Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko koskaan joutuneet vaikeaan välikäteen kerrostalossanne, kun asukkaat ovat haukkuneet teille toisiaan?

Vierailija
09.05.2022 |

Minulle ollaan avauduttu. Viimeksi sellainen henkilö, jonka kanssa en ole ennen vaihtanut muuta kuin heit. Vuodatteli menemään oikein pitkän kaavan kautta.

En voi oikein sanoakaan kellekään talossa tästä avautumisesta. Tieto siitä päätyisi joka tapauksessa tälle avautujalle lopulta.

Miten te olette suoriutuneet naapuridraamojen "todistajana" olosta?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen .En halua puuttua. 

Vierailija
2/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen .En halua puuttua. 

Tämä. Täytyy kai sitten vain kantaa tuota avautumista sisällään. Se on vähän kuormittavaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita, jotka ovat kokeneet samaa? Kaipaisin vertaistukea. ap

Vierailija
4/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No comments" riittää.

Vierailija
5/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sopiva tilaisuus vähän värittää avautumista lisää ja sitten vastapuolelle muka vahingossa kerrot. Mitä likaisemman jutun keksii, sen parempi. Oletettavaa vastavuoroista avautumista taas muutat matkan varrella sopivasti, ennen kuin annat sen toisen tietää.

Vierailija
6/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sopiva tilaisuus vähän värittää avautumista lisää ja sitten vastapuolelle muka vahingossa kerrot. Mitä likaisemman jutun keksii, sen parempi. Oletettavaa vastavuoroista avautumista taas muutat matkan varrella sopivasti, ennen kuin annat sen toisen tietää.

Kauhea valheiden vyyhti... ap

Vierailija
7/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varsinaisesti mutta kuumotti kun seinänaapurilla oli jotain kränää alakerran naapurin kanssa ja alakerran naapuri teki kusipellit kahdesti tolle seinänaapurille. Onneksi molemmilla kerroilla meni tarkoitettuun postiluukkuun eikä vahingossa kaatanut mun postiluukusta.

Vierailija
8/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vielä sellainen, että juttelen kyllä mielelläni naapureiden kanssa ulkona, mutta mieluiten en tiedä edes heidän nimiään! ap

Vierailija
9/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varsinaisesti mutta kuumotti kun seinänaapurilla oli jotain kränää alakerran naapurin kanssa ja alakerran naapuri teki kusipellit kahdesti tolle seinänaapurille. Onneksi molemmilla kerroilla meni tarkoitettuun postiluukkuun eikä vahingossa kaatanut mun postiluukusta.

Eihän tuo voi olla totta. Otan tuon provona, kusipelti on urbaani legenda, jota kukaan ei ole koskaan tehnyt.

Vierailija
10/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelen viikoittain niiden henkilöiden kanssa, joita tämä viimeisin haukkui... ap

Vierailija
11/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi kun et anna avautumisten vaikuttaa omaan mielipiteeseesi tai käytökseen kumpaakaan kohtaan. Heidän välisensä asia. Sama neuvo pätee työpaikoille ja kouluihin.

Vierailija
12/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Nuo puheet menvät toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Vierailija
13/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tuttua. Kaksi n 60v miestä haukkuivat vuorotellen toisiaan minulle. Kumpikin taloyhtiön hallituksessa..näitä remppahommia ja siitä se alkoi syventyä henkilökohtaisuuksiin. Otin etäisyyttä kumpaankin ja lopuksi vastasin vain, että vai niin. Kärhämä meni niin pahaksi,että myin vaivihkaa asuntoni. Alkoivat jo muitakin haukkua veden käytöstä, mulle riitti. Vanhempaa asukaskuntaa n 50- 70v oli siinä talossa.

Vierailija
14/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran. Olin PJ:nä yhden taloyhtiön hallituksessa. Vanhempi miespuoleinen asukas kirjoitti paljon. Kirjoituskoneella. Sillä 80-luvun mallilla, joita näkee vanhoissa leffoissa ja josta lähtee käytettäessä selkeä naputus. Alakerrassa asuva vanhempi naisihminen ei sietänyt sitä naputusta. Alun huomautusten ja heippalappujen jälkeen - kun mies ei ymmärtänyt lopettaa kirjoittamista - tilanne eteni siihen, että mikä tahansa naputuksen kaltainen ääni ajoi naisen raivon partaalle ja hän alkoi apinan raivolla koputtamaan harjanvarrella asuntonsa kattoon ja viuhtomaan vesipattereita. Arvattavasti tästä seurasi koko taloyhtiön ongelma.

Hallitus - kuten myös isännöitsijäkään - ei tietenkään voinut kieltää kirjoittamista ja naisen raivo voi olla mittaamaton. En tiedä miten asia päättyi, sillä myin asuntoni ja muutin pois. Enkä yhtään liian aikaisin. Never again.

Vierailija
15/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen asunto oli kerrostalossa jossa muutamalla vanhalla osakkeenomistajalla  oli keskenään riitaa pyykkitupavuoroista.  

Esimerkiksi:

Edellisen pesijän meni minuutinkin yli varatun niin edellisen mummelin niin narulla kuivamassa olevat pyykit kerättiin.  .    Ei viikattu, vaan  viskatttin työtason päälle.

Tämä tehtiin vaikka uuden pesijän pyykit vasta laitettiin koneeseen. 

Vierailija
16/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edellinen asunto oli kerrostalossa jossa muutamalla vanhalla osakkeenomistajalla  oli keskenään riitaa pyykkitupavuoroista.  

Esimerkiksi:

Edellisen pesijän meni minuutinkin yli varatun niin edellisen mummelin niin narulla kuivamassa olevat pyykit kerättiin.  .    Ei viikattu, vaan  viskatttin työtason päälle.

Tämä tehtiin vaikka uuden pesijän pyykit vasta laitettiin koneeseen. 

Näistä tehtailtiin heippa-lappuja ja valitettiin meille muille naapureille.

'

Vierailija
17/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunpa kaikki osaisivat asua skismoitta... Ap

Vierailija
18/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on jostain syystä ollut työpaikoilla tuo rooli eli jos kaksi ihmistä riitelee, kumpikin on sitten avautunut mulle ja se on oikeasti aika lailla ahdistavaa. Oon kyllä vuosien saatossa pari riitaa oikeasti sovitellutkin

Vierailija
19/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtoja:

A. Sano tälle avautujalle, että sua jäi vaivaamaan hänen puheensa toisesta naapurista. Pyydä häntä jatkossa puhumaan asiansa ihan suoraan asianomaisen kanssa ja samalla pyydät, ettei enää jatkossa avaudu heidän välisistä asioista sinulle.

B. Jatkat elämääsi ja jätät asian omaan arvoonsa. Tällaisten avautujien kohdalla tervehdit iloisesti, etkä jää kuuntelemaan sen enempää. Sanot vaikka että on vähän kiire tms.

C. Jos on pakkorako vaikka hissimatkan ajan kuulla avautumista. Hymyile ystävällisesti ja totea: nyt kuulostaa siltä, että puhut väärän ihmisen kanssa tästä asiasta Jatkokysymys vaikkapa että oletko kuullut että lähelle on avattu uusi kahvila tms.

Älä jää murehtimaan tai märehtimään saati puutu noihin kaplakoihin. Siitä tulee vain pahaa mieltä!

Vierailija
20/36 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo voi olla totta. Otan tuon provona, kusipelti on urbaani legenda, jota kukaan ei ole koskaan tehnyt.

Jäisköhän siitä kusesta kuivuessaankin sen verta DNA:TA että sais vielä naapurin kiinni ja maksamaan oven remppauksesta ihan koko osuuden. Omistusasujahan pääsee ulko-ovirakenteiden remppaamisesta maksamaan osansa muutenkin, kun on taloyhtiön omaisuutta ja hallintaa.

Yrittäkää nyt pärjätä, aikuiset ihmiset.

Joustakaa.

Vituttaa välillä naapurin melu ihan suunnattomasti, kunnes muistutan itseäni, että mäkin meluan välillä, ja naapuri on enimmäkseen rauhallinen. Laitan sitten vaan kuulosuojaimet tai vastamelukuulokkeet ja jatkan elämääni.

Joskus ennen jäin vellovaan ärsytykseeni, ja sehän vaan pahensi kaikkea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan