Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko päällikkö -tittelillä voi pyytää palkkaa?

Vierailija
10.10.2006 |

Kääk, tulipa hassusti ilmaistua. Olen hakemassa työtä, johon pitää olla akateeminen koulutus, työtehtävä on päällikkö eräässä isohkossa firmassa. Alaisia on jonkinverran, mutta mistään toimitusjohtajuudesta ei ole kyse. Olen aiemmin tehnyt opettajan töitä samalla alalla, enkä osaa sanoa, mikä olisi kohtuullinen palkka. Opettajana saan noin 2500 euroa kuussa, eli sanomattakin on selvää, että palkan takia haluaisin vaihtaa alaa. Millaisen palkkatoiveen uskallan laittaa, etten ali/ylihinnoittele itseäni?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan firma, paljonko alaisia, mitä muuta tehtävä pitää sisällään (esim. onko paljon matkustamista) jne jne..

Ihan alkuun sanon, että sun työkokemuksella eli ei yhtään esimieskokemusta, kovin kovaksi ei kannata pyyntöä laittaa. Mutta muuten näillä tiedoilla ei osaa mitään euromääriä sanoa.

Vierailija
2/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aiemmin opetusalan koulutuksen saavien päällikköjen kanssa töissä. Muutama vuosi sitten he saivat palkkaa noin 3500 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä jaellaan kun palkankorotuksia ei tahdota antaa. Päällikkö ei välttämättä tarkoita mitään.

Vierailija
4/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvauksena voisin laittaa jotain 3100-3500,- . Tehtävistä (eli minkä alan päällikkö) riippuu myös paljon palkkaus.

Vierailija
5/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehtävä. Esimieskokemusta minulla ei ole, mutta kaikkea muuta tehtävään vaadittavaa kyllä. Jos laitan palkkatoiveeksi 3900e, mutta ilmoitan, että voin toki neuvotella summasta, onko ok? Matkustelemista työhön todennäköisesti liittyy, pitkiä työpäiviä toki, vastuuta melko paljon jne.

T:ap

Vierailija
6/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin mies, kukaan tuskin kyseenalaistaisi palkkatoivettani...

Vierailija
7/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse valmistelen vastaavanlaiselle päällikölle esitysmateriaaleja, hoidan tilavaraukset ulkopaikkakunnille, tarjoilut, majoitukset, tarjoukset jne. Palkka 3200 e/kk. En tiedä esimieheni palkkaa, mutta varmasti saa enemmän :). Hän ei saa päivärahoja, joten sekin on varmaan jotenkin otettu huomioon palkassa/työsopimuksessa.

Vierailija
8/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista, että sinun täytyy pystyä perustelemaan palkkatoiveesi. Saattaa olla, että tuolla summalla sinulta putoaa hieman pisteitä, koska tuon summan voisi pyytää sellainen jolla on oikeasti jo paljon kokemusta ja näyttöä ko. työstä ja esimiesasemasta.

Minä laittaisin lähemmäksi 3000 Euroa, mutta eihän se tarkoita, että saisit " vain" sen 3000 Euroa. Jos työhönottajat kokevat sinut suuremman palkan arvoiseksi he kyllä sitä ehdottavat.

Vierailija
9/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkea palkkavaatimus täytyy aina pohjautua rautaiseen kokemukseen. Kokemattomalla (siis esimiesasema on aivan eri asia, kuin jos on tehnyt substanssiin liittyvää työtä) korkea palkkavaatimus antaa kuvan siitä ettei osaa suhteuttaa asioita.

Se, että osaa pyytää kohtuullisen palkan osaamiseensa ja kokemukseensa nähden on iso plussa työnhaussa. Aika usein sitten palkka kuitenkin keskustellaan yhdessä työnantajan kanssa ja se voi olla korkeampi kuin alkuperäinen palkkatoive. Lisäksi usein koeajan jälkeen palkkaa korjataan vielä uudelleen ylöspäin.

Vierailija
10/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palkkatoive?

Vierailija
11/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkokemus nostaa sitten palkkaa ylöspäin. Sinulla lienee muutama vuosi (kuitenin alle 8 vuotta?) työkokemusta.

Vierailija
12/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi työsuhde-etuina puhelin ja kannettava tietokone. Työnantajallasi voi olla myös bonuksiin pohjautuva palkkausjärjestelmä, että esim. osa on nk. kiinteää palkkaa ja osa tulee tilikauden tuloksista riippuvaisena bonuksena. IT-alalla voi olla suhde jotain 70-30.

Vierailija
13/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Firmasta riippuen hakemuksen palkkatoive on liikkunut välillä 2500-3000 e. Mielestäni en voi laittaa enempää, kun kokemusta päällikkötehtävistä ei ole. Tietysti asiasta neuvotellaan haastattelussa.

Vierailija
14/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä. Haluaisin kovasti saada työn, joten pitänee miettiä vielä, jotten pilaa haastatteluunpääsyäni liian korkealla palkkatoiveella.

Vierailija
15/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ne, jotka pyytävät vastuunalaisista asiantuntija/päällikköhommista esim. vaikkapa 2800 euroa/kk ovat kyllä myös sellaisia, että tippuvat jo ennen haastatteluita pois. Voi kyllä johtua siitäkin, etteivät sitten omaa kokemustakaan, mutta kyllä minä ihmettelen, jos ihminen ns. aliarvioi itseään laittamalla jonkun minimaalisen palkkatoiveen suhteutettuna työhön. Siis näin rekrytoijan näkökulmasta.

Voisitko soittaa firmaan ja kysyä, millaista palkkahaitaria ovat ajatelleet em. työhön?

Vierailija
16/24 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

koejan jälkeen neuvottelemaan palkka ylöspäin....

Vierailija
17/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän ihmiset aina kehuskelee isoilla palkoillaan!

Vierailija
18/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakaan ei kuulosta hyvältä, jos aliarvioi itseään hinnoittelemalla itsensä liian alas. Mutta kuten sanottu, niin liikaa pyytäminenkin karsiin. Mutta sen puoleen miettisin sitä hintahaarukan alareunan käyttämistä, että siitä on sitten myöhemmin varaa korottaa. Jos olet hinnoitellut itsesi alas, niin saat luultavasti vuoden päästä neuvoteltua itsellesi helposti reilun palkankorotuksen. Mutta jos hinnoittelet itsesi kalliisti, niin palkankorotukset voivat olla kiven alla. Mutta joka tapauksessa: pyyntö ei vielä ratkaise lopullista palkkaasi, vaan palkankorotukset kompensoivat tarvittavaan suuntaan.

Vierailija
19/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vois palkka olla n. 3100 - 3300 kuukaudessa. Että ei siinä sen enempää ollut. Itse olen myös kunnallisella puolella, joten yksityisten palkoista ei ole omakohtaista kokemusta. Kysy suoraan akateemisilta tutuilta niiden palkkoja. Niin olen itse ajatellut tehdä, jos joskus pitää palkkatoivetta kehitellä. Eiköhän hyvät ystävät ja lähisukulaiset sen verran suostu jeesaamaan. Ja unohda insinöörien palkat. Muilla aloilla ei ole toiveita samasta tasosta.

Vierailija
20/24 |
11.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten se vaikuttanee hintatasoon. Kumpi olisi parempi 3200e vai 3500e? Perustelisitko myös:)