Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HR-työhän sopiva tutkinto?

tyhmä
08.05.2022 |

Mikä tällainen ylipäätään on kun maisteri/amk-tasolta pyydetään? Johtaminen? Psykologia?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietiskelin tänään, kun laitoin hakemuksen vetämään hr-hommiin. Luokanope olen koulutukseltani ja ilmeisesti tällä koulutuksellakin on niihin hommiin työllistynyt.

Vierailija
2/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatusala, tradenomi ehkä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomeja ainaki on HR-hommissa

Vierailija
4/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi, hallintotieteilijä, oikeustiede.

Vierailija
5/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradeja on paljon.

Vierailija
6/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tradenomi tai liiketalouden yamk tai johtamisen maisteri. Joissain tutkinnoissa voi jopa erikoistua HR:ään.

Vierailija
7/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiettyyn tasoon voi edetä tradenomina mutta hr-johtajana pitää olla jo akateeminen. Itsellä tuplatutkintk ktm ja otk, henkilöstöjohtaja olen ja mm vedän yt:t ja hoidan irtisanomiset. Paljon lakijuttuja.

Vierailija
8/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan olet vain riittävän ilkeä ja paha ihminen, niin paikka on sinun. HR-kalkkunat ovat järjestään erittäin vastenmielisiä ihmisiä, jotka mieluustii lutkuttavat työnantajaa työntekijöiden kustannuksella. Pikku perseennuolijat.

Mitä? Mitä oikein horiset?

HR nimenomaan ON TYÖNANTAJAN EDUNVALVOJA. Siis HR valvoo työantajan etua. Ei henkilöstön. Tämän pitäisi olla kaikille selvää!

Vierailija
9/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilöstöhallinto:

HR tukee työntekijän työsuhdetta ja hyvinvointia. Se on ihmisten osaamisen johtamista. Henkilöstöhallinnon tehtävänä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita suunnittelemalla ja kehittämällä henkilöstöön liittyviä toimintoja yrityksen strategia ja toimialan erityispiirteet huomioiden.

HR-asiantuntijan koulutus  keskittyy monipuolisesti ja käytännönläheisesti henkilöstöhallinnon syventäviin aihealueisiin. Koulutuksessa opiskelet esimerkiksi työlainsäädäntöä, henkilöstösuunnitelmia, työhyvinvointia, työsuojelua ja strategialähtöisen osaamisen johtamista.

Vierailija
10/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleinen- ja aikuiskasvatustiede

Vierailija
11/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallinto:

HR tukee työntekijän työsuhdetta ja hyvinvointia. Se on ihmisten osaamisen johtamista. Henkilöstöhallinnon tehtävänä on tukea yrityksen liiketoiminnan tavoitteita suunnittelemalla ja kehittämällä henkilöstöön liittyviä toimintoja yrityksen strategia ja toimialan erityispiirteet huomioiden.

HR-asiantuntijan koulutus  keskittyy monipuolisesti ja käytännönläheisesti henkilöstöhallinnon syventäviin aihealueisiin. Koulutuksessa opiskelet esimerkiksi työlainsäädäntöä, henkilöstösuunnitelmia, työhyvinvointia, työsuojelua ja strategialähtöisen osaamisen johtamista.

Niin, tukee, mutta TYÖNANTAJAN etua valvoen.

Vierailija
12/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin höpönlöpöä, että luulen merkonomi.

Itse palkkaan yleensä urheilujoukkueen valkkuja tai äitejä. Heillä on vuosien kokemus ihmisten kehittämisestä. Rekrytoinnin ulkoistin ammattilaisille.

Vierailija
13/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallinto:

Tuo määritelmä on jostain kasarilta. Olen HR-johtaja ja nykyään tuo ei ole HRää. Sitä on diversiteetti, inkluusio, kulttuuri ja toki jossain määrin prosessit.

Vierailija
14/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallinto:

Tuo määritelmä on jostain kasarilta. Olen HR-johtaja ja nykyään tuo ei ole HRää. Sitä on diversiteetti, inkluusio, kulttuuri ja toki jossain määrin prosessit.

Mun mielestä HR-puolella pitää kyllä työlainsäädäntö olla hallussa, se on peruskauraa. Lait, asetukset ja ao. työehtosopimukset. Paitsi jos on sitten hallintojohtaja tms erikseen. Kyllä meillä henkilöstöjohtaja pitää yt:t, hoitaa irtisanomiset ja rekryt + on palkkahallinnon esimies.

Vierailija
15/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallinto:

Eikö vastuulla henkilöstösuunnittelua? Ei työhyvinvointia? Ei työsuojelua? Riippuu tietysti miten työt missäkin on delegoitu ja toimenkuvat voi vaihdella. 

Vierailija
16/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän HR:ää kiinnostaa lähinnä, ettei vaan nosteta palkkoja. Ja mikä on saikutusprosentti.

Vierailija
17/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkilöstöhallinto:

Mun mielestä HR-puolella pitää kyllä työlainsäädäntö olla hallussa, se on peruskauraa. Lait, asetukset ja ao. työehtosopimukset. Paitsi jos on sitten hallintojohtaja tms erikseen. Kyllä meillä henkilöstöjohtaja pitää yt:t, hoitaa irtisanomiset ja rekryt + on palkkahallinnon esimies.

Joo toki, mullakin on nuo samat vastuut (ja pidän yt:t. Mutta nyt siis muotia on tuo kulttuuri ja yhteenkuuluvuus.

Vierailija
18/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puliukko, alkoholisti, maksullinen nainen, laitapuolen kulkija, B- luokan kansalainen nämä antavat hyvän mahdollisuuden siihen työhön. Koulutus kestää vaihdellen riippuen aikaisemmasta alakohtaisesta kokemuksesta.

Vierailija
19/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen palkannut yleensä kauppa- hallinto- tai kasvatustieteen maistereita, yleensä tradenomeja. Ja kaikilla on pitänyt olla opinnoissa vahva suuntautuminen HRään ja joku alan harjoittelu takana, jos ei ole ollut aiempaa työkokemusta.

Ja tietysti me edustamme työnantajan etua.

Vierailija
20/24 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lettutieteen Vihtori

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kolme