Johannes ei halua töihin
https://yle.fi/aihe/a/20-10002311
Emmäkään halua töihin ja meen silti. Oon alkanut miettiä et ehkä Johanneksen tapaisilla ihmisillä on pointti, miks mun pitäis uuvuttaa itteni ylisuorittavassa ja vaativassa työympäristössä kun voisin olla himassa ja tehä mitä huvittaa? En kyl ehkä ikinä kehtais kun jotenkin ajattelen et aikuiselämään kuuluu itsensä ja mahdollisten lasten elättäminen.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet saavat hyvät tuet. Paljon paremmat kuin mitä yksinasuvat. En ihan ymmärrä tuota logiikkaa, että lapsia saatua pitäisi sitten mennä töihin.
Älä kerro tätä Johannekselle.
Johanneksen harmiksi hän on mies. Naisena vois ruveta Sara Siepiksi jakamaan mainoksia instassa ja ei mene kun pari tuntia kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet saavat hyvät tuet. Paljon paremmat kuin mitä yksinasuvat. En ihan ymmärrä tuota logiikkaa, että lapsia saatua pitäisi sitten mennä töihin.
Älä kerro tätä Johannekselle.
Ehkä se haluaa antaa lapsilleen mallin työssäkäyvästä vanhemmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin työväenluokkaistahan tuo on ajatella, että työnteko olisi tärkeää. Eläimet tai omistava luokka eivät ajattele näin. Tietysti työhaluttomuus vaikuttaa koko yhteiskuntaan, eli seurauksetonta se ei ole. Mutta olen Johanneksen kanssa samoilla linjoilla siitä, että työ ei ole elämän pointti.
Omistava luokka ei yleensä kuppaa tukia yhteiskunnalta niinkuin nää Johannekset (juu, ja jätetään se keskustelu yritystuista yms. eri keskusteluun).
Olisihan se itsekin ihanaa loikoa aamut sängyssä ja käyttää kaikki päivät puuhasteluun mitä itse haluaa. Mutta kun tämä yhteiskunta ei toimi niin! Me työssäkäyvät mahdollistetaan tämmösten Johannesten puuhailut verovaroin. Ai että, ketuttaa jo ajatuskin maanantai-aamusta ja uudesta työviikosta tämmösen lehtijutun jälkeen 🤬
Mikään tässä yhteiskunnassa ei toimi yhtään mitenkään. Ei se Johanneksen vika ole, että sinua ketuttaa, vaan hallituksen idioottipäätösten ja kaikenlaisen "verotuksen", eli VARASTAMISEN syy.
Nämä elämäntapalusmut pitäisi pistää töihin, mutta haaskatkoon elämänsä.