Johannes ei halua töihin
https://yle.fi/aihe/a/20-10002311
Emmäkään halua töihin ja meen silti. Oon alkanut miettiä et ehkä Johanneksen tapaisilla ihmisillä on pointti, miks mun pitäis uuvuttaa itteni ylisuorittavassa ja vaativassa työympäristössä kun voisin olla himassa ja tehä mitä huvittaa? En kyl ehkä ikinä kehtais kun jotenkin ajattelen et aikuiselämään kuuluu itsensä ja mahdollisten lasten elättäminen.
Kommentit (25)
Kovin työväenluokkaistahan tuo on ajatella, että työnteko olisi tärkeää. Eläimet tai omistava luokka eivät ajattele näin. Tietysti työhaluttomuus vaikuttaa koko yhteiskuntaan, eli seurauksetonta se ei ole. Mutta olen Johanneksen kanssa samoilla linjoilla siitä, että työ ei ole elämän pointti.
Johannes puhelee menevänsä ehkä sitten töihin, jos tulee lapsia ja ne pitäisi elättää. Mutta onkohan Johanneksella käynyt edes mielessä, että jos on nelikymppiseksi saakka ollut tekemättä mitään muuta työtä kuin yhden kesän ruohonleikkuupestin, niin hänelllä ei taida olla mitään mahdollisuuksia työllistyä vaikka haluaisikin. Etenkin, kun hänellä ei taida olla edes mitään tutkintoa kun yliopistonkin on jättänyt kesken.
Tämä yhteiskunta on niin sekaisin etten halua tukea sitä yhtään enempää mitä on pakko. Esim mielenterveysongelmiin ei saa apua( vain yksi esimerkki) , joten maataan sitä sitten pilleripurkin kanssa kotona. Sitä saa mitä tilaa. Minä olen sanonut jäsenyyteni irti tästä yhteiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikilla varaa ajatella näin?
Ei.
Eli Johannes on itsekäs hyväksikäyttäjä.
Itseään varten täällä eletään. Jos se elämän motiivi on hankkia se kirkkain kruunu niin kiilottakaa sitä omaa kruunuanne ihan rauhassa.
Tästä oli joku ketju aikaisemminkin jo, mutta se poistettiin. Keskustelu Johanneksesta ei ilmeisesti kaikille maistu.
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Tuntuu olevan, sinikeltainen sydän. Tärkeintä on nyt moraalisesti tuomita Venäjän toimet ajattelematta yhtään miten se vaikuttaa tämän maan työllisyyteen, talouteen, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Tuntuu olevan, sinikeltainen sydän. Tärkeintä on nyt moraalisesti tuomita Venäjän toimet ajattelematta yhtään miten se vaikuttaa tämän maan työllisyyteen, talouteen, jne.
Nyt pitäisi vaan saada se valitus loppumaan työttömistä, hintojen korotuksista, jne. Meidän pitää nyt tinkiä omista että voimme auttaa muita. Sitä saa mitä tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Kovin työväenluokkaistahan tuo on ajatella, että työnteko olisi tärkeää. Eläimet tai omistava luokka eivät ajattele näin. Tietysti työhaluttomuus vaikuttaa koko yhteiskuntaan, eli seurauksetonta se ei ole. Mutta olen Johanneksen kanssa samoilla linjoilla siitä, että työ ei ole elämän pointti.
Omistava luokka ei yleensä kuppaa tukia yhteiskunnalta niinkuin nää Johannekset (juu, ja jätetään se keskustelu yritystuista yms. eri keskusteluun).
Olisihan se itsekin ihanaa loikoa aamut sängyssä ja käyttää kaikki päivät puuhasteluun mitä itse haluaa. Mutta kun tämä yhteiskunta ei toimi niin! Me työssäkäyvät mahdollistetaan tämmösten Johannesten puuhailut verovaroin. Ai että, ketuttaa jo ajatuskin maanantai-aamusta ja uudesta työviikosta tämmösen lehtijutun jälkeen 🤬
Johannes kuvittelee, että vuosien lusmuilun jälkeen pääsee työhön sitte halutessaan. Jos cv:ssä on aukkoja, ei työnantajat katso hyvällä.
Vois tulla Johannekselle kylmä ja nälkä jos ei veronmaksajat (eli me muut) maksaisi ruokaa ja kattoa pään päälle. Lusmu ja laiska p@sk@. En arvosta, tämmöset sais viedä saunan taakse. Ei mitään hyötyä koko miehestä, ainoastaan kuluja muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Itseään varten täällä eletään. Jos se elämän motiivi on hankkia se kirkkain kruunu niin kiilottakaa sitä omaa kruunuanne ihan rauhassa.
Jos kaikki ajattelisivat yhtä nihilistisesti kuin sinä, niin ei taitaisi riittää sossussa rahaa näille kun me muut emme tuottaisi veroa.
Minusta on ok elää yhteiskunnan ulkopuolella, mutta sitten ei ole reilua käyttää ilmaispalveluja.
Ja töitä ei hänelle heru enää ikinä, eikä naista joka haluaisi lapsen. Vaikuttaa lapselliselta.
Oon miettinyt, että millä oikeudella tässä yhteiskunnassa jotkut heittäytyy eläteiksi ja ajattelevat, että mulla on oikeus tähän kun ei huvita käydä töissä. Äärettömän itsekästä toimintaa ja mun puolesta tuommoiset vois lähettää kadulle kerjuulle eikä mitään tukia tilille.
En tarkoita, että koskee kaikkia työttömiä. Eri asia semmosen työttömät jotka haluaa töihin ja edistävät omaa työllistymistään miten parhaiten pystyvät. Mutta tämä Johannes ja hengenheimolaisensa eivät ansaitse yhteiskunnalta yhtään mitään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Jos kaikki ajattelisivat yhtä nihilistisesti kuin sinä, niin ei taitaisi riittää sossussa rahaa näille kun me muut emme tuottaisi veroa.
Minusta on ok elää yhteiskunnan ulkopuolella, mutta sitten ei ole reilua käyttää ilmaispalveluja.
Ja töitä ei hänelle heru enää ikinä, eikä naista joka haluaisi lapsen. Vaikuttaa lapselliselta.
Mitä ilmaispalveluja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Älä lässytä. Venäjästä vihdoin eroon täysin ja kaikki venäläiset ulos suomesta heti, koska kandaan vaikutetaan, kuten sinä nyt.
Häpeä ja pieri (kaaliahan taas syöty kilo?).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei.
Luitko jutun? Mainittiin, että on naisystävä joka käy työssä. Eivät vaan asu ainakaan virallisesti yhdessä, koska silloinhan naisystävän tulot vaikuttaa Johanneksen tukiin.
Jotkut ihmiset kokee, että jos "ei oo motii" ni sit se on riittävä syy olla tekemättä niit asioita mihin ei oo motii. Ei oo motii siivota, ei oo motii käydä töissä, ei oo motii opiskella. Sen näkee kyl jo koulussa. Sit toiset tekee vaikka kuinka ei ois motii "Ensin työ sitten huvi". Ja sit omaa aikaa onkin tosi vähän eikä niit asioita vältsiin jaksa tehdä mihin ois motii, ku on tehnyt koko päivän asioita mihin ei oo.
Vierailija kirjoitti:
Johannes kuvittelee, että vuosien lusmuilun jälkeen pääsee työhön sitte halutessaan. Jos cv:ssä on aukkoja, ei työnantajat katso hyvällä.
No jos ei pääse töihin, niin sittenhän voi olla hyvällä omallatunnolla työtön.
Kyllä Johanneksestakin vielä lähihoitaja saadaan.
Lapsiperheet saavat hyvät tuet. Paljon paremmat kuin mitä yksinasuvat. En ihan ymmärrä tuota logiikkaa, että lapsia saatua pitäisi sitten mennä töihin.
Ei velkaa, ei elatusvelvollisuutta ja pyysin irtisanomista yt-neuvotteluiden yhteydessä. Puolenvuoden irtisanomisaika ja palkka juoksee vielä kuukauden. Kauppis käyty 90-luvun alussa ja ikää 48v. Olen varmaan kovaa huutoa työllistymismarkkinoilla.