Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mahdollista välttyä koronalta, jos asuu pienessä asunnossa positiivisen kanssa?

Vierailija
09.05.2022 |

Miehellä on ollut korona torstaista asti. Ollaan eletty normaalia elämää, nukutaan yhdessä ja katsotaan leffoja kylki kyljessä. Pussailu on skipattu ja vältetään samoja juomalaseja, muuten ei ole pidetty välimatkaa.

Mies yskii vähän väliä ja minä olen edelleen oireeton. Onko oikeasti mahdollista ettei tauti tartu edes samassa taloudessa? Vai onko itämisaika jostain syystä pidempi?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se. Olet voinut esim. sairastaa aiemmin oireettomana. Eikä se vaan tartu kaikkiin. Voi kyllä alkaakin vielä. Meillä kesti 6 päivää.

Vierailija
2/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies sairasti, minä ja lapsi emme sairastuneet. Samassa sängyssä nukutaan. Mitenkään erityisesti emme vältelleet toisiamme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viisihenkisessä perheessä 4 sairasti ja 1 ei.

Vierailija
4/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se. Olet voinut esim. sairastaa aiemmin oireettomana. Eikä se vaan tartu kaikkiin. Voi kyllä alkaakin vielä. Meillä kesti 6 päivää.

Mutta ei kai mahdollisen oireettoman tartunnan pitäisi antaa immuniteettia? Tai ainakaan pitkäksi aikaa. Tiedä sitten olenko jo sairastanut, tai milloin.

Ai kuusikin päivää voi kestää. Hyvä tietää. Miehellä alkoi oireet aika tasan 48 kuluttua altistumisesta, kuten kolmella muullakin samasta lähteestä tartunnan saaneella.

Ap

Vierailija
5/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä viisihenkisessä perheessä 4 sairasti ja 1 ei.

Tuntuu käsittämättömältä.

Ap

Vierailija
6/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yltiöpositiivisen tyypin kanssa asuminen voi olla rasittavaa.

Vierailija
7/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5 henkinen perhe. Kaikki sairasti. Mies täysin oireeton positiivinen.

Vierailija
8/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdesti olen altistunut koronalle samassa asunnossa. Ei tarttunut kummallakaan kerralla. Ensin lapsella, kuukausia myöhemmin mieskaverilla.

Vierailija
9/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muuten pitää maskia ja turvaväliä yms. Jonkun aikaa. Saatat olla oireeton tartuttaja.

Vierailija
10/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla oireeton, oireettomat taudit ei kai testeissäkään näy yhtä hyvin, varsinkaan kotitesteissä. Itämisaika voi edelleen olla pitempikin, vaikka tuntuu että useimmilla tauti alkaa aika nopeasti.

Kyllähän koronaan liittyy paljon muutakin yksilöllistä vaihtelua, on supertartuttajia ja sellaisia, jotka erittävät vain hyvin vähän virusta jne, joten varmaan on ihan mahdollista, että joihinkin se ei tartu.

Vierailija
11/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 8 hengen perheessä

5 sairasti ja 3 ei.

Testattiin useaan kertaan oireettomat, että saivat palata takaisin kouluun.

Vierailija
12/20 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muuten pitää maskia ja turvaväliä yms. Jonkun aikaa. Saatat olla oireeton tartuttaja.

Joo, en ole poistunut kotoa muutamaan päivään. Perjantaina tein isomman kauppareissun maski päässä, kun ajattelin että ei hetkeen päästä mihinkään jos minäkin sairastun.

Ap

Vierailija
13/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt tein positiivisen testin. Eli 6 päivää ekasta altistumisesta.

Ap

Vierailija
14/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun puolisoni sai koronan, häntä ei oltu vielä ehditty rokottaa, minä olin saanut kaksi rokotusta. Olin etätöissä kotona, joten käytännöllisesti katsoen koko ajan samassa tilassa sairastuneen kanssa. En sairastunut, tai pikemmin: en saanut oireita (minua ei testattu, joten en voi sanoa satavaramasti ettenkö olisi itsekin sitä sairastanut, jos sairastin, niin rokotteiden ansiosta täysin oireettomasti)

Vierailija
15/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni 7vrk ekan oireista seuraavan oireisiin.

Vierailija
16/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kun puolisoni sai koronan, häntä ei oltu vielä ehditty rokottaa, minä olin saanut kaksi rokotusta. Olin etätöissä kotona, joten käytännöllisesti katsoen koko ajan samassa tilassa sairastuneen kanssa. En sairastunut, tai pikemmin: en saanut oireita (minua ei testattu, joten en voi sanoa satavaramasti ettenkö olisi itsekin sitä sairastanut, jos sairastin, niin rokotteiden ansiosta täysin oireettomasti)

Aika moni sairastaa ilman rokotettakin oireettomana.

Vierailija
17/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta ei kai mahdollisen oireettoman tartunnan pitäisi antaa immuniteettia? Tai ainakaan pitkäksi aikaa. Tiedä sitten olenko jo sairastanut, tai milloin.

Ai kuusikin päivää voi kestää. Hyvä tietää. Miehellä alkoi oireet aika tasan 48 kuluttua altistumisesta, kuten kolmella muullakin samasta lähteestä tartunnan saaneella.

Ap

Nykyisin tiedetään jo hyvin se, ettei oireellinenkaan tartunta anna immuniteettia seuraavia variantteja vastaan. 

Vierailija
18/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nykyisin tiedetään jo hyvin se, ettei oireellinenkaan tartunta anna immuniteettia seuraavia variantteja vastaan. 

Sitäpä juuri.

Ap

Vierailija
19/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sairasti 3/5, alkoi reilut kaksi viikkoa sitten. Ei oireita minulla eikä toisella perheeseen kuuluvalla. Kai ne näkyisi jo? Ei olle tehty mitään eristystoimenpiteitä, ihan normaalisti on eletty.

Vierailija
20/20 |
11.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan säkästä kiinni, että tarttuuko.