Miten vihjailisin miehelle että voisi antaa avaimen asuntoonsa?
Onhan tässä jo vietetty aikaa yhdessä siellä jo puoli vuotta.
Avain on vanhemmilla, mies ei näe ongelmaa siinä jos kulkevat omilla avaimilla sisään.
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et voi soittaa ovikelloa?
No ku haluan mennä penkomaan asunnon ilman, että mies tietää siitä.
ApÄlä nyt viitsi. Vietän tunteja asunnossa, vaikka mies on muualla. Jos haluaisin penkoa, olisin voinut tehdä sitä jo kauan.
t. Oikea apMiksi vietät tunteja miehen kodissa yksin? Eikö sinulla ole omaa kotia? Etkö käy töissä? Tietääkö mies, että kekkuloit siellä itseksesi?
No voi hemmetti teidän kanssanne. Mies haluaa minut luokseen, välumatkaa on niin etten noin vaan kävele omaan kotiini. Joo, en käy töissä eikä mieskään.
Missä mies sitten on, jos ei käy töissä? Kutsuu sinut luokseen ja jättää sinut yksin taloonsa. Käykö hän jonkun toisen naisen luona pettämässä vai miksi ei ole paikalla silloin kun sinä olet miehen kotona? Eihän tuossa ole mitään järkeä.
No ei minulla ole tullut mieleen vaatia ettei käy urheilemassa jne. kun olen luonaan viikkokausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noh, jos mies on 2 tunnin lenkillä tms, niin se on soittelu vähän turhaa.
Ja joudun itse pysymään sisällä kun on poissa, eikö nyt kukaan ymmärrä?
Kyllä minä ainakin ymmärrän. Olen tuo eka vastaaja. Jos siis olet jäämässä miehen kotiin (esim. yövyt hänen luonaan useamman päivän ja hän menee välillä johonkin omille asioilleen) niin kysyt vaan jonkun tämmöisen kerran jälkeen ihan luontevasti, että mitä hän tykkäisi jos sulla olisi oma avain, kun nyt et voi käydä edes lähikaupassa jos hän on pois.
Jos kysymyksestä syntyy joku hirveä draama niin teillä on isompia ongelmia setvittävänä kuin pelkkä avain. Toki mies saattaa myös kieltäytyä, mutta jos on täysipäinen niin silloin sekin onnistuu ihan rauhallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kun mies lähtee lenkille, niin sanot miehelle, että jättää avaimensa sinulle, jotta voit käydä sillä aikaa ulkona.
Miksi ette lenkkeile yhdessä? En ymmärrä, että mies jättää ap:n yksikseen taloonsa viikkokausiksi. Teillä on vähän outo suhde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies lähtee lenkille, niin sanot miehelle, että jättää avaimensa sinulle, jotta voit käydä sillä aikaa ulkona.
Miksi ette lenkkeile yhdessä? En ymmärrä, että mies jättää ap:n yksikseen taloonsa viikkokausiksi. Teillä on vähän outo suhde.
No en minä ainakaan pysy himolenkkeilijämiehen tahdissa kymmeniä kilometrejä.
Minusta on outo suhde jos kaikki pitää tehdä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Mies antaa avaimensa just silloin kun haluaa.
No eikö sitä voi jotenkin nätisti, vaikka runomuodossa ehdottaa, jos mies ei vain ole tajunnut?
Vierailija kirjoitti:
Jos puoli vuotta on jo oltu yhdessä niin kyllä siinä tilanteessa tuommoisista asioista pitäisi pystyä keskustelemaan jo aivan avoimesti sen kummempaa miettimättä.
Taitaa olla asiasta keskusteltu mutta naisen tahto ei toteutunut niin nyt sitä yritetään toista kautta hakemalla vinkkejä pakottamiseen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos puoli vuotta on jo oltu yhdessä niin kyllä siinä tilanteessa tuommoisista asioista pitäisi pystyä keskustelemaan jo aivan avoimesti sen kummempaa miettimättä.
Taitaa olla asiasta keskusteltu mutta naisen tahto ei toteutunut niin nyt sitä yritetään toista kautta hakemalla vinkkejä pakottamiseen
Eipä ole. Olen ajatellut jos mies ihan itsekseen älyäisi esim. osoittaa minulle omat hyllyt kaappiin, ja tuon avainjutun. Hyllyistä nostin itse asian esiin, tästä en ole puhunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApÄlä nyt viitsi. Vietän tunteja asunnossa, vaikka mies on muualla. Jos haluaisin penkoa, olisin voinut tehdä sitä jo kauan.
t. Oikea apMiksi vietät tunteja miehen kodissa yksin? Eikö sinulla ole omaa kotia? Etkö käy töissä? Tietääkö mies, että kekkuloit siellä itseksesi?
Eikö tuo nyt ole ihan normaalia? Kyllä itse ainakin olen kaikissa suhteissani viettänyt sen verran tiiviisti aikaa yhdessä, että ihan säännöllisesti on ollut tilanteita, joissa toinen yöpyy toisen luona vaikka useamman yön putkeen ja toisella voi silti olla tänä aikana esim. töitä, opintoja tai harrastuksia. Ei tässä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Eikä kaikilla ole töitä tai niiden aikataulut voi mennä ristiin. Mulla etäisyys kumppanin kotiin oli jossain vaiheessa n. kilometri, ja silti jäin usein kumppanin luo viettämään päivää vaikka hänellä olisi ollut jossain kohtaa jotain menoa. Sama toisinpäin.
En tiedä. Kysymällä?
Minulle mies antoi asuntonsa avaimen, kun oli jättänyt vähän ajan sisällä useamman kerran avaimet sisälle. Viimeinen pisara taisi olla viimeinen kerta, jolloin avainten ollessa sisällä oli myös hella päällä.
Hän antaa sen sitten, jos kokee tarpeelliseksi.
Ap, mikset vain pyydä että mies jättää sinulle avaimensa siksi aikaa kun on poissa, jos on tiedossa että sinä jäät "kotiin" kunnes hän palaa? Itse olen aina tehnyt näin eikä tuossa minusta ole mitään ihmeellistä. Samalla voit sitten vaikka vihjaista, että olisi kätevää jos sinulla voisi olla oma avain - tai kysyä ihan reippaasti, mitä mieltä hän olisi. Ihan ymmärrettävä toive, että voi lähteä vaikka spontaanisti käymään kävelyllä jos on nätti ilma tms, mutta onnistuuhan se helposti myös em. tavalla, jos mies ei halua vielä luovuttaa sulle omaa avainta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poikkis ei saa olla hetkeäkään rauhassa tai yksin? Vanhemmat ravaavat omalla avaimella aikuisen pojan luona ja sinäkin haluat avaimen? Missä on hänen oma aika, yksityisyys ja lepo. Onko teillä muilla omat kodit, ehkä kannattaisi säilyttää oma, jos nuoria.
Aika pitkällevietyjä johtopäätöksiä. On ihan fiksua, että jollain luotetulla ihmisellä on vara-avain, ei se tarkoita, että vanhemmat ramppaa siellä tai edes käyttää avainta tullessaan normaalisti kylään. Tuskinpa mies antaisi heidän pitää avainta jos käyttäisivät sitä väärin. Eiköhän se ole ihan miehen itsensä tehtävä pitää huolta omasta ajasta ja yksityisyydestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo nyt ole ihan normaalia? Kyllä itse ainakin olen kaikissa suhteissani viettänyt sen verran tiiviisti aikaa yhdessä, että ihan säännöllisesti on ollut tilanteita, joissa toinen yöpyy toisen luona vaikka useamman yön putkeen ja toisella voi silti olla tänä aikana esim. töitä, opintoja tai harrastuksia. Ei tässä mielestäni ole mitään ihmeellistä. Eikä kaikilla ole töitä tai niiden aikataulut voi mennä ristiin. Mulla etäisyys kumppanin kotiin oli jossain vaiheessa n. kilometri, ja silti jäin usein kumppanin luo viettämään päivää vaikka hänellä olisi ollut jossain kohtaa jotain menoa. Sama toisinpäin.
Ei vaikuta kovinkaan normaalilta suhteelta sellainen että toinen lähes asuu toisen asunnossa ja kyselee muilta vinkkejä siihen että saisi pyydettyä avaimet toisen asuntoon.
Mihin ap niitä avaimia niin kipeästi tarvitsee että niitä pitäisi a) erikseen pyytää b) pyytää neuvoa asian esille ottamiseen?
Toinen elele omaa elämää ja toinen leikkii koiraa. Ei siinä jos tykkää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi poikkis ei saa olla hetkeäkään rauhassa tai yksin? Vanhemmat ravaavat omalla avaimella aikuisen pojan luona ja sinäkin haluat avaimen? Missä on hänen oma aika, yksityisyys ja lepo. Onko teillä muilla omat kodit, ehkä kannattaisi säilyttää oma, jos nuoria.
Aika pitkällevietyjä johtopäätöksiä. On ihan fiksua, että jollain luotetulla ihmisellä on vara-avain, ei se tarkoita, että vanhemmat ramppaa siellä tai edes käyttää avainta tullessaan normaalisti kylään. Tuskinpa mies antaisi heidän pitää avainta jos käyttäisivät sitä väärin. Eiköhän se ole ihan miehen itsensä tehtävä pitää huolta omasta ajasta ja yksityisyydestään.
Sehän se juuri onkin, että mies pitää ihan luonnollisena että vanhemmat tulevat tuosta vain omilla avaimilla sisään.
Näin oli exänkin kanssa, äippä syöksyi lauantaiaamuna klo 8 sisälle avaimilla.
Nyksän vanhemmat eivät vielä ole tulleet, mutta mies pitää täysin ok:na, jos tulisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta kovinkaan normaalilta suhteelta sellainen että toinen lähes asuu toisen asunnossa ja kyselee muilta vinkkejä siihen että saisi pyydettyä avaimet toisen asuntoon.
Mihin ap niitä avaimia niin kipeästi tarvitsee että niitä pitäisi a) erikseen pyytää b) pyytää neuvoa asian esille ottamiseen?
Eikö ole siis normaalia asua toisen asunnossa, jos tämä sinne pyytää? Eikö ole normaalia että tällöin avaimen tarvitsisi, ja jos ei toinen itse tajua, niin voisi huvikseen kysyä vinkkejä miten ehdottaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole siis normaalia asua toisen asunnossa, jos tämä sinne pyytää? Eikö ole normaalia että tällöin avaimen tarvitsisi, ja jos ei toinen itse tajua, niin voisi huvikseen kysyä vinkkejä miten ehdottaa?
On normaalia viettää aikaa seurustelukumppanin asunnossa, ja tarvita sinne avaimen. Mutta minusta ei ole normaalia, ettei pysty sitä ilman mitään vinkkejä ottamaan puheeksi. Ei kai se niin vaikeaa ole. Miltä sinusta tuntuisi, jos minulla olisi tänne avain?
No miksi et vaan kysy suoraan? Hei antaisitko avaimen, niin minäkin pääsen ulos, kun olet poissa.
No kysyin. Kysyi minkä avaimen. Ja sitten "miksi". No niin, taidan pysyä omassa asunnossani.
Vierailija kirjoitti:
No kysyin. Kysyi minkä avaimen. Ja sitten "miksi". No niin, taidan pysyä omassa asunnossani.
Maksais kuulemma yli satasen. No onpa sit.
Jätä ovi auki lukosta, kun lähdet ulos, niin pääset takaisin sisälle.