Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihminen muistelee kauan sitten kokemaansa "vääryyttä", joka sinusta kuulostaa vähäpätöiseltä, mitä sanot hänelle?

Vierailija
09.05.2022 |

Jos hän siis on siitä kovin katkera edelleen.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään, on toivoton tapaus. Kannattaa pysyä erossa.

Vierailija
2/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siitä muutu. Etsi ystäviä jotka eivät rasita ystäviään tollaisilla jutuilla.

Onko tämä tyyliin " silloik 10 vuotta sitten mieheni yritti iskeä parasta kaveriani" tasoisia vääryyksiä. Itselläni oli ystävä, joka jaksoi vuosikaupalla meuhkata tuontyyppisistä vääryyksistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein mitään, se on ihan mahdotonta arvioida kuinka iso juttu joku on jollekulle muulle sun oman subjektiivisen kokemuksen kautta.

Hyvä ystävä kuuntelis.

Vierailija
4/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein mitään, se on ihan mahdotonta arvioida kuinka iso juttu joku on jollekulle muulle sun oman subjektiivisen kokemuksen kautta.

Hyvä ystävä kuuntelis.

Kyseessä ihminen, jonka nimeä en tiedä. Siis tämä avautuja. ap

Vierailija
5/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä kuuntelis.

Sanon "terapiaan jos asia vielä ahdistaa". Kuuntelemista ei tarvi vuosikymmeniä sietää!

Vierailija
6/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ihminen kaipaa ehkä sen, että toinen myös tunnustaa asian tapahtuneen, koska häntä on voitu aiemmin vähätellä ja ohittaa asia. Ja sitten voiko jotenkin auttaa toista keskustelulla vai kuuntelu, mitä hän haluaa. Entä voiko jostain osasta päästää irti, jos se piinaa toista vai onko se "pahempi" asia, että hän käsittelee joskus sitä. Ja tulee ehjäksi ajan kanssa. Joskus joku kaipaa pätevää selitystä asioille tai eri näkökulmia, voi olla monia kysymyksiä. Jotta pääsee eteenpäin. Joskus joku löytää itse vastaukset parhaiten, ei tarvitse hössöttää muiden. 

Vierailija
7/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä kuuntelis.

Juu no tuosta aloituksesta uupuu aika paljon kontekstia.

Ottaisin etäisyyttä heti, aika iso punainen lippu jos ihminen noin itsensä esittelee.

Vierailija
8/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ihmiset kaipaavat vain kuuntelijaa, eli he eivät välttämättä hae toiselta asiaan mitään ratkaisua. Tämä on ollut itselleni hankala asia tunnistaa, sillä ratkaisukeskeisenä ihmisenä alan heti miettimään, että kuinka tilanne korjataan, vaikka todellisuudessa toinen kaipaakin vain olkapäätä.

Vierailija
9/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein voi olla takana joku isompi juttu, josta se pikku juttu on vaan asian ilmentymä. Itsellä oli lapsuudenperheessämme jonkinlainen syntipukin rooli sisarusteni ollessa "täydellisiä". Se mitä muistan, on ainainen paha mieli ja kasa pikkujuttuja, jotka YHDESSÄ kertovat selvästi asemani.

Nyt aikuisena, kun en enää suostu moiseen rooliin, olen saanut hankalan maineen, kun sanon vastaan. Esimerkiksi minua juuri vähän aikaa sitten syytettiin epärehellisyydestä, mitä todellakaan en ole. Kun napautin heti vastaan, se kertoi vaan, että olin syyllinen 🤔

Yksittäin pikkujuttuja, yhdessä pilattu lapsuus.

Vierailija
10/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei voi vähätellä kenenkään tuntemuksia tai mitätöidä, ettei nyt tuollanen ole mikään jota tarvitsee miettiä enää.

Ollaan yksilöitä, koetaan kukin asiat eri tavoin ja myös käsitellään ne eri tavoilla. Noin minulle on psykiatrian ammattilaiset kertoneet.

Se, miten kukin pääsee tasapainoon vaihtelee tietysti myös. Suosittelen, että " kärsijä" käy puhumassa terapiassa tms.

Vierailija
11/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän olla sanomatta mitään ja vain kuuntelen. Tai nyökyttelen jotain "ai jaa", "aha", "no oho sentään" -tyylistä. Siis vaikka ärsyttäisi niin yritän. En minä saa sen ihmisen mieltä muutettua kuitenkaan.

Vierailija
12/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan sanoisin ymmärtäväni, ja kehottaisin häntä tekemään (kanssani) jotain kivaa jotta saisi muuta ajateltavaa. Jos hänellä jää levy päälle, muistuttaisin häntä siitä etten ole minkään sortin ammattiauttaja ja neuvoisin ystävällisesti hakeutumaan sellaiselle.

Vierailija
13/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä kuuntelis.

Aika pahan kepposen olet tehnyt, jos et tiedä nimeä ja se on vihainen sinulle?

Vierailija
14/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuteripilvi taas täällä!

Vierailija
15/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuntelen vain. Jos toistaa aina samaa, juttua, sanoisin varmaan että oliko tuo nyt niin vakava asia. Jos se siis ei oikeasti ole vakava asia.

Vierailija
16/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään ja vaihdan maisemaa.

Vierailija
17/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, se onkin joku tuntematon eikä ystävä. Tuntemattoman avautuminen on vähän erikoista käytöstä, riippuu kontekstista tosin. Mutta voi kai tuntemattomallekin vähintään sanoa että kannattaa hakea apua itselleen tai jotain.

Vierailija
18/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan jauhaa ihan mitä tahansa vanhaa asiaa, kurja lapsuus, köyhyys, joku kuolema jne.

Varsinkin jotkut miehet humalassa vinkuvat aina samoja asioita. Näille surkuttelijoille, jos ne samat jutut on aina, suosittelen, että kannattaa mennä terapiaan. Ei vaan jaksa kuunnella koska kenenkään elämä ei ole pelkkää ruusuilla tanssimista ja asiat pitää oman pään sisällä selvittää, eikä kaataa sontaa toisten niskaan.

Vierailija
19/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä kuuntelis.

Minulle vihainen? Ei! Hän on henkilö, jota olen nähnyt joitakin vuosia ohimennen ja tervehdimme tavatessamme. En tiedä hänen nimeään. Sitten yhtenä päivänä hän tuli luokseni ja alkoi avautua kauan sitten tapahtuneesta asiasta. Olin pöllämystynyt. ap

Vierailija
20/26 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ystävä kuuntelis.

Minulle vihainen? Ei! Hän on henkilö, jota olen nähnyt joitakin vuosia ohimennen ja tervehdimme tavatessamme. En tiedä hänen nimeään. Sitten yhtenä päivänä hän tuli luokseni ja alkoi avautua kauan sitten tapahtuneesta asiasta. Olin pöllämystynyt. ap

Siis alkoi avautua asiasta, joka ei liity millään tavalla minuun. ap