Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka käynyt lihavuusleikkauksessa vaikka ylipainoa "vain" 30kg?

Vierailija
08.05.2022 |

Onko hyvä asia?

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on metri-50, on syytäkin mennä

Vierailija
42/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt mennyt puoli vuotta Ozempicia ja painoa lähtenyt 20 kg. Nyt en ole enää varma uusiiko lääkäri sitä reseptiä ja jos uusii niin mitä sitten kun olen käyttänyt sitä toisen puoli vuotta. Lihavuusleikkaus evättiin sairastamaani masennukseen vedoten ja lääkäri sanoi että en saa enää uutta lähetettä lihavuuspolille kun "ei ensimmäiselläkään kerralla onnistunut"

Nykyään yksityispuolella laitetaan gastric balloon joko puoleksi tai kokonaiseksi vuodeksi.

Montakohan tonnia sellainen mahtaa maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt mennyt puoli vuotta Ozempicia ja painoa lähtenyt 20 kg. Nyt en ole enää varma uusiiko lääkäri sitä reseptiä ja jos uusii niin mitä sitten kun olen käyttänyt sitä toisen puoli vuotta. Lihavuusleikkaus evättiin sairastamaani masennukseen vedoten ja lääkäri sanoi että en saa enää uutta lähetettä lihavuuspolille kun "ei ensimmäiselläkään kerralla onnistunut"

Nykyään yksityispuolella laitetaan gastric balloon joko puoleksi tai kokonaiseksi vuodeksi.

Montakohan tonnia sellainen mahtaa maksaa?

Riippuu missä tehdään. Suomessa 7000-8000e, Virossa 3000-4000e.

Vierailija
44/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Jos se auttoi niin hyvä homma.

Vierailija
45/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minulta pois jos se parantaa toisen ihmisen terveyttä. Monella leikkaus on niin onnistunut, että sairaudet ovat remissiossa. Siten ei tarvita Kela-korjattuja lääkkeitä. Keventyneen ihmisen nivelet eivät rasitu samalla tavalla. Yksi lihavuusleikkaus tulee halvemmaksi kuin kaksi polvinivelleikkausta. Veronmaksaja kiittää!

Aivan samaa mieltä! Muutenkin ongelmia on hyvä alkaa hoitaa pois jo ennen kuin ne ovat aivan valtavia. Ei siis ole mitään syytä odottaa, että ylipainoa alkaa olla 50 kg.

Vierailija
46/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen sektori on enen ryhmä.Sen kautta menään julkisen sektorin lihavuus leikkaus ja kun 1v.kulunit ,irtonahan poisto. Omalla rahalla varmaan ihminen joka 30 kg.ylipainoa menee lihavuusleikaus. 30kg ylipainoa kun lähtee 3 vuodessa ruokarytmillä Ruokarytmin näkee sairaalan ruoka ajat .Kuin mitä lapaavat suhun siellä.Toinen lahtui 40 kg. Kesti 5v.samalla systeemillä.Kumatkan ei likonet takas.Koska elämän lopun kellotaneet safkan Mitän missä hilihappoa eivät juo.Koska se laajentaa vatsalaukkua.Kaikki missä sokeria tai maketusainetta eivät laita suhun.Kävelevät kevympinä 12 000 askelta päivä toinen jo 18 000. Jätnet tv saipuaoperat väliin kuin rajanet somen.On aikaa kävely ja tapamiset kävelyn merkeissä,.1,mies raskaasti todella ylipainoinen olisko ollut 150-160kg.kävi enen ryhmän ja leikaukset julkinen puoli.Laihtuiko 90 kg? Hyvin vatsa kasvanut yli 100kg varmaan jo 120 kg. Kalja,lonkero,Vuosia leikauksestako takana 4-5? No vuosia eteenpäin 5 vuotta on varmasti 140kg-160kg.

Vierailija
47/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
48/57 |
18.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vain" 30kg. tossahan on tyyliin kolmasosa liikaa normaalipainosta.

Vierailija
49/57 |
19.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"vain" 30kg. tossahan on tyyliin kolmasosa liikaa normaalipainosta.

Yleensä leikkaukseen menevät ovat paljon enemmän ylipainoisia eli toki tuo on iso ylipaino mutta leikatut ovat paljon paljon lihavempia yleensä. Eikä tuollaisella 30kg ylipainolla edes pääse julkiselle puolelle.

Vierailija
50/57 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
51/57 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan V I T U N laiska olet.

Ja ne kilot palaa.

Vierailija
52/57 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olin aloittaessa 33 kiloa ylipainoinen ja en todellakaan menisi leikkaukseen, varsinkin nykyään, kun on olemassa Ozempic ja muut, jotka tukevat laihdutusta.

Mutta mulla ei myöskään ole mitään sairauksia tai veriarvoissa häikkää, ja pitkänä paino jakautunut verrattaen nätisti, jollain muulla voi olla ihan eri tilanne, kaikki itse päättää, ei minulla paljoa mielipiteitä.

Vierailija
53/57 |
22.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan V I T U N laiska olet.

Ja ne kilot palaa.

Miten ne voi palata kun vatsa ei vedä ruokaa kuin maks.pari desiä kerrallaan? Tottakai voi itsensä lihottaa vetämällä herkkuja ja epäterveellistä ruokaa mutta tuskin kovin moni leikkauksessa käynyt näin tekee. Kun syö normaalia ruokaa ja annoskoot pysyy pienemmän mahalaukun ansiosta pieninä, niin mahdotonta lihoa.

Vierailija
54/57 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
55/57 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni on käynyt lihavuusleikkauksessa ei niin ison ylipainon vuoksi?

Vierailija
56/57 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyteen liittyvissä asioissa ei ole mitään tarvetta kysellä kenenkään mielipiteitä. Vain sinä vastaat sinusta ja terveydestäsi.

Vierailija
57/57 |
31.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi aina ajatella muiden tekemistä yhtään mitään? Jos kävi leikkauksessa niin se lienee hänen oma asiansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän