moiti toista vanhempaa lapsen kuullen. Se on tärkeää lapsen hyvinvoinnille!

Vierailija
5/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan äiti, ap? Kummasti alkaa miehiä kiinnostaa isyys vasta eron jälkeen...

Vierailija
6/7 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä suostuisit 50/50, jos olet hoitanut 90% tähän asti kaiken? Ja jos toista ei edes kiinnosta lapsen hoito? Onko lapsen edun mukaista mennä tuommoisella tasajaolla?

Vierailija
7/7 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpä ikävä tilanne.

Kaverilla samoin. Kiinnostaa myös miten edetä.