Mies haluaa tehdä kaiken yhdessä, minä taas tosiaan en
Kun keksin jonkun uuden jutun itselleni tekemiseksi tai projektiksi, niin mies haluaa heti osallistua siihen. Ei siis vain tukea minua vaan osallistua. Jos vaikka keksin että alan keräämään postimerkkejä, niin hänkin alkaa heti hankkimaan niitä, laittaa kansiooni ja yhtäkkiä se onkin yhteinen harrastus ja yhteinen kansio. Vaikka kaipasin omaa tekemistä ja haluain että se on vain minun juttu. Jos kiinnostun opettelemaan netistä uutta kieltä, hän haluaa kanssani kuunnella niitä videoita ja opetella samalla sitä uutta kieltä. Vaikka halusin keskittyä siihen rauhassa itse, rentoutua sen parissa yksin. Jos hän kiinnostuu uudesta jutusta tai keksii itselleen projektin niin vaatimalla vaatii minua innostumaan siitä ja tekemään puolet. En halua.
Joo ollaan naimisissa oltu vuosia. Meillä on myös yhteisiä harrastuksia ja juttuja, mikä on kiva. Mutta en halua tehdä yhdessä kaikkea, en halua jakaa kaikkea, haluan myös jotain omaa yksin.
Eikä hän ymmärrä ongelmaa kun siitä hänelle sanoo. Loukkaantuu vain kun sanon suoraan, että tämä on nyt minun oma juttu kerrankin. Onko tämä aina näin vaikeaa?
Kommentit (7)
Mitä on tapahtunut, minkä takia havahdut asiaan (vasta) nyt?
Vierailija kirjoitti:
Mitä on tapahtunut, minkä takia havahdut asiaan (vasta) nyt?
Eipä muuta ole tapahtunut kuin vuosien mittaan asia vain pikkuhiljaa alkanut kuristamaan kurkkuani. Ap
Onko tämä aina näin vaikeaa? No teillä ilmeisesti on, muilla yleensä ei.
Mä tykkäisin myös tehdä asioita kaksin. Anna sun mies mulle. Eksäni eli ihan omaa elämäänsä, ja osittain siksi ero meille tulikin.
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkäisin myös tehdä asioita kaksin. Anna sun mies mulle. Eksäni eli ihan omaa elämäänsä, ja osittain siksi ero meille tulikin.
Et ehkä tykkäisi enää jos kaikki pitäisi tehdä yhdessä.
Ihme iilimato.