Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet ihmisestä joka käynyt lihavuusleikkauksessa vaikka ylipainoa "vain" 30kg?

Vierailija
08.05.2022 |

Onko hyvä asia?

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Ongelmia tulee myöhemmin, mm. vitamiinien puutetta. Z

Tämän takia käydään säännöllisesti verikokeissa ja syödään lihavuusleikatuille tarkoitettuja vitamiineja. Minusta tuo vitamiinien syönti ei ole ongelma kun söin niitä ennen leikkaustakin ja useammasta purkista vielä verrattuna nykyiseen.

ap

Vierailija
22/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30kg laihduttaa kahdessa kuukaudessa

Kyllä, laihduttaminen on helppoa ja olen niin tehnytkin. Mutta se painon pitäminen siellä normaalipainossa onkin sitten toinen juttu ja tämän takia moni hakeutuu leikkaukseen, kuten myös minä.

ap

Valitettavasti vain se, mikä kehossasi on vialla, ei korjaannu leikkauksella. Mahalaukkusi pienenee ja voit syödä vähemmän. Kehosi saa vähemmän kaloreita ja laihdut. Kehosi myös hidastaa aineenvaihduntaasi kulutksen vähentyessä, joten voit syödä vähemmän ja vähemmän. Palelet, tunnet väsymystä, kehität puutostauteja.

Ennen leikkausta olisit voinut korjata sokeriaineenvaihduntasi ongelmat ja saada kehosi polttamaan rasvaa glukoosin sijasta. Nyt on liian myöhäistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Tämän takia käydään säännöllisesti verikokeissa ja syödään lihavuusleikatuille tarkoitettuja vitamiineja. Minusta tuo vitamiinien syönti ei ole ongelma kun söin niitä ennen leikkaustakin ja useammasta purkista vielä verrattuna nykyiseen.

ap

Olet auttamattoman naiivi. Vitamiinit ilmeisesti eivät imeytyneet aiemminkaan, ja nyt vielä huonommin.

Vierailija
24/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap taas se kuuden tonnin leikkauksessa käynyt, joka jostain syystä täällä koko ajan mainostaa leikkaustaan? Ei sillä, saahan niin tehdä, en vaan ymmärrä miksi.

Vierailija
25/57 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
26/57 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus taas rehottaa ja kukkii.

Jos ihmisellä on varaa mennä lihavuusleikkaukseen ja maksaa se itse, suotakoot se hänelle.

Ei ole kenenkään muun kukkarosta pois.

Lihavuusleikkaus voidaan toteuttaa, jos potilaalla on jokin seuraavista:

-sairaalloinen lihavuus (painoindeksi ≥ 40 kg/m2)

-vaikea lihavuus (≥ 35 kg/m2) ja jokin liitännäissairaus

-lihavuus (BMI yli 30 ) ja 2 tyypin diabetes, jossa ei saavuteta hyvää hoitotasapainoa lääkityksellä.

Ja sittenkään se ei ole itsestäänselvyys.

"Sisätautilääkäri tai endokrinologi ja kirurgi arvioivat potilaan soveltuvuutta leikkaushoitoon hyvissä ajoin ennen leikkausta. Arvioinnissa ovat mukana anestesiologi, ravitsemusterapeutti ja tarvittaessa psykologi tai psykiatri.

Potilaan elämäntilanteen, ruokailutottumusten ja aiempien laihdutuskeinojen lisäksi selvitetään muun muassa tupakointi, alkoholin ja lääkkeiden käyttö sekä muut sairaudet. Ennen kaikkea arvioidaan, onko potilaalla halukkuutta ja voimavaroja muuttaa elintapojaan leikkauksen edellyttämällä tavalla ja kestää mahdolliset komplikaatiot sekä fyysisesti että henkisesti.

Potilaan leikkausriskejä pyritään pienentämään hoitamalla sairaudet hyvään tasapainoon. Potilas itse voi pienentää riskejä lopettamalla tupakoinnin ja alkoholin käytön ja lisäämällä liikuntaa."

Niin että ei sinne niin vain kävellä.

Miksi joka asiasta pitää olla kateellinen?

Vierailija
27/57 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksusti toimittu. Kälyni kävi lihavuusleikkauksessa, vaikka ylipainoa ei ollut edes 20 kiloa. Hän oli ollut vuosikausia laihdutuskierteessä ja halusi kierteestä eroon.

Vierailija
28/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...

Vierailija
29/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on tulossa myyntiin reseptilääke lihavuuteen. Lupaavia tuloksia saatu testivaiheessa.

Vierailija
30/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta on tulossa myyntiin reseptilääke lihavuuteen. Lupaavia tuloksia saatu testivaiheessa.

Onhan näitä jo.

Vierailija
31/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, laihduttaminen on helppoa ja olen niin tehnytkin. Mutta se painon pitäminen siellä normaalipainossa onkin sitten toinen juttu ja tämän takia moni hakeutuu leikkaukseen, kuten myös minä.

ap

Samoin minä. Nyt 30 kg kevyempi. Olen laihduttanut monesti jopa pistettävällä laihdutuslääkkeellä mutta kaikki tuli aina takaisin. Menin leikkaukseen joka ei ole niin kauhea kuin väitetään. Tietenkin on alussa totuttelemista. Nyt kulunut 1.5 v ja ihan normaalia elämää vietän. Lisäksi verenpainelääkkeet jätetty pois, kohonneet sokeriarvot laski, veren rasva-arvot laski eli metabolinen oireyhtymä väistyi. Tyytyväinen olen.

Vierailija
32/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuusleikkaukseen kun ei vain pääse ihan tuosta vaan. Vaikka olisi merkittävän ylipainon lisäksi korkea verenpaine, metabolinen oireyhtymä ym niin lääkäri voi silti evätä leikkaukseen pääsyn jollain naurettavan typerällä tekosyyllä. Jos itse maksat leikkauksen niin sitten tietysti siihen pääsee. 

Vierailija
33/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt mennyt puoli vuotta Ozempicia ja painoa lähtenyt 20 kg. Nyt en ole enää varma uusiiko lääkäri sitä reseptiä ja jos uusii niin mitä sitten kun olen käyttänyt sitä toisen puoli vuotta. Lihavuusleikkaus evättiin sairastamaani masennukseen vedoten ja lääkäri sanoi että en saa enää uutta lähetettä lihavuuspolille kun "ei ensimmäiselläkään kerralla onnistunut"

Vierailija
34/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiska

Vierailija
35/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.

ap

Olen lihavuusleikattu, syön ohjeiden mukaan ja ihan kaupan multivitamiineja ja kalsiumia. Kertaakaan ei ole ollut puutostiloja ja leikkauksesta on kuusi vuotta aikaa.

Vierailija
36/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 55 kg omin avuin. En suosittele leikkausta.

Vierailija
37/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi välität siitä mitä muut ihmiset ajattelevat??  

Vierailija
38/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Valitettavasti vain se, mikä kehossasi on vialla, ei korjaannu leikkauksella. Mahalaukkusi pienenee ja voit syödä vähemmän. Kehosi saa vähemmän kaloreita ja laihdut. Kehosi myös hidastaa aineenvaihduntaasi kulutksen vähentyessä, joten voit syödä vähemmän ja vähemmän. Palelet, tunnet väsymystä, kehität puutostauteja.

Ennen leikkausta olisit voinut korjata sokeriaineenvaihduntasi ongelmat ja saada kehosi polttamaan rasvaa glukoosin sijasta. Nyt on liian myöhäistä.

Olet siinä mielessä väärillä jäljillä, että leikkaus vaikuttaa nälkähormoneihin. Ihan tarkalleen en osaa kertoa asiaa, mutta Suomen asiantuntijat ovat kertoneet lehtiartikkeleissa kansantajuisesti aiheesta.

Nälissään ei tarvi olla mutta mielitekojen kanssa pitää tehdä työtä kuten ennenkin.

Vierailija
39/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla nyt mennyt puoli vuotta Ozempicia ja painoa lähtenyt 20 kg. Nyt en ole enää varma uusiiko lääkäri sitä reseptiä ja jos uusii niin mitä sitten kun olen käyttänyt sitä toisen puoli vuotta. Lihavuusleikkaus evättiin sairastamaani masennukseen vedoten ja lääkäri sanoi että en saa enää uutta lähetettä lihavuuspolille kun "ei ensimmäiselläkään kerralla onnistunut"

Nykyään yksityispuolella laitetaan gastric balloon joko puoleksi tai kokonaiseksi vuodeksi.

Vierailija
40/57 |
14.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laihdutin 55 kg omin avuin. En suosittele leikkausta.

Oletko jonkun ketjussa olevan henkilökohtainen lääkäri?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kaksi