Paljonko jakohihnan vaihto voi maksaa?
Siis jos samalla vaihdetaan joku pumppu. En halua mieheni huijaamaan mua, mutta nyt on epäilys noussut.
Kommentit (8)
Jakohihnanvaihtaminen maksaa yleensä 350 euron ja 700 euron väliltä. Koskajakohihnan vaihdonyhteydessä on suositeltavaa vaihtaa myösvesipumppu, niin merkki- ja mallikohtaiset erot hinnassa voivat olla suuriakin. Googleta: jakohihnan ja vesipumpun vaihto hinta + auton merkki
On aika kallis operaatio, kuulemma pitää nostaa moottori ylös tai ainakin purkaa paljon ennenkuin pääsee vaihtamaan
5 vuotta sitten kai jotain 600 euroa, nyt varmaan jo tonnin?
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla kun jakopää on auki hihnanvaihtoa varten. Jos hihnan vaihtoväli on pitkä, esim. 100.000km, vaihtamatta jätetty vesipumppu saattaa hajota ennen seuraavaa jakohihnan vaihtoa, ja sitten siinä välillä joutuisit maksamaan miltei saman remontin uudestaan vesipumpun takia.
Myös jakohihnan kiristin- ja ohjainrullat kannattaa uusia.
Jakohihnan vaihtamatta jättäminen, no hihnan hajotessa jos moottorin männät ja venttiilit ottaa yhteen, seuraa pahimmassa tapauksessa useiden tuhansien moottoriremontti.
Vierailija kirjoitti:
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla kun jakopää on auki hihnanvaihtoa varten. Jos hihnan vaihtoväli on pitkä, esim. 100.000km, vaihtamatta jätetty vesipumppu saattaa hajota ennen seuraavaa jakohihnan vaihtoa, ja sitten siinä välillä joutuisit maksamaan miltei saman remontin uudestaan vesipumpun takia.
Myös jakohihnan kiristin- ja ohjainrullat kannattaa uusia.
Jakohihnan vaihtamatta jättäminen, no hihnan hajotessa jos moottorin männät ja venttiilit ottaa yhteen, seuraa pahimmassa tapauksessa useiden tuhansien moottoriremontti.
Typerästi suunniteltu jos vesipumppua pitää pyörittää jakohihnalla.
Useimmissa pumppu pyörii moniurahihnalla jolla ei ole mitään tekemistä jakopään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vesipumppu kannattaa vaihtaa samalla kun jakopää on auki hihnanvaihtoa varten. Jos hihnan vaihtoväli on pitkä, esim. 100.000km, vaihtamatta jätetty vesipumppu saattaa hajota ennen seuraavaa jakohihnan vaihtoa, ja sitten siinä välillä joutuisit maksamaan miltei saman remontin uudestaan vesipumpun takia.
Myös jakohihnan kiristin- ja ohjainrullat kannattaa uusia.
Jakohihnan vaihtamatta jättäminen, no hihnan hajotessa jos moottorin männät ja venttiilit ottaa yhteen, seuraa pahimmassa tapauksessa useiden tuhansien moottoriremontti.
Typerästi suunniteltu jos vesipumppua pitää pyörittää jakohihnalla.
Useimmissa pumppu pyörii moniurahihnalla jolla ei ole mitään tekemistä jakopään kanssa.
Nippelinlaskijoilla on liikaa valtaa.
tonnin molemmin puolin.