Miten pian muutitte puolison kanssa yhteen?
Olen raskaana ja tutustuin tyttöystävään vasta helmikuussaMolemmat halutaan kovasti muuttaa yhteen mutta onko liian aikaista 🙈 Ei olla oltu yötäkään erossa koko aikana ja toistemme tavat on tullut tutuksi😀 Gf myös tukee raskauden kanssa ja on valmis myös olemaan toinen äiti pienelle
Kommentit (32)
Ensitreffit 26.3.96, kihloihin 17.5.96 ja naimisiin v 2003. Vielä ollaan yhdessä, yli 26v siis yhteiseloa
Olet raskaana jollekin toiselle, joten kannattanee nyt ihan siihen asiaan keskittyä eikä uudessa suhteessa kiirehtimiseen.
Vauvalle on aika rikkovaa jos synnyttyään tutustuu heti aikuiseen joka sitten katoaakin elämästä esim vuoden jälkeen eron tullessa -perusturvallisuus kärsii.
Jos lapsi on ensimmäisesi, et ihan tiedä mitä on tulossa, joten aseta nyt lapsesi ja verkostosi kaiken edelle. Saatuasi ensimmäisen vuoden aikana tuntumaa siihen mitä uusi elämäsi lapsen kanssa on, sitten tiedät oletko valmis myös yhteen muuttamiseen ja meneekö ylipäätään suhteessa vielä niin hyvin.
Neljä vuotta seurusteltiin ennen yhteenmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Ensitreffit 26.3.96, kihloihin 17.5.96 ja naimisiin v 2003. Vielä ollaan yhdessä, yli 26v siis yhteiseloa
Ja yhteen muutettiin 1.6.96
Tavattiin marraskuussa. Huhtikuussa puolisoni sanoi irti asuntonsa ja muutti hetkeksi mun luo. Kesäkuussa teki uuden vuokrasopimuksen ja heinäkuussa mä muutin sinne virallisesti. Tästä on nyt aikaa 26v.
Tavattiin huhtikuussa, raskaustesti pos kesäkuussa ja yhteen muutettiin elokuussa! Nyt tuolloin syntynyt täyttänyt 18v!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja yhteen muutettiin 1.6.96
Mahtavaa, että teillä on osuneet asiat kohdilleen! Mutta en kyllä suosittelisi ihan noin nopeaa etenemistä kenellekään. Mikä kiire kihloihinkin, ennen yhteenmuuttoa.
Vierailija kirjoitti:
Tolloko olet? Aloituksessa kysyttiin yhteenmuuttoa, ei kihloja tai muuta.
Vierailija kirjoitti:
Neljä vuotta seurusteltiin ennen yhteenmuuttoa.
Sama. En osaa itse kuvitella, että olisin raskaana ollessani rakastunut johonkin ja alkanut miettiä avoliittoa käytännössä ventovieraan ihmisen kanssa. Minä olin silloin naimisissa lapsen isän kanssa, joten tottakai hän kuului haaveisiini ja suunnitelmiini ja tulevaisuuteeni, mutta että joku ulkopuolinen olisi tullut lapseni ja minun "väliin" - ihan mahdoton ajatuskin.
Vuoden seurustelun jälkeen muutettiin yhteen. Käytännössä tuon vuoden aikana oltiin max 1-2 yötä viikossa eri paikoissa, muuten jomman kumman luona.
Vierailija kirjoitti:
Olet raskaana jollekin toiselle, joten kannattanee nyt ihan siihen asiaan keskittyä eikä uudessa suhteessa kiirehtimiseen.
Vauvalle on aika rikkovaa jos synnyttyään tutustuu heti aikuiseen joka sitten katoaakin elämästä esim vuoden jälkeen eron tullessa -perusturvallisuus kärsii.
Jos lapsi on ensimmäisesi, et ihan tiedä mitä on tulossa, joten aseta nyt lapsesi ja verkostosi kaiken edelle. Saatuasi ensimmäisen vuoden aikana tuntumaa siihen mitä uusi elämäsi lapsen kanssa on, sitten tiedät oletko valmis myös yhteen muuttamiseen ja meneekö ylipäätään suhteessa vielä niin hyvin.
Lapsi hankittu tarkoitukella "yksin" koska en ole kiinnostunut miehistä🙂 Tukiverkostoa on paljon ja olen kaiken suunnitellut lapsen kannalta parhaalla tavalla jo ennen raskautumista 🥰
Ap
Mieheni muutti periaatteessa luokseni parissa viikossa, mutta hän piti oman solukämppänsä vielä muutaman kuukauden ajan, koska opiskeli.
Kihloihin menimme viikko ennen häitä ja häissämme olin kuudennella kuukaudella raskaana. Nyt olemme olleet yhdessä 25 vuotta ja olemme onnellisia yhä vieläkin.
Keväällä tavattiin. Syksyllä muutettiin yhteen. Kaksi aikuista ihmistä, ei aiempia lapsia. Tästä aikaa 18 vuotta.
Muutettiin yhteen, kun oltiin oltu yhdessä 1,5 vuotta. Naimisiin mentiin 9 vuoden jälkeen. Ei oo kiire mihinkään kultani kanssa.
Tapasimme ensimmäistä kertaa puolisoni muuttaessa samaan soluasuntoon.
3 viikkoa oltiin tunnettu toisemme ja mies tuli luokseni käymään, sille tielle jäi. Piti kevään vielä oman asuntonsa ja kesän alussa muutettiin omaan yhteiseen kotiin.
3,5v seurustelun alkamisen jälkeen muutettiin yhteen. Opiskeltiin aluksi eri paikkakunnilla, joten siksi vasta silloin. Nyt asuttu yhdessä 17v.
En todellakaan muuttaisi yhteen ihmisen kanssa, joka ei ole ollut kumppani jo raskaaksi tullessani. Raskausaika ja vauvavuosi eri osoitteissa ja sitten katsottaisiin tilannetta uudestaan.
En uskalla sanoa mitään, tiedätte itse parhaiten. Voi kai joillakin toimia heti. Tai myöhemmin. Jotkut sijoittavat asuntoihin vaikka asuvat yhdessä, jotain varalla kummallekin aina.