Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teistä panseksualisuus eroaa biseksualisuudesta

Vierailija
09.05.2022 |

Toisen keskustelun innoittamana olen ehdottoamsti sitä mieltä, että bi ja pan -seksuaalisuus ovat ainakin osittain päällekkäiset. Jäin silti hetkekesi miettimään, että onko olemassa, jokin yksinkertaistus tai rautalanka esimerkki, joka erottaisi ne toisistaan. Toki kenenkään seksuaalisen suuntautuneisuuden lokerointi useimmiten vähän tylsää. Ja se (seksualinen suuntautuneisuus) on aina sidoksissa viime kädessä yksilöön.

Ap

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaistettu rautalankamalli:

-Biseksuaali tuntee veto naiseksi tai mieheksi itsensä mieltäviin henkilöihin.

-Panseksuaali tuntee vetoa kaikkiin sukupuoliin mukaan lukien muunsukupuoliset.

Vierailija
2/33 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole hyvä vaan. Sinähän täällä olet kaikesta kaiken tietävä äläkä toki muilta kysele, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muunsukupuolisia on väestöstä pieni vähemmistö, niin väestö johon bi- ja panseksuaalit tuntevat vetoa on vastaavasti hyvin suurelta osin sama; panseksuaaleilla tietysti muunsukupuolisten ryhmän verran isompi. 

Vierailija
4/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on sellainen virhe että biseksuaali kylläkin tuntee vetoa naiseksi tai mieheksi mieltämiinsä henkilöihin. En minä heterona tunne vetoa henkilöihin jotka mieltävät olevansa naisia, mutta ovat fyysisesti miehiä, mutta jos näen kauniin naisen tunnen kyllä vetoa häneen vaikka hän mieltäisi itsensä mieheksi

Henkilökohtaisesti miellän termit panseksuaali ja muun sukupuolinen nykyajan höpöhöpöksi mutta kyllä tähän maailmaan kaikki silti mahdutaan, eikö vaikka?

Vierailija
5/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on sellainen virhe että biseksuaali kylläkin tuntee vetoa naiseksi tai mieheksi mieltämiinsä henkilöihin. En minä heterona tunne vetoa henkilöihin jotka mieltävät olevansa naisia, mutta ovat fyysisesti miehiä, mutta jos näen kauniin naisen tunnen kyllä vetoa häneen vaikka hän mieltäisi itsensä mieheksi

Henkilökohtaisesti miellän termit panseksuaali ja muun sukupuolinen nykyajan höpöhöpöksi mutta kyllä tähän maailmaan kaikki silti mahdutaan, eikö vaikka?

Ei mahduta. Ihmisiä on jo aivan liikaa.

Vierailija
6/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

panseksuaalin kiinnostus ei riipu sukupuolesta ja biseksuaali tuntee vetoa vähintään kahteen sukupuoleen. biseksuaali voi myös olla kiinnostunut muunsukupuolisista ja muista transihmisistä, mut on siis yleinen harhaluulo, että ois kiinnostunu vaan miehistä ja naisista. jotkut siis tottakai on eikä siinä mitään, mutta ns. virallinen biseksuaalisuuden määritelmä on, että tuntee vetoa ainakin kahteen sukupuoleen.

eli tän voi selittää myös niin, että panseksuaalilla ei ole niinku spesifiä sukupuolta/sukupuolia, jo(i)sta on kiinnostunut ja biseksuaalilla on.

panseksuaalisuus sijottuu biseksuaalisuuden sateenvarjon alle eli jjjoo, osittain ovat päällekkäiset.

t. panseksuaali

Vierailija
7/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun sukupuolia on vain kaksi!!

Vierailija
8/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

panseksuaalin kiinnostus ei riipu sukupuolesta ja biseksuaali tuntee vetoa vähintään kahteen sukupuoleen. biseksuaali voi myös olla kiinnostunut muunsukupuolisista ja muista transihmisistä, mut on siis yleinen harhaluulo, että ois kiinnostunu vaan miehistä ja naisista. jotkut siis tottakai on eikä siinä mitään, mutta ns. virallinen biseksuaalisuuden määritelmä on, että tuntee vetoa ainakin kahteen sukupuoleen.

eli tän voi selittää myös niin, että panseksuaalilla ei ole niinku spesifiä sukupuolta/sukupuolia, jo(i)sta on kiinnostunut ja biseksuaalilla on.

panseksuaalisuus sijottuu biseksuaalisuuden sateenvarjon alle eli jjjoo, osittain ovat päällekkäiset.

t. panseksuaali

Kyllä te Sairaita. - Siis kysehän on oikeasti sttä, että biseksuaali on tämän sairauden yksikkö muoto. Biseksuaalisuus on sairaus (tai vamma), missä hedonismii on ottanut ihmisestä vallan, jonka seurauksena biseksuaali luulee voivansa saada seksuaalista nautintoa sekä naisten että miesten kanssa. (Muita sukupuoli ei ole, vai mitä ne muut muka ovat?)  Panseksualisuus on sitten tämän biseksualisuus sairauden häveliäämpi  monikkomuoto vaikka oikea nimi o biseksuaalinenpandemia eli biseksualisuus tartunta on levinnyt ja sen uhreja ja sairastuneita on jo useita, samalla tavoiin kuin lesbous ja homous ovat levinneet

Vierailija
9/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaali saa treffeillä pakit kummaltakin sukupuolelta.

Panseksuaali lisäksi hattivateilta.

Vierailija
10/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muunsukupuolisuus on identiteetti, ei oikea sukupuoli. Biseksuaalisuus kattaa kyllä hyvin heidätkin, panseksuaalisuus on nykyajan lumihiutalesukupolven hölynpölyä.

Vierailija
11/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolisuus on binääristä. 0 = ei penetraatiota 1 = penetraatio vaginaan

Vierailija
12/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeesti sanottu :)

Vierailija
13/33 |
10.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipas ilkeesti sanottu :)

Tuohan oli verbaaliakrobatiaa!

Vierailija
14/33 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biseksuaali kiihottuu molempien sukupuolien värkeistä. Panseksuaali kiihottuu eri ihmisten ajatusmaailmasta ja persoonasta. Näin minä sen olen ajatellut.

Vierailija
15/33 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biseksuaali kiihottuu molempien sukupuolien värkeistä. Panseksuaali kiihottuu eri ihmisten ajatusmaailmasta ja persoonasta. Näin minä sen olen ajatellut.

Ei pahalla mutta sinun mielikuvasi biseksuaaleista on kyllä, jos ymmärsin oikein, niin olisimme erinomaisen pinnallisia... Kyllä minä ainakin kiinnostun ja mahd myös seksuaalisesti kiihotun paljon muustakin kuin vain ja ainoastaan kenenkään ulkoisista sukuelimistä, enkä usko näin olevani mitenkään (erityisen) poikkeava,- biseksuaali. 

Ap 

Vierailija
16/33 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se ollutkaan turkulainen joka kysyy ett "Saanks mä pan sua?"

Vierailija
17/33 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Heh" - Jos joku sanoisi minulle: "mä haluan bi sua" , niin toivottavsti tuolla hetkellä ymmärrän oikein, mitä hän haluaa.

Ap 

Vierailija
18/33 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Heh" - Jos joku sanoisi minulle: "mä haluan bi sua" , niin toivottavsti tuolla hetkellä ymmärrän oikein, mitä hän haluaa.

Ap 

Ääntyy; haluan pisua.

Vierailija
19/33 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä keskustelut muista kuin heterosuhteista aina keskittyvät pelkästään sukuelimiin ja seksiin? Ihan samalla tavalla kuin valtaosalla heteroista, valtaosalla bi-, pan-, homo- ja muista seksuaaleista seksuaalisuus on paljon muutakin kuin seksi ja värkit. Ei kai nyt heterotkaan parisuhteita muodosta ensisijaisesti sukuelinten perusteella eikä parisuhde ole pelkkä seksi.

Ei kai bi- ja panseksuaalisuudella sinänsä isoa eroa ole. Panseksuaalin mielenkiinto kohdistuu ihmiseen ilman että sukupuoli tai seksuaalisuus vaikuttaa. Biseksuaali-käsitteellä taas alleviivataan sitä että kummatkin sukupuolet käyvät. Ihmisillä vain on kova tarve lokeroida kaikki mahdollisimman tiukkaan lokeroon ja korostaa ainutlaatuisuuttaan milloin mitenkin. Ihmisiä me kaikki ollaan.

Vierailija
20/33 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Miten nämä keskustelut muista kuin heterosuhteista aina keskittyvät pelkästään sukuelimiin ja seksiin? Ihan samalla tavalla kuin valtaosalla heteroista, valtaosalla bi-, pan-, homo- ja muista seksuaaleista seksuaalisuus on paljon muutakin kuin seksi ja värkit. Ei kai nyt heterotkaan parisuhteita muodosta ensisijaisesti sukuelinten perusteella eikä parisuhde ole pelkkä seksi.

Ei kai bi- ja panseksuaalisuudella sinänsä isoa eroa ole. Panseksuaalin mielenkiinto kohdistuu ihmiseen ilman että sukupuoli tai seksuaalisuus vaikuttaa. Biseksuaali-käsitteellä taas alleviivataan sitä että kummatkin sukupuolet käyvät. Ihmisillä vain on kova tarve lokeroida kaikki mahdollisimman tiukkaan lokeroon ja korostaa ainutlaatuisuuttaan milloin mitenkin. Ihmisiä me kaikki ollaan.

Seksipalsta. Siinäpä se syy yksinkertaisuudessaan.