Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## Tammenterhojen tiistai ##

10.10.2006 |

Huoment! Sattuuko taas samaan aikaan kuin joku muu...

Maanantain juttelut:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8549758&p=1&tmode=1&smode…

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu nukkuu ja paperityöt tehty, joten voi keskittyä taas palstailuun =).

Itkuhälyttimestä: mulle kävi just noin kun äitiliinin siskollekin. Eli naapuri tuli sanomaan että poitsu " vähän" huutaa vaunuissa. Oli hieman noloa! On kyllä ollu kanava kohdillaan sen jälkeen.

Zatu: minä oon kanssa suunnitellu pesuhuoneen pesua, mutta en kyllä uskalla tota kloriittia käyttää. Mulla on siitä yks ikävä kokemus ku teininä kotona liruttelin sitä pesuhuoneen lattialle ja kuumalla vedellä aloin harjata lattiaa ja seiniä ovet ja ikkunat säpissä niin puolen tunnin päästä ku äiti tuli katsoo miten menee niin meinas taju lähteä =(. Aika kovat höyryt sillä saa aikaiseksi jos on varomaton. Vaikka taidetaan kyllä ohjeissa sanoa että pitää käyttää haaleaa vettä...

Ariella: harmi kun et pääsekään lomalle, vaikka tilanne on kyllä aika ikävä ja ymmärrettävä ton sijaisen puolesta. Ajattele että sitte saat pitää lomat ku vanhempainvapaa päättyy. Ei tarvi heti töihin tai kitkutella hoitorahalla.

LehtiG: mulle on tullut Vauva-lehti noin 1,5v ja se loppuu ihan pian ku laskutuskausi päättyy. Sitte ajattelin tilata vaikka KaksPlussan. Noi jutut alkaa nimittäin mun mielestä kiertää kehää parin vuoden jaksoina.

(.) ei mitään ihmeempiä. Nukuttiin poitsun kanssa puol kymmeneen, joten olokin on virkeä. ruokaa pitäis alkaa väsätä, että ehditään poitsun kaa syödä, kun muskari on viideltä.

Elina 24+3

Vierailija
22/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, kävin just kattoon kelan sivuilta niin päätös on tehty eilen. Laitoin eilen aamulla kyselyä että kauanko menee ja olivat heti katsoneet paperit. Eli parin viikon sisällä pitäis tulla äitiyspakkaus ja päivärahapäätöskin on tehty. Vielä kun saisi sen kodinhoitotuen. Kunhan jouluksi maksavat niin ok. Rahat on tulematta huhtikuun puolivälistä asti niin on kyllä tulossa ihan " mukavat" joululahjarahat =).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... lentämisestä, että kyllä mä oon joutunut metallinpaljastimeen joka kerta, vaikka olisin ollut miten näkyvästi raskaana. Nyt oli huippu, kun mulla vyö tai joku piippasi, niin kopeloivat kunnolla sekä mut, että sylissäni olleen lapsen. No, ehkä sitä voisi joku piilotella aseita pieneen lapseen, mutta oli tuo minusta vähän liioiteltua...

Mulle tulee sekä vauva -lehti että 2+... Kaksplussan innostuin tilaamaan edellisen raskauden aikaan, kun olin sen odotuslehden kansikuvamallina ja vauvalehden tilasin keväällä kun sai lahjaksi Reimatecin haalarin. Tarkoitus ois perua tuo 2+ kunhan saisi aikaiseksi, Vauvalehdestä taitaa olla 1,5 v määräaikainen tuo tilaus. Kivahan niitä on lueskella :)

Vähänkö hölmöjä oli joku kirjoitellut näistä " kuukausiketjuista" ja meistä tammikuisistakin, onneksi Zatu ja Maria-79 laitoitte hyvät vastineet! :)

ariella (joka taas täällä roikkuu kesken töiden...)

Vierailija
24/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajattelin jo etten tänään jaksa kirjoittaa, mut kun noita joidenkin kirjoittelemia avautumisia tuli luettua (oli aika hauskoja:)) niin kai tänkin hörhöilijän nyt sitten on pakko ilmoittautua:):):) tosin sen verran kyllä ymmärrän et joillekin voi tulla ulkopuolinen olo kun täällä on puhetta vanhemmista lapsista, mut se on sitten heidän murheensa. ite ekaani odottelen, ja kyllä sitä usein viestin alusta näkee et jos tässä viestissä puhutaan " vaan" esim päivähoidoista jne, niin tulee kyllä joskus skipattua, koska ne ei vaan oo mulle ajankohtaisia, mutta tietty niistä kirjotellaan koska monille ne on ajankohtaisia juttuja.

( . ) olin taas päivän äitin ja veljentytön kaverina. ja nyt väsyttää! yritin päikkäreitä nukkua, mut ei onnistunut. viime yökin meni vähän huonommin kun tuo kipeä mies (nyt vaivana oikeestaan enää vaan tukkonen nenä) piti sen verran ääntä yöllä etten meinannut saada nukuttua. nooh, jos sitä ens yönä koittas nukkua.

maria79: mun mies nauraa mulle kun mulla on noi väli-ilmansuunnat ihan kadoksissa. miks ne pitää suomeks olla noin hankalat??? kun jos ne ois tolla enkku- ja ruotsi-tyylillä esim etelä-itä, niin kai ne nyt silloin on helpompi muistaa kun kaikki kaakot jne... :)

mamm@mia: päänsärky vaivaa täälläkin, tosin johtuu varmaan tästä väsymyksestä. veljen vaimo (rv 13+) kyseli tänään että milloinkas se energinen vaihe alkaa, vastasin että varmaan joskus viikon 30 jälkeen kun ei oo vielä kevään jälkeen liikaa energiaa ollut:P

hui, täällähän on monilla lääkäri huomenna. ihan ku sillon alussa kun väellä oli np-ultraa koko ajan... mulla kai sitten vielä yks lääkäri jäljellä, kai...

äitiliini: kiva jos sijais-asia järjestymässä:)

sulina: täällä ilmoittautuu yksi väsymyksen vaivaama!

mieletön: mulla vastaus äitiysavustuspäätöksen saamiseen kesti suunnilleen pari viikkoo. tosin voi olla että olin niin hyvissä ajoin liikkeellä etteivät silläkään pitäneet kiirettä.

vauva-lehti-gallup: ei tuu muuta kun cosmo:) eli pitäisköhän sitä sit jossain vaiheessa tuo vaihtaa johonkin vauvalehteen?:)

ariella: sunkin sijaiskuviot näytti jo selviävän, mut ei sit kuitenkaan. mut tietty kaikkeehan voi tapahtua sijaisillekin:( että uutta vaan etsimään...

joo mutta eiköhän siinä. älkää nyt pahoittako mieltänne joille en kommentoinut;)

tigru ja simppis 28+4

Vierailija
25/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä joka kyselit hyviä etelänmatka kohteita. Meillä reissattu aika paljon. Pyritään käymään etelässä 1xvuodessa jos vain suinkin rahat riittää.

Lapset oli ihan pieniä ekalla reissulla. (nuorin 1v3kk) Silloin käytiin Teneriffalla Playa de Las Americas´issa. Ja nyt ollaan menossa sinne uudestaan ensi vuoden maaliskuussa, eli aika pienen naperon kanssa.

Puerto Rico´ssa ollaan käyty 2krt. On pieni paikka ja kaikki lähellä. Vesipuisto on ihan kaupungin keskustassa. Tykättiin.

On myös käyty x2 Bulgariassa (Sunny Beachilla). Keskustan ulkopuolella on uusi vesipuisto ja kadut täynnä pieniä tivoileita ja pomppulinnoja (maksullisia) Vähän sotkuisampi paikka, mut ihan tykättiin siitäkin. Turistialue kuitenkin ihan siisti. Ja siellä on halpaa.

Ja nyt katsomaan lätkäääää... Onko muita lätkäfaneja??? Itte katon aina Canal Sport´lta SM-liigaa silloin kun vain mahollista.

Vierailija
26/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=996699]Ilmoittelempa minäkin pikaisesti itsestäni, en vaan jaksa nyt pahemmin kommentoida, sorry... Pappa ei jaksanut kolmatta keuhkokuumetta vaan nukkui pois eilen aamuyöllä :( Onneksi kävin kuitenkin ahdistuksesta huolimatta siellä vuodeosastolla viime viikolla ja oli pappa ymmärtänyt onneksi että eka lapsenlapsi tulossa, äiti oli hälle kertonut. Harmi vaan kun ei ehtinyt nähdä sitä nukkumassa kehdossa, jonka pappa mulle aikoinaan on tehnyt. Kävin vanhempieni kanssa pappaa eilen katsomassa ja oli hyvin levollisen näköinen. Tuli toisaalta hyvä mieli, mutta nyt on kamala ikävä!!

Kaiken kukkuraksi joudun kolmannelle antibioottikuurille, epäilinkin ettei se Kefexin-kuuri vienyt kaikkia oireita pois. Soitin tänään terv.keskukseen ja kyllä -bakteeri oli täysin resistentti kefalosporiinille eli kuuri ei ole purrut pöpöön. Tällä kertaa olikin eri bakteeri, viimeksi oli E. coli ja nyt joku stafylokokki, en muista enää alalajia. Kasvoi kuulemma reilusti, yli 10*5. Onneksi on tuo herkkyysmääritys nyt tehty, saa täsmälääkkeen jonka pitäisi purra pöpöön. Toivottavasti on vika pissatulehdus tähän raskauteen.

[b]Birgit[/b], meilläkin menee just JYP-Tappara nauhalle, kun mies vielä työreissussa. Itse kattelen mieluiten vaan Kärppien pelit, joskus Hifkin olosuhteiden pakosta, kun mies on HIFK-fani. :)

Laitoin Nennin uudet kuvat blogiin.

terkuin Sinda rv 25+3

Vierailija
27/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siis papalle olisi ollut eka lapsenlapsenlapsi, eikä lapsenlapsi. Pappa sai kyllä elää pitkän elämän, 88,5 vuotiaaksi. Ukki on vielä elossa ja hän on jo 92 v. Ollaan kai pitkäikäistä sukua...??

Vierailija
28/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman pitkältä tuntunut tämä päivä. Ehkäpä tuo johtuu aikaisesta heräämisestä, mies kävi tampereella ja heräs jo viiden korvilla enkä sit minäkään enää saanut oikein unta.

Sinda: iso hali ja osanotto suruunne :' -(

D-vitamiinista kysyin viimeksi neuvolassa ja sanoivat, että lokakuun alusta pitäis syödä. Itse otan Minisun tabletteja 2/päivä. Onpahan tuota kaikenlaista pilleriä mitä popsia; d-vitamiiini, rauta ja magnesium..

SisarusG: itselläni on pikkusisko (n2v nuorempi,hänellä 4 lasta) ja isosiskopuoli (n5v vanhempi,3lasta) jota olen hyvin harvoin nähnyt kun asustelee pohjois-suomessa ja me taas täällä pääkaupunkiseudulla. Pikkusisko on häneen ollut enemmän yhteydessä. Miehelläni on 6 vuotta vanhempi veli (2 lasta). Meillä omat lapset on innoissaan kun heitä pian on neljä sisarusta, mutta meidän vanhempien mielipiteet yhä ovat erilaiset tässä lapsiluku-asiassa. No, aika näyttää mihin päädytään.

LehtiG: meille tulee vauva- ja perhelehti. Vauva-lehti tuntuu kyllä kertaavan " samoja" juttuja tietyin välein. Perhe-lehteä lukee mieskin ja ollaan molemmat tykätty. Niin ja tietysti pojille tulee aku ankka ja miehelle tuulilasi...

Synnytyksissä on mies ollut joka kerta mukana. Tsempparina ja passaajana lähinnä. Esikoisen synnytyksessä ehti jopa ottaa tirsat keinutuolissa. Olis varmaan aika orpo olo ollut yksin synnärillä. Nelosen synnytykseen on tarkoitus miehen myös tulla, täytyisi vain selvitellä lastenhoito ym kommervenkit hyvissä ajoin. Lapsivuodeosastolla olen aina ollut itsekseni vauvan kanssa, kolmosen kanssa piti mennä haikaranpesään ja perhehuoneeseen mut jouduttiin se sit perumaan kun näytti siltä ettei mies pääse synnytykseen mukaan. Onneksi pääsi.

( . ) Pikku-ukko monottaa minkä ehtii. Hurjia muljahduksia välillä, mahtaako tuo kokeilla mikä asento olis paras -pää vai peppu alaspäin.

Lääkärissä kävin taas näytillä kun ei tuo selkä-lantiokipu helpota. Määräsi lisää saikkua marraskuun alkuun ja totesi, että todennäköisesti joudutaan sitten jatkamaan s-lomaa. Toisaalta helpottava tieto kun on kuitenkin kurahousuaika ja reipas tahti päiväkodissa. Mut toisaalta tuntuu kurjalta.. Toivottavasti saavat mulle sijaisen ettei tarvii vajaalla miehityksellä isoa ryhmää pyörittää.

Nyt taidetaan ruveta iltapalalle. Pojat leipoi päivällä läjän sämpylöitä =)

Sunmom ja pikku-ukko rv 26+2

Vierailija
29/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Maria-79 [color=violet]APUA!!! Tunnustat täällä kaikille, ett rikollinen on joukossa ;D tuota tapamme juttua meinaan :)

[color=blue]Sulina [color=maroon]Oot sie vaan urheilullinen :O Mulla jäis tommonen kävely äkkiä tekemättä. Ukko vitsaili vasta, että kilsan matkaan meillä menee nykyään melkeen tunti mun takia :b

[color=blue]LehtiG: [color=violet]Odotus-lehti tulee. Tai 5 nron tilauksen tein ja niistä yks on tullu. Vauva-lehti tuli akkaa oottaessa ja viime vuonna, ku aloin kuumeileen se tuli toistamiseen. Mut siinä ainaki jotenki jutut kiertää eikä muuksi muutu. Odotus-lehti vaikuttaa yhen perusteella paremmalta.

[color=blue]Ariella [color=maroon]toivottavasti saat pian uuen sijaisen. Ohan tuo kieltämäti " hyvä" syy jättää työ pois elämästä, jos läheinen vakavasti sairas.

Joskus seikkailin tuolla AV-puolella, mut lopetin sen ku siellä liikkuu Aivot Vapaalla olevaa porukkaa ihan liikaa. Ja oon törmänny siellä joskus myös tän puolen, että kuumepuolen haukkumaketjuihin. Alko vähä sieppaan tälle puolelle tulleen tuon " peiliin katsomis" avauksen. Koska mä en oo tosiaan ikinä täällä ryhmissä törmänny minkään asteiseen sorsimiseen. Oon kai liikkunu vaan hyvissä porukoissa ;)

[color=blue]Birgit [color=violet]on kyllä hyvä kuulla, että järkevä opettaja pojalla. Se on varmasti hankala, jos luonne ei anna periksi häviämistä/epäonnistumista. Mutta eiköhän se ikä opeta ettei kukaan ole täydellinen.

[color=blue]Ceciliah [color=maroon]ohoh! Tosi nopsaan oot saanu päätöksen ä-pakkausta koskien.

[color=blue]Ä-hakemusG: [color=violet]saapa nähä kauan kestää. Kirjautuneeksi sisään hakemus on laitettu 4.10, kun sillon ukko vei sen Kelaan.

[color=blue]HoitosuunnitelmaG: [color=maroon]en oo viel lappua saanu neuvolasta, mut oon miettiny jo edellis kerrasta " viisaampana" tätä hyvissä ajoin. Esim. imukuppeja ei tarvi metriä likemmäs mua tuua tai potkasen, turhaan ei ronkita tilanteen kehittymistä ja kivunlievityksiä oon miettiny myös mitä haluaisin. Tosin, että tilanteen mukaan täytyy mennä, mutta toiveita on hyvä olla olemassa siittä huolimatta.

[color=blue]Elin@ [color=violet]juu ei missään nimessä kuumaa vettä saa kloritin kanssa käyttää, koska sillon höyrystyy vaarallisesti :/ En mä vahvaa annosta tehny. Akan ammeen laiton likoon siis täyteen vettä ja sinne kaadoin summassa klorittia. Sit sen likoomisen jälkeen pyöräytin harjalla reunoja ja kiululla kaatelin lattialle + harjalla sohin perässä :) Eli ei siinä kauan nokka tuhissu.

[color=blue]Tigger [color=maroon]tänne hörhöjen joukkoon vaan ;) Ymmärrä miksi toisia niin kaivelee ajankohtasista aiheista puhuminen. Niinku sitä ei " oikeassa" elämässä tehtäisi. Joskus tuntuu, että täällä paremmin kirjotellessa muut ottaa huomioon toisten kuulumiset. Tarkotan, että tiiän ihmisiä jotka mielellään kertoo omasta elämästään, mutta eivät juuri koskaan kysy " mitä sulle kuuluu" .

[color=blue]Sinda [color=violet]*halaa* On aina niin raskasta menettää läheinen, että vetää hiljaiseksi. Mulla ei henk.koht. kokemusta omien isovanhemien kuolemista, koska olin 3v viimesen mummun nukkuessa pois. Muut siis kuolleet ennen syntymääni. Nyt mitä ukon isovanhemmat tuli tutuiksi ja heidän kuollessaan on menetyksiä joutunut kokemaan.

Oot kyllä rohkee, ku oot käyny hyvästelemässä. Mulla jäis varmaan tekemättä.

[color=blue]Sunmom [color=maroon]mä oon huomannu pelkästään akan pukemista auttaessa ettei kyykkiminen oo enää helppoo. Ja tosiaan kurapöksyjen laitto. Mutta ehottomasti ne on hyvät ulkoillessa, ku akka saa puuhata mitä vaan ja ei hyvätkään haalarit pysy kuivana rapakoissa kahlatessa :) ja istuessa. .

[color=darkviolet]Käytiin akan kans tuossa ukon porukoilla iltasumpilla. Tässäpä ilta vierähti. Nyt pitää mennä peitteleen akka ennenku hermostuu.

Vierailija
30/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=violet]ett tuo viimenen lause sulle " kuuluvassa" kappaleessa, ett tarkotan omassa elämässä ei keskustelupalstalla.

Vierailija
31/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi on ihan tuttu huomio. kuinka moni jossain esim työpaikassa tms käy kaveri-kaverilta läpi ja kommentoi ja tukee ja ohjaa yms. siis sen sijaan että innokkaasti kertoisi vaan et mitä kaikkee ite teki esim viikonloppuna. eli kyl mun mielestä meillä väki huomioidaan ihan tasaisesti, mut onhan sitä " helpompi" enemmän kommentoida jollekkin " tutulle" jonka jutuista jo jotain tietääkin:)

tigru taas

Vierailija
32/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissaan on tuo palstailu jäänyt vähän väliin viimeaikoina... flunssaa se on tääläkin pidellyt. tyttö just nyt kipeenä.

Sindalle: Iso hali ja rutistus ja osanotto suruun!

Galluppeihin en nyt hirviästi jaksanut paneutua mut vastailen niihin mitä muistan ;)

Elikkä: SisarusG: MOlemat ollaan miehen kanssa 3 lapsisista perheistä, ja tosissaa itsekin kyllä ainakin sen verran muksuja haluttais.

MiesmukaansynnytykseenG: Tottakai lähtee!

KelaG: Paprut olen laittanut jo aikoja sitten (yli 2viikko sit) ja mitään vastausta ei ole kyllä kuulunut ja äippälomakin pitäis alkaa 5.5 viikon päästä Höh..

näin lyhyt tämä mun muisti on että muita en muista.

Mitäs tänne muuta.. supistuksia oli tänään muutama tooosi kipeä! no onneks on neuvola lääkäri torstaina. Möhis potkii minkä joutaa, välillä niin kovin että koko massu heiluu ;) aikas hassun näköistä meinaan

Sitä tammisten siili pukua mä en saa enää mistään pientä kokoa!!! AIna just se on loppu eikä enää kuulemma tule lisää... omituista sillä nythän on vasta lokakuu.. muutenkin kaikki 56-60 cm puvut on jo loppunut jokapaikasta. noh ehkä mä vielä jonkun löydän...

mut nyt täytyy lähtee kattomaan telkkua, sielt taitaa tulla se pako ihan kohta..

Heippa

äityli ja möhis 24+6

Vierailija
33/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ihan pikaisesti lääkärikuulumiset, kun en jaksa paljon raapustaa *hirmu haukotus*. Eli pissi puhdas, hb 121 (on vissin kräuterblutsaft auttanut, kun ei ainakaan ole pudonnut ), verenpaine 103/75, painoa lisää 415 g/vko (alusta 7 kg), sf-mitta 25 cm, vauvan syke 138 ja raivotarjonnassa ainakin tutkimuksen aikana. Kohdunsuun tilanne normaali 2,5 cm. Supistuksia on ollut enemmän viime päivinä ja iltaisin on jo ollut aika napakoita, jotenka pissinäyte pitää käyvä viemässä. Lisäksi pitää mittauttaa maksa-arvot taas, kun kutina on lisääntynyt. Seuraava neuvola 3.11.

Th:lta sain verensokerimittarin ja ohjeet sen käyttöön ja lisää dieettiohjeita. Verensokeria pitää mitata 8 krt/pv kolmena päivänä viikossa joka toinen viikko. Jotenkin on vaan kauheen syyllinen olo tuosta sokerista, vaikka se johtuu raskaushormooneista. Pitäis yrittää asennoitua silleensä, etten mie sille mitään voi muuta kuin noudattaa dieettiä. Muutenkin on vähän masennusta ilmassa, ei oikein jaksa taas innostua tästä raskaudesta kun näitä vaivoja tuntuu riittävän. Ei tää raskaana olo oikein ole miun juttu, ainakaan tällä hetkellä... Tulis jo se tammikuu!

Sori tätä purnausta. Mie taas kommentoin juttuja paremmin joku toinen päivä, nyt ei vaan nappaa.

T: Monttu

Vierailija
34/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas paljon viestejä tältä päivältä. Ja paljon gallupeja. Joku kyseli matkustamisesta. Kohteista en osaa sanoa paljoa, ainakin joku Kypros on siisti ja tähän aikaan vuodesta vielä lämmin.

Tosiaan suurin osa lentoyhtiöistä vaatii 28 Viikolla / viikon jälkeen lääkärintodistuksen " lentokyvystä" . Itse aion lentää tällä viikolla mennen tullen puolentoista tunnin lennon, ja koska paluu on viikolla 27+2, pyysin jo varmuuden vuoksi lääkärintodistuksen ettei tule boardingin kanssa ongelmia.

Muuten sitten muistutan mahdollista etelänmatkaajaa toksoplasmoosista ja listeriasta, eli vältä kaikkea tuoretta mitä et itse ole kuorinut ja niin edelleen. Testeissä kannattaa käydä ennen matkaa ja matkan jälkeen varmuuden vuoksi. Itse olen saanut em. testit ihan neuvolasta. Kerran taisin käydä yksityisellä ennen matkaa ihan tsekkaamassa olisko mulla tokson vasta-aineita. Eipä ollut joten täytyy edelleen olla varovainen. Kerran sairastettuaanhan sitä ei enää voi saada. Tämä ei tosin päde listeriaan, mutta se on huomattavasti harvinaisempi.

Jo Keski-Euroopassa tokso on niin yleinen, että sellainen jolla ei ole vasta-aineita joutuu käymään testeissä kerran kuussa. Ja kuulemma monesta vakuutusyhtiöstä ei saa edes vauvavakuutusta jos ei ole vasta-aineita!

Tästähän saakin pienen gallupin :-) --- onko kuinka moni testattu neuvolassa toksoplasmoosin tai listerian varalta?

Muita kysymyksiä taisi olla kenelle tulee vauvalehtiä. Tilasin innoissani sekä Vauvan että Kaksplussan. Ehti olla niin monta vuotta välissä ettei oikein nuo lehdet kiinnostanut joten nyt jaksaa taas lukea...

Ja vielä Kelan papruista. Omani toimitettiin eilen ja tänään tuli jo viesti sähköpostilla että paketti tulee kahden viikon kuluessa. Nopeaa toimintaa!!!

Joku myös kyseli kaapeista -- anteeksi kun en muista nimiä. Suosittelen ehdottomasti Ikeaa. Kysyimme tänä kesänä tarjoukset lasten kaapeista parilta paikkakunnan firmalta ja sitten haimme Ikeasta kun säästöä tuli

lähes 200 euroa. Tosin bensasta ei tarvinnut tällä kertaa maksaa.

cenoura ja masuneiti 26+4

Vierailija
35/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitus oli myös kysyä mielipiteitä nettikaupoista. Onko kenellä kokemusta esim seuraavista jotka olen löytänyt

www.kukkuluuruu.net

www.pompox.fi

www.babyidea.fi

www.kenguruu.fi

www.meandmama.fi

???

Pompoxissa ja Kukkuluuruussa näytti olevan ihania vaatteita ja sitten noissa muissa kaikenlaista muuta mihin saisi rahansa kulumaan, villavaatteita, liinoja, peittoja.

Kokemuksia joistain muista nettipuodeista?

cenoura

Vierailija
36/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan!

Ei multa ainakaan oo toksoa/ listeriaa testattu ja noin 1kk sit tulin Bulgariasta. Hmm.. noh, ei ne ainakaan neuvolasta mitenkään reissuun reagoineet, kun totesin, että en ainakaan itse sairastellut millään lailla.

(.) tänään oli neuvola/lääkäri/ultra. Hemppa oli laskenut 135->122. Paineet oli hyvät, painoa nyt tullut vähän liikaa, eli yht. noin 10kg. Neuvolakortissa tuo lukema n.8kg, kun ekat pari tuli tosiaan ekoilla viikoilla jo. Sf-mitta oli 25cm. Lääkärin tutkimuksissa oli kaikki hyvin ja ultralla samalla katseli pikkuista. Sielläpä hän potkiskeli ja lääkärin painoarvio oli n.980g ja pitkäsääriseksi totesi. Heh.. eipä oo minuun sitten tullut ;) Huomenna olisi sitten sokerirasitus ja vähän kieltämättä jänskättää millainen tuomio sieltä tulee. Näinköhän herkuttelut näkyy siellä... Montun ohjeita lueskelin ja en todella jaksais itse mittailla 8krt/päivässä. En ihmettele yhtään, että ärsyttää.

Sindalle halit! Ikävä aina, kun joku läheinen lähtee.. Oma mummoni on tällä hetkellä aika viimeisillään, saa nähdä näkeekö tammikuuta enää. Tosin muisti ja puhekyky on jo mennyt, joten herttainen hymy on vain jäljellä.. Viimeksi kyynel vierähti hällä silmään, kun esittelin itseni ja kerroin tulevasta vauvasta. Taisi tunnistaa ja alkuraskauden hormoneiden höystämänä omasta itkusta ei meinannut tuolloin tulla loppua... Melkeinpä jo toivoisi, ettei hänen tarvitsisi kauhean kauaa enää täällä ollakaan. Surullista, mutta totta.

Nyt taidan iltapesulle ja nukkumaan. Nälkäkin olisi, mutta kun ei saa syödä ennen huomista =(

Omppu + Möhkö 26+2

Vierailija
37/37 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sindalle osanotto ja halaus!

SisarusG: mulla on vain puolisisaruksia eli avioliiton ja eri äidin kanssa...Toisaalta ovat kyllä kaikki tosi läheisiä ja ihania. Kolme siskoa kaikki nuorempia siis on mulla. Miehellä 2 siskoa nuorempi ja vanhempi.

LehtiG: tulee SuuriKäsityö kehit ja Aku Ankka sekä Sarjisekstra ja Roope- setä sekä Me naiset (joku lahjatilaus). Vauvalehtikin tuli mut oli määräaikaistilaus enkä uusinut.

Synnytyksseen: Meidän neuvoalsta ei saanut viimeksi ainakaan mitään kaavaketta, joten tein itse koneelle sellaisen " mitä toivon synnytksestäni" paperin, jonka annoin kätilölle. Nyt ajattelin tehdä saman. Ja mies mukaan tottakai...:) Viimeksi en olis pärjännyt ilman häntä.

Sunmom: meillä taitaa olla sama leipätyö. Mäkin olen ollut jo syyskuunalusta saikulla lanneselän kipujen takia. Ja olen äippälomaan asti. Jaksuja selän kanssa !

jaa neuvolauutisia sen verta että sok.rasitus meni niukin naukin läpi tunnin arvosta. Sain käskyn tarkkailla syömisiä ja liikkua enemmän minkä selkä sallii.Muuten kaikki ok.

nyt unille...

vupii ja tiuhti rv27+3