Läheinen ihminen ei ymmärrä etten jaksa kaikkea
Hänen pitäisi tietää mistä kärsin, ei ymmärrä.
Olen vammautunut ja hän luulee että kaikki on helppoa kuin heinänteko.
Luulee että kaikki on verrattavissa samaan kuin ulkona kävely.
Miten tämän asian saa perille?
Kommentit (9)
Et mitenkään. Joten ota ihan oman jaksamisesi takia etäisyyttä. Ihmiset saattavat ahdistua toisten haasteista, koska pelkäävät että heillekin voi käydä samoin, joten he vaan kieltävät koko asian. "En tajua, en ymmärrä, eikä ole, oma vikasi, itse olisin tehnyt eri tavalla, mitäs läksit" jne.
Älä käytä aikaasi vakuuttaksesi ketään, hyväksy se, että tämä henkilö ei enää kuulu lähipiiriisi. Hän ei aidosti välitä sinusta, mutta sinulla on oikeus keskittyä täysin omaan jaksamiseesi. Tee asiat mahdollisimman helpoksi itsellesi, älä liikaa mieti sitä mikä helpottaa muiden olemista, ymmärrystä jne. Kun hän ihmettelee kovasti, voit todeta että eikö olekin ihmeellistä tosiaan.
Ootko vammautunu psyykenlääkkeistä vai millä tavalla?
Miten sinuun vaikuttaa tuo, ettei läheinen ymmärrä?
Siis odotetaanko sinun tekevän asioita yli voimavarojesi? Vai kaipaatko sinä apua enemmän kuin nyt saat?
En viitsi yhtäkkiä kertoa kaikkea vammoistani, kun ei tajua niin ei.
Voit sanoa hänelle ettet jaksa lähteä kävelylle, liian raskasta sinulle. Kyllä hän ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Ootko vammautunu psyykenlääkkeistä vai millä tavalla?
En käytä psyykenlääkkeitä.
Olen vammautunut, en viitsi kertoa miten.
MicMac kirjoitti:
Miten sinuun vaikuttaa tuo, ettei läheinen ymmärrä?
Siis odotetaanko sinun tekevän asioita yli voimavarojesi? Vai kaipaatko sinä apua enemmän kuin nyt saat?
Se on kamalaa tajuta ettei toinen ymmärrä.
Ei voi puhua kun ei välttämättä ymmärrä siltikään.
Vierailija kirjoitti:
Voit sanoa hänelle ettet jaksa lähteä kävelylle, liian raskasta sinulle. Kyllä hän ymmärtää.
Et ehkä ymmärtänyt että jaksan kävellä.
Olen vammautunut fyysisesti ja henkisesti.