keksin just naisena miks naiset ei laittaudu vanhempana.
syynä on miehet. luin palstaa niin miehet melkeen kaikki ilmotti että pitää näyttää alle 35 vuotiselta. Ja kaikki vissii kattoo seksiä netistä niin turha vaivautua tavallisessa elämässä. arvostelu.
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ei tarvitse yrittää enää tehdä vaikutusta miehiin. Käytämme rahat viisaampiin ja omaa terveyttä edistäviin asioihin. Itseluottamuksemme kestää laittamattomana elämisen 😊
Mutta miksi niitä miehiä varten laittautuu ylipäätään?
Jokainenhan pukeutuu itseään varten, näyttääkseen hyvältä omissa silmissään.
Siksi kaikki ovat kotona sievinä ja komeina, ykköset yllä.
Ykköset yllä pitäisi koko ajan olla varuillaan ettei vaatteet sotkeennu. Sen lisäksi mukavuus menee kotona ulkonäön ohi. Omat kotivaatteet on ihan nätit ja mukavat, mutta vähän venähtäneet. En muutenkaan tykkää käyttää samoja vaatteita kotona ja kodin ulkopuolella.
Yli viisikymppisen kurpan ulkonäkö ei parane edes laittautumalla joten ei kannata laittautua. Vanha mikä vanha, ei ole käyttöä enää.
Kyllä minä laittaudun silloin joskus ja harvoin kun lähden ihmisten ilmoille. Ruokakaupassa käynti en laske, sinne vältän homssuisenakin.
N52
Vierailija kirjoitti:
Yli viisikymppisen kurpan ulkonäkö ei parane edes laittautumalla joten ei kannata laittautua. Vanha mikä vanha, ei ole käyttöä enää.
Älä viitsi olla ilkeä.
N52
Mitä on laittautuminen. Onko se meikkaamista vai mitä? Kyllä minun tuntemat vanhemmat naiset käyvät kampaajalla ja jotkut ihan meikkaavatkin. Ja pukeutuminen ei eroa muista millään lailla. Missähän nämä kassialmat ovat, kun minä en ole heihin törmännyt missään. Jos laittautuminen on yletöntä meikkaamista ja korkokengissä sipsuttelua niin vilkaises uudestaan katukuvaan. Iästä riippumatta siellä paahtaa tennareissa ja farkuissa suurin osa, ihan iästä riippumatta. Arjessa on muutakin miettimistä kuin coolilta näyttäminen.
Yli-ikäisestä Rumasta Elsasta ei saa puolta nuorempaa kaunotarta, vaikka miten puunaisi, joten luomuna mennään. Enää ei edes haittaa, vaikka ei papparaisille kelpaakaan. Luonto suojelee kuten eräs iäkkäämpi sukulainen kerran tokaisi.
Kun ei halua, että oman ikäiset ja vanhemmat kulahtaneet miehet katsovat sillä silmällä. Ihan oikeasti, ette te miehet ole seksikkäitä vanhempina, kun harva on sitä edes nuorena.
Ei valtaosa suomalaisista laittautumalla laittaudu, koska asenne on sitä, että rumat ne vaatteilla koreilee ja mitä toikin yrittää.
Minua ei kiinnosta. Kohteliaisuudesta ja omasta mukavuudestakin huolehdin hygieniasta ja siitä, ettei ole aamun hampaidenpesun jäljiltä hammastahnaa poskella. Puen päälle puhtaat ja ehjät, työhöni soveltuvat vaatteet (ja aika usein työnantajan hankkimat) ja kengät ja niillä mennään. Jos joku ei saa/saa kiksejä siitä, etten vedä meikkiä naamaan tai korkokenkiä rakennustyömaalle, niin voivoi. Ihan saa rauhassa ulista.
Minä "laittaudun" koska se on yhteiskunnallinen normi josta on tosi vaikea irrottautua vaikka elämä olisi helpompaa jos vain antaisi olla. En siis todellakaan tarkoita sitä, että pitäisi epäsiistinä kulkea ja siihen pyrkisin, vaan tarkoitan meikkiä ja sen sellaista. Tajuan sen kaksinaisen suhtautumisen joka ikäisteni naisten ulkonäön hoitamiseen liittyy: toisaalta sitä pidetään naurettavana ja turhana koska olemme Ihan Liian Vanhoja joka tapauksessa, mutta toisaalta sitä kuitenkin odotetaan, vaikka tietäisi, ettei voi näyttää hyvältä niin silti pitäisi yrittää.
Olen kuitenkin varma, että jos laittaisin tänne kuvani, niin ainakin miehet luokittelisivat minut laittautumattomaksi ja hoitamattoman näköiseksi naiseksi, koska minun laittautumiseni on ns. näkymätöntä, korjailua ja peittämistä, sitä, että rypyt, laikukas iho ja harmaat hiukset eivät näkyisi niin selvästi. Laittautuneenakin olen aina rypistynyt, nuupahtanut, haalistunut, en koskaan raikkaan näköinen. Mutta olen kuitenkin vakuuttunut, että olisin vielä kulahtaneempi jos en laittautuisi, eikä minusta ainakaan vielä ole siihen etten vain välittäisi.
Enkä todellakaan tee tätä siksi, että yrittäisin saada miehiltä huomiota. Minusta vain tuntuu, että pitää.
Minua ei kiinnosta yhtään, mitä muut minun ulkonäöstäni ajattelevat. Toki pyrin olemaan puhtaissa vaatteissa ja olemaan haisematta pahalta. Muusta viis.
Minä laittaudun, en siksi ettenkö kehtaisi kulkea ilman, vaan siksi että tykkään piristää itseäni. Ja kyllä, laittaudun joskus myös ihan itsekseni kotona ollessani.
Minä laittaudun joka aamu töihin, viikonloppuisinkaan en mene rytkyissä ja meikittä hiukset hapsottaen edes ruokakauppaan. Mökillä pihahommissa mökkivaatteet, silti meikattuna koska kivempi katsella itseä peilistä. Näytän paljon paremmalta laitettuna ja välillä ihmettelen kun näen homssuisen naisen. Minusta se on vain laiskuutta. Mummu 61v.
Nuorena meikkasin lähes päivittäin. Nelikymppisenä lopetin kokonaan ja nyt lähempänä viittäkymppiä kulmakarvojen harventuessa ja vaalentuessa sekä kasvojen ihon samentuessa meikkaan kevyesti ihan omaksi piristyksekseni, vaikka olisin vain kotona. Hiukset ovat luonnonkiharat, joten niitä ei tarvitse sen kummemmin olla vääntämässä.
Värjäys kerran kuussa saa riittää peittääkseen harmaat. En ole vielä valmis kasvattamaan täysin harmaita hiuksia, sekin aika varmasti vielä tulee, kun kuitenkin tykkään suht luonnollisesta lookista.
Mies on ollut menossa mukana yli 30 vuotta, joten miesten vuoksi en laittaudu. Omani on katsellut minua ties minkä näköisenä näiden vuosien mittaan.
Mulla menee tasan 10 minuuttia aamulla työmeikin tekoon. En ole koskaan lähtenyt töihin ilman meikkiä (yli 40 vuoteen) enkä tainnut viimeisinä kouluvuosinakaan lähteä. Monet työkaverini ovat ilman meikkiä ja se on ihan ok, kauniitakin ovat mutta itse en voisi olla ihmisten ilmoilla.
Viikonloppuisin, etä- ja vapaapäivinä en välitä meikata ellei olla johonkin erityiseen menossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän ei tarvitse yrittää enää tehdä vaikutusta miehiin. Käytämme rahat viisaampiin ja omaa terveyttä edistäviin asioihin. Itseluottamuksemme kestää laittamattomana elämisen 😊
Mutta miksi niitä miehiä varten laittautuu ylipäätään?
Jokainenhan pukeutuu itseään varten, näyttääkseen hyvältä omissa silmissään.
Siksi kaikki ovat kotona sievinä ja komeina, ykköset yllä.
Minä opiskelen, jotta kuulostan muiden korviin älykkäältä. Minä syön ulkona, jotta muut ymmärtävät, että minulla on rahaa ruokaan. Minä urheilen, että muut näkevät kuinka vahva olen ja kuinka kovaa juoksen. Minä laihdutan, jotta muut näkevät kuinka laiha olen ja kuinka kova itsekuri minulla on.
Teen kaiken aina muita varten. Jotta he voivat ihailla minua ja nähdä kuinka upea olen.
Mikä ihmeen pakkomielle sinulla on valehdella olevasi nainen. Et osaa tippaakaan eläytyä naisen osaan ja tekstistäsi tihkuu naisten halveksiminen. Mikä elämässäsi meni niin paljon vikaan?P