Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**TIISTAI SYYSÄIDIT-04**

10.10.2006 |

Hop!

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkeli, ruokana tänään poikkeuksellisesti valmisruokaa, olikohan sarioisten spagettilaatiikkoa mitä mies toi kaupasta, meillä tänään(kin) kamala kiire koko päivän ja siksi siis pikaruokaa tiedossa....

Tuohon imetysasiaan. Älä stressaa mtä muut ajattelee ainakaan, pääasia että äidillä ja vauvalla asiat tasapainossa ja imetyspäätös (suuntaan tai toiseen) on jokaisen OMA asia. *toivoo maailmaan enemmän suvaitsevaisuutta tässäkin (!) asiassa******

Teallahan alkaa olla jo remppa pian ohi. Me vieläkn pähkäillään eri vaihtoehtojen välillä, ja alkaa tulla jo kiire.... Eilen saatiin ihan pöhkö idea, että jos kaadetaankin yks väliseinä vaatehuonene ja wcn väliltä ja tehdään isompi wc, minne mahtuis pk ja kuivurikin.... Tulis kyllä iso remppa, mut avara wc olisi ihana. Sit ongelma siirtyis vaan muualle, vaatteetkin pitää mahduttaa johonkin.... meillä kyllä yks mahd. paikka olis.... Ärsyttää niin tuo meidän 80-luvulla rakennettu laajennusosa, kun se on NIIN huonosti suunniteltu!!!!!! Monta pientä koppia, ei pistorasioita, lattialämmitykset hölmösti tehty, hullunmalliset pienet huoneet (wc, kylppäri, khh, ja esim. pesukoneen sijoittelu todella vaikeaa...), ei kunnon kodinhoitotilaa, jne jne. Kun saisin sen suunnittelin käsiini menisin kiduttamaan sitä jotenkin..... parasta olis kun sais pötkön dynamiittia ja räjäyttäis koko roskan ilmana, ja rakentais uuden... Voi jos se oliskin huonokuntoinen voisi niin tehdä, mutta kun kaikki pinnat suht uusia, tilaratkaisut vaan niin vääriä.... Eilen klo oli jo yli puolenyön ennenkun maltettiin mennä nukkumaan kun eri vaihtoehtoja pyöriteltiin mitä kannattais tehdä.... hermot menee.... Lopulta ei päätetty mitään muuta kun se että tää talo ei ainakan meitä erota, ihan sama tehdäänkö mitään (näinkin voi asua) tai rempataan kaikki uusiks tai myydäänkö joskus ja muutetaan muualle. Ihan sama. Ihmiset talon sisällä on tärkeintä, ei ne seinät...

huoh. näissä tunnelmissa siis tänään. Nyt pitää siivota, mummu tulee pian ja mä pääsen vyöhyketerapiaan taas. Tuleekin tarpeeseen *auts, outs, sattuu jokapaikkaan...*

Meni muuten eilen se tuplien huuto netissä multa sivu suun, siä oli joku innokas vastahuutaja ja 20 minsaa huudettiin kilpaa, ja lopulta mä luovutin. PItäkööt vaununsa kun niin kovasti haluavat, nostimpa hintaa yli 70 egee... (vahingonilo on paras ilo kun harmittaa etten itse niitä saanut....) Eli tuplien metsästyskin jatkuu....

Voikaa hyvin, en varmaan tänään ehdi enää koneelle....

äitikuu

Vierailija
22/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun on pirteetä väkee paikalla :-/ Typy tossa temppuilee maitotilkan kanssa,ärsyttää ku sen juonti pitää olla taistelun takana!!Mut tahon että juo maitoo viel sitku pullotki on pois!

Olipas ulkona kylmä ku poika vietii..hrrrrrrr!!!

Ei taaskaa aamusta typy nukkunu,mut ei heränny itkien!

kyllä on outoo kun makkarissa ei ole pikku tuhisijaa...voi mun pientä!

Onko kellää kokemusta ehkäisykapselista??

Eilen yks tuttu sano laittaneensa,ekan saa ilmakseks,ni aloin vaa miettii et auttasko se tähän mun vauvatuskaan kun sit ois viiden vuoden ehkäsy laitettu!SAattas olla et 5vuoden pääst ei enää alkas kaikkee alusta..ja oishan sitä ikääki sit jo! Miehelle jos sanosin tollasesti nivarmaa veis mut heti huomenne sitä laitattamaa..

Tää on nii tyhmää ku vauvat vaa pyörii päässä..

Me syödää lihapullia ja proteiinipastaa.On myös valmiina broilerinfilettä.. typylle toinen ruoka jauhelihakiusausta ja pojalle broilerikiusausta..Eilen tein ruokia ja sit on jämiä.

Mitenhän muskari menee ku typyheränny niin aikasin??Täytyy viel imuroida ennen lähtöö...

tea:Kiva kun kävit :-) Jaksua!

jatu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei kuitenkaan ole sairaana vaan äiti ... Aamulla oli todella huono olo ja päässä jyskytti. Olen aivan varma, että mikäli olisi verenpainemittari kotona, näyttäisi se huimia lukuja :( Voi P ... Eli otin tämän päivän levon kannalta. Parempi niin, täytyy kai sitä itsestäänkin huolta kantaa. Huomenna kyllä on aivan pakko taas töihin mennä. Toivottavasti en saa mitään sitkeää syysflunssaa nyt tähän vielä.

Eilen illalla olin jumpassa ja vähän jo heikotti. Olin kyllä syönyt OK mutta kun tehtiin liikkeitä joissa joutui kumartumaan, aina ylösnoustessa huippasi. Vai onko tämä sittenkin alhaista verenpainetta? Vai mitä? Kun ei muutoin noita flunssaoireita ole.

Tea, ihanalta kuulostaa teidän uusi kylppäri!! Meillä alakerran vessan remppa aivan vaiheessa. Siksi olikin ihanaa lukea Äitikuun mietteitä :) Jotenkin niin samaa fiilistä (vaikka meidän remppatarve taitaa ollakin pienessä mittakaavassa verrattuna teihin). Laatat ovat meilläkin jo valittu mutta kaapit, tasot, jne. hakusessa. Mistä energiaa aloittaa elämä remontin keskellä ...

Eipä kai tässä muuta. Sohvalle lepäämään ja katselemaan eilistä elokuvaa nauhalta. Tosi huono omatunto kaiken aikaa että en ole töissä vaikka järki sanoo, että olo ei sitä nyt kestä. Pläääh. Haen kyllä tytön heti päiväunien jälkeen kotiin. Mies vei tänä aamuna hiukan myöhemmin joten tytöllekin tulee kivan lyhyt päivä, onneksi!

Pitäkää huolta itsestänne!

Alli

Vierailija
24/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisinko kasvatusvinkkejä, miten opetetaan päikkärit poisjättäneelle Sinille, että äiti voi joskus pikaisesti käydä koneella eikä aina tarvitse olla kokopäiväinen viihdytysautomaatti? :-/

Lila75

Vierailija
25/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ja tykkäsin kovasti. Laitatan kapselin taas sitten kun lapsilukumme on täynnä. Lisätietoa löydät googlettamalla Jadelle. Ainut haittapuoli kapselissa oli minulla lievä sahara-efekti, mutta se oli niin lievä ettei siitä ollut oikeastaan haittaa. Luulin että 5v kapselit ovat poistuneet markkinoilta, tuo Jadelle toimii 3v. Itselläni oli ennen Siniä Norplant joka oli juuri tuon 5v kädessä.

Vierailija
26/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokana minestrokeittoa ja illalla kalapuikkoja,kermaviilikasti ja muussi.

Juts tultiin kerhosta ja kahvittemasta.Hilma nykyisen tapansa mukaan meni nukkumaan koskematta ruokaansa.Huusi että pahaa!!

Mä en jaksa tapella,nukkukoo tyhjällä mahalla...

Luetteko iltarukouksen lapselle jos niin minkä????

Nyt vauva heräs...

Ramika

Vierailija
27/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

iltarukous-ideoita kaivataan myös täällä. Osaan vaan " levolle laske luojani..." ja se on niin synkkä, en haluis sitä samaa opettaa lapsille, muistan kun mua pelotti pienenä ja en kuitenkaan uskaltanut olla rukoilematta, ettei mitään pahaa sattuis..... Samalla rukouksen perään luettelin kaikki perheenjäsenet ja tutut, jotka muistin että kaikkia siunattais, hirvitti jos joku jää pois ja just sille sattuis jotain niin se olis mun syy.... Lapsen mieli toimii just näin...

Nyt olis varmaan hyvä aika kaksvuotiaalle tämäkin tapa aloittaa. Joku kaunis, helppo ja mistä jää hyvä mieli...?

äk, joka tuli just ja menee taas, nukutuspuuhiin tälläkertaa...

Vierailija
28/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei tarvis kauaa odotella niin uni tulis jos menisin sohvalle. Mutta en mene. Karkaa iltaunet sitten.

Jatu, mitä on proteiinipasta??? Luinko oikein?

Voi kurjuus tuota Tean miehen selkää. Itselläni on tammikuun 2. päivä magneettikuvaan meno. Viimeksi kuvattu 96 ja silloin jo jotian löydöksiä. Tämä kuvausaika on peruja vuosi sitten sattuneesta kipuilukohtauksesta jonka ansiosta jalat meni alta. Että näin kauan meni kunnes sai tutkimusajan. Tosin muutto välissä sotki vähän kuvioita.

On se jännää, miten ihmisen ajatukset ja mieli saattaa ajan myötä muuttua. Vielä vuosi sitten ajattelin, että meille ei varmaan tule toista lasta. Reilu vuosi sitten olin siitä ihan varma. Tää toinen vuosi Onnin kanssa on ollut paljon kivempi ja on ollut ihana seurata toisen kehitystä. Siinä kai yksi syy, että toisen lapsen ajatteleminen onkin yhtäkkiä alkanut kiinnostaa. Ei sillä että olisin unohtanut vauva-ajan ankeuden. Minä en nauttinut siitä ollenkaan.

Ihan tarkalleen en kuitenkaan osaa sanoa, milloin tuo mielenmuutos tapahtui. HIljalleen kai. Samaa mietin, milloin minusta on alkanut tuntua sille, että kun Onni herää päikyiltä, ei tarvikaan kello kädessä odottaa miestä kotiin:) Eli että Onnin kanssa on oikeastikin sen verran tekemistä ja kivaa sellaista, etten koe ahdistavana olla kaksin kotona. Tänään taas mies menee töistä suoraan sählyyn ja tulee 19 jälkeen. Vuosi sitten en olis millään voinut ajatella, että olisin yksin koko päivän iltaan asti. Nyt ei mitään heikkoa. Aamulla jo suunnittelin miten iltapäivällä tehdään ulkoilujen suhteen, että saan ruuan uuniin ja ehkä saunotaan jne. Oikeasti tosi lohdullista havaita tällaisia ajatuksia! Tietysti kiukkupäivinä aika kuluis hitaammin mutta tänäänkin on ollut kiva päivä.

Tänään aamulla kun jo olin sammuttamassa konetta mutta kävinkin vielä keittiössä jäin ihmettelemään, minne Onni jäi. TUlin tänne työhuoneeseen ja täällähän se istuu tuolilla ja klikkailee hiirellä ja rullaa tuolla hiiren rullalla. Leveä hymy kasvoilla ja niin pätevän näköisenä. Ai kun oli hauskaa!

Saiskohan näiden päikkyjen aikaan mitään järkevää aikaiseksi? Jos menis vaikka kutomaan sukkaa. Papalle tai siis isälle joululahjaksi.

Voikaatten hyvin. Ja jaksamista remppahommiin asianosaisille!

T-P

Vierailija
29/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatu, mä olisin mielummin ottanut ehkäisykapselit mutta elopainoa oli liikaa :)) Lekuri sanoi että ehkäisyteho ei ole niin hyvä jos painaa yli 70 kg, joten otin hormoonikierukan ja olen kyllä ollut siihen tyytyväinen.

Yritän kerätä voimia tutin poisjättämiseen huoh, se on niin tärkeä tytölle ja olis suussa koko ajan. Olen valmistellu Lintsua puhumalla hänelle kissavauvoista jotka kovasti tarvitsisivat tutteja ja typy on ainakin puheen tasolla samaa mieltä että hänen tutit voi kissoille viedä.

Vähän alkaa jo puuduttamaan kotiäitiys, näyttäis että puistostakin on melkein kaikki hävinny kun ilmat kylmenee. Tuntuu kaikki päivät ihan samanlaisilta. Tiedän kyllä kaipaavani tätä kaikkea kun joskus töihin tai kouluun menen.

Ruokana tänään pyttipannua ja paistettua kananmunaa.

Hilu

Vierailija
30/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lenni taas päikkäreillä niin mammakin pääsee hetkeksi koneelle.

Meillä on ruokana ulkofilee" paistia" ja perunoita/muusia. Ostin ton lihan eilen tarjouksesta, en oo IKINÄ! sellasta laittanut mut taidan tyytyä pakkauksen ohjeeseen. Uuniin tunniksi vaan. Laitan tosi paljon kanasuikale ja jauheliharuokaia ja välillä on pakko miettiä jotain muuta. Kinkkukiusausta suikaleperunoista ja valmiista kinkkusuikaleista meillä on myös usein kun se on niin helppo lykätä uuniin ilman suurempia esivalmisteluja. Ajattelin et tuotämänpäivän liha on niin iso et saan siitä kastikkeen huomiseksi.

Ihana oli toi eilinen leffa. Oon sen joskus leffateatterissa katsonut ja itkin eilen varmaan ainakin yhtä paljon kuin silloin viimeksi. Oon jotenkin tosi herkkä tollaisille rakkausleffoille, muutenkin kuin raskaana.

Tean ja Leannan miehille paranemista, noi selkä vaivat on usein niin hitsin pitkäaikaisia. Meillä mies aloittaa tänään taksikurssin.. Kauhulla odoten niitä yksinäisiä öitä kun hän on ajossa ja minä yksin lasten kanssa kotona...

meillä taitaa olla puremiskausi tosiaan ohi. Jokohan uskaltaa tuulettaa..

Poika oli aamulla istunut tarhassa yhden tytön kanssa vierekkäin potalla, kädet toistensa kaulassa ja pussailleet! (niin ne pienenä aloittaa!!) Voi kun oli tädeistä ollut suloista ja niin kyllä mammastakin. Nyt on ihan selvästi Lennillä sellainen halailu ja suukottelukausi kotonakin. Isiä ja äitiä ja mahaa suukottelisi vähän väliä ja on oikein sylin kipeä.

Ostettiin viime viikolla ikeasta kirjahylly, pari lasten mattoa ja pari lelukoria ja tehtiin yläkerran " käyttämättömästä" huoneesta leikkihuone. Ei loju kaikki lelut tuolla olkkarissa. Ihan kiva tuli vaikka jotenkin ajattelin huonetta suuremmaksi...

Mut nyt suklaan ja vauvalehden kimppuun. :)

Reeli, Lenni ja masukas rv35+3 (meinasin laittaa et 53.. huh huh)

Vierailija
31/31 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti laittamani että ILTARUKOUKSESTA.

Minä lausun yleensä " Rakas Jeesusta siunaa meitä, anna meille enkeleitä, siivilläsi meitä meitä, älä meitä koskaan heitä" . Sitten ne iltalauluta eli Levon hetki jo lyö tai Peikkoäidin tuutulaulu. Samat rutiinit olleet jo kauan :)

TP, samoja ajatuksia jaan kanssasi toisen lapsen suhteen. Tosin, voin sanoa että pohdinnat saa aikaan aika synkkiäkin tuntemuksia liittyen tyttösen aivan vauva-aikaan. Usein mietin syyllisenä, olenko saanut jotakin peruuttamatonta aikaan sillä että olin niin huonossa kunnossa kun tyttönen oli aivan vauva. En millään jaksa kestää ajatusta. Mutta järki sitten kolkuttaa onneksi ja sanoo toisin.

Niin, takaisin eilisillan leffan pariin. Sivuhuomautuksena sanon että voisin minäkin viettää Colin Firthin kanssa aikaa Provencessa :) (vitsivitisi .. Mieheni onneksi jo ymmärtää tätä :) )

Alli