Johtuneeko omasta iästä, mutta ainakaan viimeiseen 10 vuoteen ei ole tullut yhtään hyvää biisiä
Esim 70, 80- ja 90-luivuilta on monta hyvää musiikkikappaletta, mutta tältä vuosituhannelta ei juuri yhtään ja varsinkaan viimeiseen kymmeneen vuoteen ei ensimmäistäkään. Tiedä sitten johtuneeko se omasta iästä, mutta toisaalta, en minä ole esim 70-luvullakaan elänyt.
Kommentit (21)
En pitänyt tästä ensin, mutta tänään kuunnellut repeatilla. Tyttöenergiaa.
Dua Lipa: Cold Heart
Oletko välttynyt kuulemasta tota???
Voi kyllä niitä kyllä on, vaikka itsekin olen suuri "vanhemman" musiikin ystävä. Millaisesta musiikista pidät?
Ehkä kaupallisuuden ylivallan lisääntyminen muovikuorruttaa kaiken?
Kyllä niitä nykysinkin on. Ne vaan joutuu ite kaivelemaan jostain marginaaleista.
Nyky musiikista puutuu nyanssit ja "virheet". Kaikki soitetaan klikin kanssa ja virheet hiotaan tietokoneella pois. Jopa soolot soitetaan osissa.... Siinäpä syytä kerrakseen.... Ja 2 ihmistä tienaa enemmän kun bändi + roudarit.... Muistikorttimusaa vaan lisää.
Musiikkia ei ole koskaan tuotettu näin paljoa näin laadukkaasti, sun ongelma on se et sä odotat jonkun muun löytävän ne sulle ja ne tahot jotka teki sitä ennen (radio ym) on siirtyny myymään mainoksia ja promoaan 3-5 levy-yhtiön syöttöporsasta.
Kuuntele sinäkin Anita Hirvosen levyjä, ovat kaikki hyviä.
Mun mielestäni viimeisten kymmenen vuoden aikana on tullut paljon hyvää musiikkia, tosin nykyään on ylitarjontaa, joten on vaikeampi löytää helmiä kakan joukosta.
Sävellykset ja sanoitukset ovat yleensä hyviä, mutta säveltäjät eivät saa tuottaa itse, koska säveltäjät eivät tienaa senttiäkään omilla töillään.
Musiikki muuttui huonoksi joskus vuonna 1992, sen jälkeen on ollut vaikea löytää uutta kuunneltavaa. Muutama ilahduttava poikkeus: Mika, Muse ja euroviisuista Hatari ja Go_A.
Vierailija kirjoitti:
Musiikkia ei ole koskaan tuotettu näin paljoa näin laadukkaasti, sun ongelma on se et sä odotat jonkun muun löytävän ne sulle ja ne tahot jotka teki sitä ennen (radio ym) on siirtyny myymään mainoksia ja promoaan 3-5 levy-yhtiön syöttöporsasta.
Alalla pitlään toimineena komppaisin tätä näkemystä 100%, ihmiset ei ihan oikeasti vaikuta tajuavan kuinka erilaista ja parempaa nykytilanne on verrattuna ihan mihin tahansa kohtaan historiassa.
Eihän nykyään muuta kuule kuin sitä lapsellista räppipaskaa.
"Hei kelaa, meitsi hieroo housuis melaa. Meitsi on hommat kussu, ku mieles on vain gimman tussu...". Siis mitä vîttua ihan oikeasti.. Koko kyseinen genre on täysi vitsi, mutta moni oikeasti kuuntelee sitä vakavissaan.
Hyvää musiikkia löytää kun seuraa sitä oman genrensä tuotantoa, eikä kuvittele että kaikki musiikki soi radion suosituimmilla kanavilla. Minun mielestäni hyvää musiikkia tehdään koko ajan.
Onko ap siis kuunnellut kaiken maailman musiikin vai miten voit tehdä tuollaisen päätelmän? Esim Spotifysta löytyy loputon valikoima mitä erilaisenpaa musiikkia, myös hyvin pieniä tekijöitä. Mikään niistä ei ole mieluisaa? Jotenkin vaikea uskoa.
Tällä hetkellä mainstreamia on tuo vi-tut-tava hi-hihat loopilla soitettava (EDM)"rap"musiikki mitä porukka kuuntelee ja sitten tämä suomiräp-tuuba. Hyi saa-ta-na mitä pas-kaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko ap siis kuunnellut kaiken maailman musiikin vai miten voit tehdä tuollaisen päätelmän? Esim Spotifysta löytyy loputon valikoima mitä erilaisenpaa musiikkia, myös hyvin pieniä tekijöitä. Mikään niistä ei ole mieluisaa? Jotenkin vaikea uskoa.
No jos kuuntelee esim lähinnä suomalaista musiikkia, niin kyllä niitä helmiä ei ikinä löydy tunnettujen artistien ulkopuolelta. Lisäksi kun en esim rap-musiikkia kuuntele (joka kattaa 80% nykymusiikin tarjonnasta), niin ei nykypäivänä mitään yksinkertaisesti vain löydy.
Minä luulen, että me olemme vanhoja. Itse kuuntelin tänään youtubesta Cohenin Zurichin konsertin.
Tuo just teeveessä oleva kasellit on tosi hyvä pändi. Hienoja ja rytmikkäitä runoja pojat lausuvat.