Naapuri kuoli, miten pian puolisolle osanottokortti?
Kommentit (7)
Ja voit viedä heti, ei osanottoa tarvitse pantata.
Paitsi tietenkin jos olette läheisiä ja haluat olla lohduttamassa häntä alkushokissa. Jos kuolemasta on muutama tunti, ei ehkä ole vielä oikein edes ehtinyt ymmärtää koko asiaa todeksi.
Jos olette enemmänkin tuttavia, veisin ehkä seuraavana päivänä tai saman päivän iltana.
Tietenkin jos kuolema oli etukäteen tiedossa ja hyvin odotettu ja tunnet naapurisi niin sitten vaikka heti.
Mun sukulainen menetti lapsensa äkillisesti kesällä (siis jo ihan aikuisikäisen lapsen) ja käytiin heillä kolmantena päivänä kuolemasta. Sukulainen sanoi ettei pysty olemaan kukkien kanssa samassa huoneessa kun niistä tulee niin paha mieli ja ärsyttää katsella niitä...
Jotkuthan ei halua koko kuolemasta puhuttavan sanaakaan, jos eivät siis itse mitenkään hyväksy tilannetta ja pysty sitä käsittelemään.
Mua on taas loukannut, jos läheisen kuolemasta tienneet ihmiset eivät ole sanoneet halaistua sanaa.
Kuule, jos naapurisi on läheinen, olisiko mitään viedä sinne vaikka jotain ruokaa, jos eivät itse jaksa ja muista sellaisia asioita? Tai en ole varma tarviiko olla edes läheinen, jonkun soppakattilanhan voi jättää vaikka oven taakse ja osanottokorttiin kirjoittaa, että muistakaa pitää huolta itsestänne.
miksi pitäisi odottaa????????