Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-ostaja ilmoittaa haluavansa ostaa ja sitten ei vastaa viestiin

Vierailija
08.05.2022 |

Ei edes lue viestejään, koska ketjussa on vain "toimitettu", ei "nähty". Miksi joku ensin ikään kuin avaa pelin ja sitten vaipuu hiljaisuuteen? Grrrrr.

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kai niin maan noloa sanoa, että "sori, en nyt haluakaan".

Vierailija
2/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on haluttu tuote kyseessä ja viestejä tulee monta, on ärsyttävää odotella siltä ekalta mitään elonmerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään tavatonta. Ihmiset on pääsääntöjään sikoja tuossakin palvelussa.

Vierailija
4/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon häiriköitä tori.fi:ssä.

Varaillaan tavaraa ilman ostoaikeita tai sitten vain arvostellaan tavaraa/hintaa.

Harmi, että sinänsä hyvä systeemi jää häiriköitten varjoon.

Oikeat ostajat ja tuote eivät välttämättä kohtaa.

Vierailija
5/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No toi on vähän semmoista, että tavara on kiinnostava muttei ole tehnyt vielä ostopäätöstä, sitten kun saa myyjään kontaktin niin ostosta pitää miettiä vähän enemmän että jatkaako vai ei. Vertaisin tuota siihen, että ottaa kaupassa tuotteen hyllystä käsiin ja katselee sitä, siinä vaiheessa on kiinnostusta muttei ostopäätöstä.

Vierailija
6/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen tuota joskus ajankuluksi kun on tylsää..Yleensä jos bongaan tuotteen joka on selkeästi ylihinnoiteltu.

Vierailija
7/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavara on saatu jostakin muualta ja välinpitämättömyyttään tori-ilmoitus unohtunut.

Vierailija
8/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No toi on vähän semmoista, että tavara on kiinnostava muttei ole tehnyt vielä ostopäätöstä, sitten kun saa myyjään kontaktin niin ostosta pitää miettiä vähän enemmän että jatkaako vai ei. Vertaisin tuota siihen, että ottaa kaupassa tuotteen hyllystä käsiin ja katselee sitä, siinä vaiheessa on kiinnostusta muttei ostopäätöstä.

Minusta tuo on väärin. Eikö sitä ostopäätöstä voi synnyttää ihan itsekseen eikä tuhlata myyjän aikaa.

Vierailija
9/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse teen tuota joskus ajankuluksi kun on tylsää..Yleensä jos bongaan tuotteen joka on selkeästi ylihinnoiteltu.

Niin ja se on hauskaa? Onneks ei häiritse koska eka joka tuo rahat saa tuotteen. Muut varailkoon ihan rauhassa.

Vierailija
10/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään eniten viestittäjistä, jotka kirjoittavat "Onko tuote vielä vapaana? Olisin kiinnostunut tuotteesta". Silleen aha, kiva että tuote kiinnostaa. En yleensä vastaa tuollaisiin viesteihin heti vaan odotan muutaman tunnin ja katson saanko muita yhteydenottoja. Jos sieltä tulee jo joltain toiselta ekassa viestissä, että ostaa jos vapana ja nouto sopisi hetkellä x tai y niin valitsen hänet kaupankäyntikumppanikseni. 

Ostaja saa propseja myös jos osaa kirjoittaa alkuun tervehdyksen (esim. Hei! Moi! Terve!) ja loppuun vaikkapa Yt. "nimi"

Vierailija
11/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä tuosta tervehdysten käyttämisestä ja ihan peruskohteliaisuudesta. Joiltain ostajaehdokkailta tulee niin umpimielisiä puolen tavun viestejä, että on vaikea kuvitella miten he hoitavat asioita livenä kenenkään kanssa, kun pitäisi puhua kokonaisia lauseita.

Vierailija
12/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyypillistä: suurin osa kaupoista sujunut hyvin, mutta sekaan mahtuu myös ihmetapauksia; esim.

Myin 200 euron hintapyynnöllä erästä esinettä, tuli sellaisia txtviestejä että "tarjoan 50e" (eikä sanaakaan kuka, tai mikä tai mistä hän tarjoaa?)

Eräskin txtasi että "Hei, tarjoan ------ 90e, terv.-----", vastasin: "Hei -----, milloin maksat loput?

Sitten tuli puhelinsoitto, ostaja esitteli itsensä ja kysyi mistä tavaran voi noutaa,

nouti ja maksoi.

Tavaroita myydessä olen päättänyt että jos ostaja ei osaa/uskalla soittaa niin olkoon sitten ilman!

Menköön vaikka jonnekkin keskustelupalstalle viestittelemään!

Vierailija
13/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka pitkän ajan olet odotellut? Tuo, että ei ole lukenut viestejä viittaa tietysti siihen, että ostaja ei ole Torissa.

On ihan normaalia, että ihminen laittaa viestin kiinnostavasta tuotteesta ja menee vaikka ulkoilemaan ja sitten kokkaamaan ruokaa perheelle.

Jos tämä tapahtui tänään, voi ostaja olla vaikka äitienpäivävierailulla.

Kyllä mä odottelisin rauhassa iltaan asti, ja vaikka huomiseen.

Vierailija
14/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain jo vuosia sitten hyvän neuvon, jota olen noudattanut :

ÄLÄ VARAA MITÄÄN KENELLEKÄÄN ostajaehdokkaalle !

Tätä olen noudattanut.

Nopein hakija saa, tai jos postitus kysymyksessä niin hän joka maksaa.

Vierailija
15/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun torikokemus oli vähän outo. Yritin ostaa tavaraa, joka oli ollut jo viikkoja myynnissä. Ihan halvasta käyttöesineestä oli kyse. Myyjä vastasi kyselyyni aika hitaasti, mikä on ihan ok mulle. Mutta sitten kun minä en vastannutkaan välittömästi hänen viestiinsä, niin alkoi pommitus otatko vai et, missä asun, (wtf??), miksen vastaaaa.. olin töissä niin en pysty päivystämään mitään toria. Yritin silti sopia että noudan tavaran lähialueen sovitulta julkiselta paikalta. Ehdotin muutamaa itselleni sopivaa aikaa, ja pyysin ehdottamaan jotain muuta jos myyjälle ei sovi aika eikä paikka. Asia ei edennyt yhtään mihinkään, koska myyjä tenttasi vain miksi minä en vastaaaaa heti. Kuitenkaan ei vastannut minun asiallisiin ehdotuksiin miten kauppa käytännössä järjestettäisiin. Jouduin sitten sanomaan, että tästä ei nyt tule mitään, en otakaan tavaraa. Parhaani yritin, mutta mihinkään torin päivystämiseen en rupea.

Vierailija
16/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun torikokemus oli vähän outo. Yritin ostaa tavaraa, joka oli ollut jo viikkoja myynnissä. Ihan halvasta käyttöesineestä oli kyse. Myyjä vastasi kyselyyni aika hitaasti, mikä on ihan ok mulle. Mutta sitten kun minä en vastannutkaan välittömästi hänen viestiinsä, niin alkoi pommitus otatko vai et, missä asun, (wtf??), miksen vastaaaa.. olin töissä niin en pysty päivystämään mitään toria. Yritin silti sopia että noudan tavaran lähialueen sovitulta julkiselta paikalta. Ehdotin muutamaa itselleni sopivaa aikaa, ja pyysin ehdottamaan jotain muuta jos myyjälle ei sovi aika eikä paikka. Asia ei edennyt yhtään mihinkään, koska myyjä tenttasi vain miksi minä en vastaaaaa heti. Kuitenkaan ei vastannut minun asiallisiin ehdotuksiin miten kauppa käytännössä järjestettäisiin. Jouduin sitten sanomaan, että tästä ei nyt tule mitään, en otakaan tavaraa. Parhaani yritin, mutta mihinkään torin päivystämiseen en rupea.

Kuulostaa erikoiselta tapaukselta. Hänellä meni ilmeisesti vähän tunteisiin. 😂

Vierailija
17/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi myynkin aina sille joka tulee ensimmäisenä rahat kädessä hakemaan myytävän tuotteen.

Yvyveet, aaveet, varaukset yms. ei kiinnosta

Vierailija
18/57 |
08.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa ihmeessä myynti-ilmoituksiinne että myytte sille, joka ensimmäisenä noutaa niin ei tarvitse jahkailijoiden kanssa kauppaa tehdä ja varailla.

Minulla meni hermot kun laitoin myyjälle ekassa viestissä että olen kiinnostunut kaikista hänen tuotteista, paljon hinta ja että tänään pääsisin noutamaan ennen klo13, jolloin lähden töihin. No, ekaan viestiin kertoi pelkän hinnan. Sitten laitoin että käy ja tänään ei siis onnistu nouto? Sitten vastasi että on kotona ehkä joskus 15 jälkeen koko illan että sitten onnistuisi. Sitten kyllästyin ja vastasin että ok olen töissä iltaan asti eli menkööt jollekin toiselle. En ymmärrä miksi piti monta viestiä vaihtaa (kaikkien välissä ainakin puoli tuntia) ja hän ei vaan saanut sanotuksi vaikka sen viikon aikoja, jotka hänen puolesta sopii eli en jaksanut tuota turhaa viestien vaihtoa.

Vierailija
19/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, joko se ostajaehdokas vastasi?

Vierailija
20/57 |
09.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vastasi, mutta niin myöhään, että ehdin jo myydä tuotteen seuraavalle. Se siitä sitten. Tuli paljon ostotarjouksia - taisin hinnoitella liian halvaksi. :D

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi