ELOTÄHKÄT vko 34 ---->
Huomenta ja heippa vaan kaikille!
On ollut sellainen ruljanssi tämä alku vauvan ja perheen kanssa, että nyt kerkeän vasta kirjoittelemaan.
Poika on nyt siis 12 päivän ikäinen ja ruoka maistuu hurjan hyvin. Neuvolan tätsy teki kotikäynnin viime viikon torstaina ja paino oli lähtenyt nousuun kivasti alkutippumisen jälkeen. 130 g oli tullut 5 päivässä.
Hurjan jäntevä kaveri meillä on, yrittää pitää jo päätä pystyssä olkapäällä ollessaan ja muutenkin "mönkii" kovasti.
Mun suunnitelmat meni kyllä uusiksi ---> kaveri nukkuu meidän sängyssä ja keskellä tietty...mutta näin olemma saaneet yöt sujumaan hyvin, 2 x yössä syödään ja toinen kerta on rinnalla oloa, joten saan nukuttua aikas hyvin.
Mulla rintamaitoa tulee hyvin, mutta määrä ei riitä tuolle minun "mörsärille" vaan ollaan Tuttelia jouduttu antamaan lisäksi.
Alussa käytiin 3 x labrassa seuraamassa bilirubiini-arvoja ja onneksi lähtivät laskuun...kaikki nyt hyvin. Ulkona ollaan käyty ja jopa "ulkomailla" lauantaina : siis kävimme Haaparannalla mummolassa...:)
Tuossa kuva pojusta. Ristiäiset meillä jo 31.8.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8dc838cb-6cf1-11dd-a3c8-…!
Kommentit (45)
Kyllä on mahdotonta mustasukkaisuutta täällä. 2,5 v isoveli oli jo viime viikolla hieman parempana mutta nyt kun isi meni töihin niin aloitti uudestaan ihan mahdottoman käytöksen, että huh huh. Oma isäni on nyt ollut täällä apuna aamupäivisin tänään ja eilen eikä ylimääräisestä käsiparista kieltämättä ole ainakaan haittaa ollut. Poika mm. jotain mainitakseni tänään keittiössä seisoi keittiön pöydän päällä, joi kannusta suoraan vettä ja syljeskeli sitä lattialle. Ohhoh, koko ajan tekee jotain kiusaa. Meidän esikoinen, eskaripoika on myös nyt päättänyt ryhtyä mustasukkaiseksi. Hän mm. on alkanut kiroilemaan, sitä ei ole tehnyt ikinä ennen. Pojat tietysti tappelevat koko ajan, molemmat ovat nyrkit pystyssä ja sitten sattuu ja itketään. Onneksi esikoinen on siellä eskarissaan osan päivästä kuitenkin.
Vauva on onneksi päästänyt aika helpolla vaikkakin on nyt niin hellyydenkipeä ettei hereillä ollessaan suostu olemaan hetkeäkään yksin. Onneksi hän nukkuu vielä kuitenkin paljon ja kantoliina on arjen pelastus. Yöt menevät hyvin, keskimäärin kolme kertaa herää syömään ja nukahtaa heti uudestaan. Ainut on ettei hän ole yrityksistä huolimatta oppinut syömään makuuasennossa vaan minun täytyy nousta aina istumaan imettämään. Välillä myös pulloa haetaan, yleensä kerran yössä tai sitten viimeistään aamulla ensimmäiseksi, minulla kun ei tuo maito riitä. Toisaalta istualtaan imettäminen tuo paremmin rytmiä yöhön kun sitten vauvan laittaa pinnasänkyyn nukkumaan eikä itse nukahda imettäessä ja vauvalle jää tissi suuhun. Rauhallinen tyttö on, lähinnä nälkää ja väsymystä itkeskelee.
Meillä on kestovaipat käytössä mutta yöksi olen laittanut kertiksen kun sitä kakkaa tulee yölläkin joka syötöllä ja nuo pamperssit vetävät aika hyvin sen kakankin. Olen sitten vasta aamulla vaihtanut kakkavaipan kun ei tyttö näytä pistävän sitä pahakseen. Melkoinen hajuherne vaan on kun heti kun ekalle syötölle nostan niin haisee kakalta. Muutenkin tämä on aina kakkavaipassa, vaikka kuinka usein vaihtaisin niin heti turahtaa lisää. Ainakin syö tarpeeksi kun toisesta päästä tulee niin paljon.
No, se tästä vauvankakka-aiheesta
Smaragdi ja hajuherne 3 vk
josko hetken ehtisin istahtaa tässä - vein tytöt päiväkotiin ja vauva nukkuu vielä kaukalossa enkä raski sitä nostaa, kun sitten heti herää kuitenkin.
Smaragditar: Mulla on ihan samanikäiset nuo vanhemmat, mutta meillä tuo 2,5 vee onkin yllättäen kaikkein helpoin tapaus vauvan tultua. Eskarilainen sen sijaan laittaa hermot koetukselle ihan koko ajan. Ja kun oma pinna ei ihan hirmu pitkä juuri nyt ole, niin on tosi huono omatunto kun tulee sille räjähdettyä hirmu helposti. Mutta meillä kanssa tapellaan, jatkuvaa nujuutusta ja hyvin naisellisesti nuo tytötkin osaavat tuon nyrkkitappelun ja painin :)
Sain myös riesakseni tosi sitkaan rintatulehduksen. Tautia on kärsitty nyt yli viikko, nyt ehkä näyttäisi siltä, että sunnuntaina aloitettu antibiootti alkaa tehota. Omaa tyhmyyttäni tämä pitkittyi, kun en malttanut ottaa rauhassa, vaan heti oireiden helpotettua painelin pihalle. Eilen oli vielä yli 39 kuumetta, nyt taas vaihteeksi kuumeeton päivä eikä rintakaan ole enää niin kipeä. Esikoisesta mulla oli ainakin kaksi rintatulehdusta, mutta silloin oli 25 astetta pakkasta eikä tullut mieleenkään, että näillä leppeillä elotuulillakin sellaisen voi saada.
Mulla kestovaipat odottavat kaapissa, pitäisi niiden kanssa jaksaa aktivoitua myös. Saatiin lahjaksi monta isoa vaippapakettia, jotka ei kauaa tuolle meidän jätkälle mahdu, joten niitä olen nyt käyttänyt. Kestoihin on kuitenkin tarkoitus siirtyä pikku hiljaa. Kumpikin tyttö on ollut kestoissa enkä ole sitä mitenkään hankalaksi koskaan kokenut.
Tällaisia tänään, nyt vaihteeksi pesemään pyykkiä.
anna ja poitsu 2 vk
Meillä taitaa olla tankkaamisen mestari tässä talossa - eilen Elli nukahti vähän ennen klo 22 ja heräs syömään puol 2, jolloin tankattiin aina 4 asti!!! Sitten neiti vetelikin unta palloon melkein aamu 9 asti. Onneksi viime yönä sain itekkin nukuttua kunnolla, vissiin viikkoon.
*Anna* Hui, ko kuulostaa ikävältä toi rintatulehdus ja tosiaan, ei ne kato vuodenaikaa, vaan just pienikin veto tai tuulinen ilma sen voi saaha myös aikaan.
Mulla on kestot tuolla jo vaatehuoneessa oottamassa, kokoa s. En oo noita nb-kokoja hommannut lainkaan, ko ovat nii lyhytikäisiä ja jos tää Elli tulee siskoonsa, nii ei kauan niitä ees vois pitää kovan kasvun takia :) Ellin isosiskohan on kestoillut muutaman kk:n ikäisestä lähtien, ko ensin vaan löysin sen oikean vaipan meille :) Samaa tulen siis käyttämään Ellilläkin.
Mutta nyt on mentävä, joku pikkuneiti tarttee vaipanvaihtoa ja ruokaa, eikä mies voi ruokahommassa auttaa ;)
-AJ & Elli-
Mä koitan nyt kans kirjoitella tänne vauva-puolelle kun tytöllähän on ikää jo reilusti yli viikon :) (syntyi 17.8.)
Meillä on vanhempi tyttö (kohta 3v.) ollut vielä tän viikon päiväkodissa joka päivä ja miehen poikakin (ed.liitosta, ikää kohta 8v.) on päivät koulussa joten rauhallista on ollut..
Typykkä on nyt kyllä nukkunut tosi hyvin öisin, syönyt vain 2 kertaa ja nukahtanut heti takaisin kun on syönyt. Illalla sitten tankkaa vähän enempi, saattaa mennä tunti tai puolitoista tissillä ennen yöuniä. Ei ole itellekkään mitään totaaliväsymystä tullut kun on saanut nukkua niin pitkiä pätkiä.. 3v. kyllä heräilee aamulla seiskan pintaan että pakko itekin mennä ajoissa nukkuumaan.
Ja kestoja minullakin on kaapissa, en ole vielä kokeillut. Kova kakkaamaan on tämäkin tapaus, pikku töräys joka vaipassa :)
Neuvolassa oltiin viime pe ja silloin ikää oli siis 5 vrk:tta ja syntymäpaino oli jo saavutettu. Tänään käytiin taas, piti mennä napaa näyttämään, terkka laittoi siihen laappista kun vähän repsotti keskeltä... No vaa'alla käytiin myös ja painoa oli tullut 210g edelliskerrasta, ihan hyvin siis kasvaapi. Oma maito on toistaiseksi riittänyt.
Mulla aika lailla heruu tuota maitoa kun vauva imee toista rintaa, niin toisen rinnan liivinsuoja on läpimärkä.. Mikä tähän auttaa?? Muistanko oikein että on jotain kuppeja tms mitä voisi laittaa liiveihin mihin sitten maito valuisi...? tietääkö joku?
On kyllä tosi inhottavia noi rintatuehdukset varmaan :( Täytyykin muistaa suojata itsensä kunnolla vaikka en paljoa vielä ole ulkoillutkaan..
Yllättävän hyvin on tämä alku lähtenyt sujumaan, ens viikolla sitten näkee miten selviän kahden tytön kanssa yksin kun mies menee töihin, huh.. Pikku tyttö on vielä niin rauhallinen että helpolla on sen kanssa päästy.
En tiedä vielä alanko kirjoittelemaan enemmän tänne vai yhteisöön, molempiin ei kyllä aika riitä..
Nyt lepäilemään kohta minulta vaaditaan ruokaa :)
H & pikkutypykkä
saapas nähdä tuleeko kirjoittamisesta mitään, kun patukka tietty heti heräs kun kirjauduin....
perjantaina oli neuvolantädin kotikäynti ja poju tosiaan 4,6 kg...oli 400 g tullut viikossa minkä ymmärtää kun näkee tuon syömisen....:) hurjaa kun itsekin näkee jo kasvun ja 2 potkuhousut on jo pistetty kiertoon (56 cm).
saatiin 4 kassillista vaatettakin tuttavilta ja tällä pojalla on tosiaan vaatetta!
vaikea uskoa, että tänään ollaan jo 3 viikon ikäisiä...aika menee kuin siivillä tosiaan. vaunuilla ollaan käyty nyt joka päivä ulkona ja ulkoilun yhteydessä nukutaan 2-3 tuntia...yöt menee edelleen 2 syötöllä, mutta tissin kanssa tahtoo venyä pitkäksi...nukahtaa ja alkaa sitten apinan raivolla hamuamaan sitä pian uudelleen...hih.
mä olean huomannut, että itse olen aivan onneni kukkuloilla tämän vauvan kanssa...ehkä vaikuttaa se, että tämä on viimeinen vauvani tai sitten tuo sukupuoli on saanut minutkin sekoamaan.
palailen taas kun aika antaa periksi....
Tarja & patukka 3 viikkoa
Heissan!
Jos miekin selviäisin tänne vauva puolelle, hassulta tuntui ohittaa tuo odotuspuoli ja etsiä uusi keskustelu =) Haikealta tavallaan!! Ei enää paluuta sinne puolelle! =(
Kotiutuminen on täällä sujunut hyvin, tänään on vaan kurjasti tikit alkaneet nipistellä, perjantaina otetaan pois ja jo nyt kauhulla odotan sitä, vetäisen kyllä lääkekaapin tyhjäksi ennen lähtöä =) Minusta joka kerta tikkien poisto on tuntunut ihan helvetiltä!!!
Juniori on kyllä ollut oikein helppo tapaus, nukkuu ja syö, iltasella on pitänyt silmiään auki enemmän mutta yöt nukkuu aivan ihanasti, kerran - kolmasti syödään, riippuu vähän mistä yösyötöt alkaa laskemaan, eilen söi puol kymmenen, jolle syötölle äiti sammui, heräsin yhdentoista maita, jolloin syötiin vähän lisää ja siirryttiin sänkyyn ja sitten syötiin puol neljältä (ja äiti taas sammui) ja sitten puoli seitsemältä ja yhdeksältä (jolloin äiti jaksoi sängystä ylös) ja junior jatkoi uniaan vielä puoli kahteentoista, vaipat piti vaihtaa puol neljän syötöllä ja sitten vasta päivällä. Eli hyvin helppo tapaus tähän asti ollut, toivotaan että pysyy näin, mutta vaikkei pysyisikään niin itse on saanut nyt toivuttua aika hyvin, joten sitten jaksaa vaikka vähän valvoakkin!!!
Vanhemmat lapset ovat oikein herttaisia, nuorempikin tänään jo, hällä oli rokotuksesta johtuen kuumetta ja ärtyisyyttä mutta tänään nukkui univelkojaan puoli yhteentoista asti ja on ollut ihan eri poika!! Pieniä käytännön ongelmia tuo leikkaushaava teettää, kun keskimmäistä ei saa nostella, itse hän osaa esim syöttötuoliin kiivetä, muttei tulla alas ja hoitopöydälle ei pääse kiipeämään, mutta sitten hoitopöydällä reippaasti itse laskeutuu altaaseen (sellainen iso ja syvä allas) ja nousee takas hoitopöydälle, joten reippaasti äitiä auttaa kyllä!! Toivoa sopii ettei nämä pikku nostot nyt kuitenkaan liikaa haavaa rasita, yritän kyllä nostaa kaikilla muilla lihaksilla kuin vatsa, mutta helppoa ei ole =)
Joo jäi muiden kirjoitukset kommentoimatta, tissiä kaivataan
-E- kera juniorin melkein 1 vk
Kerkeen minäkin tänne vihdoin..
Tyttö syntyi 13.8. klo 10.48. Pituus 47cm paino 3020g ja pipo 37cm.. Synnytys oli nopea ja helppo, sairaalassa oltiin klo 5.50.. Joten aika hyvin meni.. Nyt on mennyt aika tutustuen ja ollen vaan.. Helppo vauva on tähän asti ollut, ei paljoo itke.. Ainut silloin kun nälkä ja kun on hereillä niin välillä parkasee jokelluksen välissä...
Sisuliini ja tyttö 2vko
Ihan usvassa on mennyt koko viikko...
Raju rintatulehdus puhkesi sunnuntaina, minulle tuttuun tapaan heti ekan tiheän imun kauden jälkeen....samoin kävi edellisen muksun kanssa....noh vieläkään en ole toipunut mutta ehkä jo toivoa paremmasta...
ja nyt on sitten vauvalla mahanpuruja mun lääkityksestä, kakkakin vaihtoi ihan kokonaan väriä =O
lievää babybluesia on myös ilmassa, mies kun on ollut töissä tämän viikon aamusta iltaan niin aina kun jutellaan tai pikaisesti näen häntä niin itkuhan siitä tulee....
oma äitini on ollut auttamassa isompien hoidossa ja on niiiin monta kertaa ehtinyt sivuuttaa mun säännöt kasvatuksellisissa asioissa että hetkeäkään en olisi enää kestänyt....onneksi tänään jo oma vointi sellainen että pärjää noiden kolmen kanssa yksinkin....
Vauvalle on pikkuhiljaa muodostumassa päivärytmiä, pieniä torkkuja tosin tulee pitkin päivää mutta valveilla olo on lisääntynyt ja yhdet pitkät päiväunet on torkkujen lisäksi....yöunet on myös pidentynyt ja yösyötöt ei ole enää joka yö monen tunnin kukkumista....
äääh, en mä nyt ehdikään muuta....aika omanapaiset kuulumiset tuli....
mammeli ja poitsu 3vk
ai juu, mites teidän muiden neuvolat, kuinka usein ootte pienen kanssa käyneet....meillä jostain kumman syystä oli neuvola silloin 1vk iässä ja seuraava vasta 4vk vanhana....?
Vihdoinkin kerkeän kirjoittelee...
Meillä kasvetaan sellasta vauhtia että huh huh... Nauroin ku joku kirjoitti että nyt jo 56 centtiset puvut on pienet... meillä poika on 2 kuukautta vanha ja aletaan vasta käyttämään sen kokosia vaatteita. Meillä on alkanut hurjat vatsavaivat ja väänteet. Kamalaa katsoa kun pientä vääntää ja mitään ei voi tehdä. Meillä noi nukkuma-ajat ovat kutakuinkin selviä, nukkumaan mennään 21.00-23.00 riippuu vähän millai on päivällä nukuttu. Ja illalla 200 ml velliä ja maidot päälle niin nukku 5-6 tunnin unet ja sitte syödään taas ja nukutaan vielä joku 3-4 tuntia.
Täytyy muuten kysyä nyt vanhemmilta ja viisaamilta että miks sanotaan että kauravelliä kokeillaan vasta viimeisenä jos mikään muu velli ei sovi?? Tietääkö joku vastauksen??? Mä olen antanut maissivelliä ja kokeillut riisivelliä sekä peruna-porkkanavelliä ja kaikki on sopinut!! Mut kun meinasin kokeilla kauravelliä sanottiin et ei kannata.
mut nyt täytyy mennä shoppailee.... (vaikka en siitä yhtään tykkää....)
T: Kohveli ja santeri
Me käytiin tänään meän Ellin kans Ikeassa hieman shoppailemassa - hyvin jakso reissun ja vasta kassalla iski nälätys. Ei muutako lastenhoitohuoneeeen imettään. Pienestä se pitää jo nuo shoppailun alkeet opettaa ;) Onkohan muuten meilläkin tulossa jotain rytminmuutos-tynkää tai vastaavaa (vaikka eihän näillä vielä tässä iässä mitään rytmejä ees oo), ko tankkaukset aikaistuneet ja tänään päivällä tankattu jo vaikka ja kuinka monesti. Yleensä neiti vaan on nukkunut päivät. Ja enkä osaa ite nukkua päikkäreitä - mihin ne katosi ne unenlahjat, joita oli vielä loppuraskaudessa ;)
*Kohveli* Kauravelliä suositellaan viimeiseksi sen takia, että on ns. voimakas vatsalle ja kaikkien vauvojen masut ei kestä kauraa tai muita viljatuotteita kovin varhaisessa vaiheessa. Maissivellihän on velleistä se miedoin ja en suosittele muutenkaan kovin hirveesti vaihteleen vellilajia tiheään, ettei tuu tenkkapoota eli mee vatta sekasin liian tiheiden vaihtovälien takia. Anna vaikka muutaman päivän ajan aina yhtä vellilajia eli ns. pehmeä lasku-tekniikalla.
Jännä muuten, miten äkkiä sitä unohtaa vauva-ajan. Vasta tossa kyselin mieheltä, että muistaako sitä ja sitä meän vanhemman neitin ollessa vauva. Ei muistanut ja en muuten muistanut itekkään, vaikka neiti I on vasta 1,2 vee. Eli miten teillä - onko vauvan silmät rähmineet ja kauan se kestikään? Meän Ellillä rähmii nyt toista päivää ja pitää puhistaa silmiä aika tiheeseen tahtiin.
Nyt pitää hyödyntää neiti I:n ja neiti II:n päikkärit ja mennä ompeleen makkarin verhojen käänteet :)
-AJ&Elli tasan 1 viikko, jeee!-
mä tartun nyt heti tuohon kysymykseen, että milloinka niitä vellejä pystyikään alkaa antamaan (kyselee siis 4 lapsen äiti nolona) kun en millään muista...muistaakseni annoin jollekin 3 kkn iässä...
mulla on tämän pojan kanssa ongelmia tuon pulauttelun suhteen...pitää olla koko ajan sylissäkin pystyssä...ja se vaikeuttaa rutiineja...saatta siis pulauttaa puoli tuntia syömisen jälkeen esim hoitopöydällä vaipan vaihdon yhteydessä. tulee suusta ja nenästä...voi kun alkais kannattelemaan kunnollai tuota päätä niin voisi laittaa rintareppuun...
milloin teillä on alettu hymyilemään? mulla tytöt kaikki 3 viikon iässä vastanneet hymyyn...tämä poika ei vielä, unissaan kyllä nauraakin...malttamattomana odotan hymyä.
* Sannami* sun miehes on mun ystäväni kavereita mennä vuosilta, joten h'net tunnistin silloin valokuvista ja tietty nimeltä. olit muuten sinäkin laittanut ilmoituksen syntyneet-sivustolle!
nyt täytyy mennä, isäntä vaatii palvelua...:)
tarja ja patukka 3 viikkoa ja 2 päivää
Eilen käytiin neuvolassa ja nyt on poika neljä viikkoa tasan ja 4950g on painoa kertynyt ja pituutta 53,7cm. Että kylläpä meilläkin alkaa 56senttiset vaatteet olla aika pinkeitä. Niin se alkaa heti kasvaa isoksi... Tuo ei oo hirveesti aiemmin pulautellut, mutta nyt on parit puklut tullut ja tänä aamuna sitteristä nostaessa huomasin, et koko takaraivo ja niska oli ihan puklussa. Oli tullut hieman isompi satsi joka oli valunut kaulan ympäri selkäpuolelle. No ei muutaku poika kylpyyn.
Nyt on meilläkin alettu hymyilemään jo ihan oikeita hymyjä. Poika tillittää suoraan silmiin ja naama leviää virneeseen kun hälle laulelee tai juttelee. Kyllä ei sulosempaa näkyä ole kuin vauvan hymy...
Se on jännä, miten sitä vauvan hoito unohtuu. Ite on ihan kuin enskertalainen, mutta esikoinen onkin kyllä jo eskari-iässä. Ja toisaalta tollanen vauvan käsittely palautui kyllä piankin mieleen, mutta just tuommonen nippelitieto, missä iässä velliä, miten napa putsataan, mistä alkaen d-vitamiinia yms. on kyllä auttamatta unohtunut...
Ristiäsiä ollaan suunniteltu pidettäväksi la 20.9. mutta palailen sitten kertomaan, mikä hänestä tuli. Eiköhän me olla jo päästy isännän kanssa yksimielisyyteen nimestä, toivottavasti...
Niin ja vielä lopuksi tervetuloa tälle puolelle kaikki uudet vauvan saaneet elotähkät. Kyllä se vähän haikealta itsestäkin tuntui jättää se odotuspuoli, vaikka siitä mahasta tahtoikin päästä jo kiihkeästi...
Mutta nyt pitää mennä
moimoi
Matuz ja Masa 4vkoa
Meän neiti "hymys" ekan kerran tossa pari päivää sitten, mutta uskon sen olleen aivan tahaton hymy, mutta oli niin maireeta, ko hälle juttelin ja hänellä oikein silmät kirkastui ja nosti kasvoille sellasen naantalin aurinko-hymyn että! Nooh, suloinen oli joka tapauksessa <3
*TarjaMamma* Mie taijan olla sarjassa "epäkelpo", koska oon antanut meän kakkoselle velliä jo 2 kk:sta lähtien yötä vasten - tosin siitä hetkestä lähtien alkokin nukkumaan sitten 10-12 h yössä ja putkeen. Ei enää maito riittänyt meän mörssärille ;) Ja saman meinaan tehä, jos Ellikin alkaa suursyömäriksi.
Ai että, mulla on niskat totaalisen jumissa - pitis päästä hierojalle sekä kampaajalle, on tää kuontalo jo sen verran ylikasvanut, että pitis vähän lyhentää latvoja. Niskat varmaan pakissa sen takia, ko imetän istualleen. Kakkosta imetin aina makuuasennossa, koska maitoa tuli, ko Niagarassa.
Tulkaahan muutkin linjoille :) Mie lähen nyt tirsoille kakkosen viereen, ko molemmat tyäret nukkuu yhtäaikaa.
-AJ&Elli-
Varmaan nää hormoonit tai jotain mutta kun luin teiän juttuja niin mua rupes itkettään ihan hirveesti...teiän teksteistä paistaa niin selvästi läpi se , että teiän vauvat syö ja nukkuu, voi hyvin ja te pystytte nauttimaan tästä ajasta...
Meillä vaan itketään kaikki aika mikä ollaan valveilla, vauva nukkuu päivällä ehkä parit unet, ja nekin vaunuja työntäessä tai auton kyydiissä, muuten se on vain yhtä itkua, joka sitten tuossa puoli yhdeksän aikaan illasta muuttuu aivan mielettömäksi huudoksi, joka menee jo sellaisen itku kynnyksen yli, etttä tuntuu koko ajan että vauva tukehtuu tms...ja tätä itkua kestää 4 tuntia joka sitten loppuu kuin seinään..eli koliikki iski meiän vauvaan..niin ainakin neuvolasta sanottiin..kaikki mahdollinen ollaan kotona yritetty kokeilla..ihan turhaan...eilen oli kyllä helpompi päivä kuin mitä aikasemmin,...onneksi..
Yöt menee onneksi ihan hyvin, mutta jotenkin joka aamu tuntuu siltä kuin oisi vain tunti unta takana, en tiiä miksi...
Jotenkin olen hirveän pettynyt siihen, että en saa kokea niitä ihania hetkiä kun voi vain katsella vauvaa joka vain levollisena katselee, ja ehkä välillä heittää tahattoman hymyn, nyt näen vain pienen vauvan joka itkee huonoa oloaan, ja en voi auttaa..ja tuntuu kuin sydämeni särkyy siinä hetkessä.Itse olen kuin kävelevä zombie, tietämättä ees mikä päivä tai kellonaika....
Jotenkin ehkä odotin liikaa siitä että kuinka paljon tästä ajasta nauttisin, kun tämä on kuiteskin meidän viiminen, eikä näitä ensimmäisiä viikkoja saa koskaan takasin...ja nyt on edessäni totuus, joka on kaikkea muuta kuin sitä mitä odotin...
Mulla ei ole kokemusta tälläisestä, kun ei vanhemmat tytöt itkenyt tällä tavalla.
Mua pelottaa ihan kauheesti, mitä sitten 2viikonpäästä kun miehen isyyslomaloppuu, mä jään kaiken kans ihan yksin, mies herää aamuisin 03.30 joten sen on saatava nukkua, ja tyttö huutaa puol yhteen asti..en tiiä...:(
vali vali vaan...täältä...
mutta kuiteskin onnea kaikille ketä vielä en ole onnitellut vauvasta, ja voikaa kaikki hyvin
miijo ja vauva huomenna täys 3vko
pitkästä aikaa joutaa kirjoitella, tuntuu että kotihommat ja esikoinen vie kaiken vapaa ajan silloin kun vaavi nukkuu..
Miijo. ymmärrän täysin sua, mun esikoinen oli koliikki huusi vain..maitohappobakteerit toi helpotusta elämään, kokeile niitä jos niistä ois hyötyä..rela tippoja.. :) onko sulla täysin rinnalla vauva ? koita jaksaa ainut lohduttava tieto on, että se koliikki helpottaa ajan kanssa. mitä d-vitamiineja annat ?
Vielä näytti olevan muutama odottaja elokuisissa, piti käydä siellä kurkkimassa ;) on jotenkin ikävä sinne :D
Täällä vaavi kasvaa tohinalla..kilo tullut jo painoa 4vk kyllä poika ainakin ruokaa saa kun pelkäsin, että mulla ei maito riitä..Neuvoloista joku kysyi meillä tulee kotiin 2ktr ensin 1vk ikäisenä äippäneuvolan täti ja sitten 4vk ikäisenä lastenneuvolan täti, sitten onkin 2kk ikäisenä ryhmäneuvola..
Onko täällä muita joilla on tuo ryhmäneuvola ?
Miten muuten aiotteko ottaa rotavirusta vastaan rokotteen ?
Sanna ja poika huomenna 4vk :) sniif.. kasvaa ihan liian nopeaa
Ihanaa olla viimein kotona. Nyytti syö, nukkuu ja kakkii. Aivan ihanat alkupäivät olleet vaikka nukkua en vielä osaakaan. Jos en vaikka herää itkuun? Taitaa olla tyypillistä näin esikoisen kanssa...?
Neiti syntyi siis 25.8.08, lasketuna päivänä. Sektioon päädyttiin kun synnytys pysähtyi 12 tunnin avautumisen jälkeen ja lapsivesi oli vihreää.
Painoa: 3340g
Pituutta: 51cm
Pipo: 35cm
Täällä nyt sitten parannellaan oloa ja tuskaillaan hurjan maidon nosun kanssa (riittäisi varmaan koko kylälle) ja nautitaan rinsessasta!
T. Maija ja "Justiina" 4pv.
*Miijolle* valtavasti jaksamista :)
*Sannami* Meillä ei ainakaan oo ryhmäneuvolaa - eka neuvolakäynti meillä oli se painokontrolli, mutta sovittiin eka käynti silleen, että me mennään neuvolaan käymään ite siellä. On meinaan se meän oma nlatäti virkavapaalla enkä taho sijaista meille, koska jotenkin koen neuvolatäti/mun/lapsen väliset suhteet henkilökohtaisiksi.
Ja ei oteta Rotaa, kuten ei muitakaan ylimääräsiä rokotteita. Mun mielestä ne kaikki vesirokkorokotteet, ym ovat aivan turhia, mutta tästä saa olla toiset eri mieltä mun kanssa ;)
Mnetävä....
Miijolle kamalasti voimia!! Teidän vauva kuulostaa aikalailla samalta kuin meillä kakkonen oli... Erona vaan, että meillä se illan itkuhuippu alkoi noin klo 17 ja kesti aina klo 2 asti. Ei taida paljoa lohduttaa nyt, mutta ainakin meillä se ajoittain suora kirkuminen loppui kuin seinään 3kk iässä. Otathan kaiken tarjotun avun vastaan ja puhu neuvolassa!
Nyt täytynee mennä kun pikkuinen kaipaa ruokaa
Elmi ja Tyty 12vrk
Miijoolle hirveästi voimia!! Onnistuisiko teidän tehdä joksikin yöksi niin että menisit jonnekkin vaikka ystävälle/sukulaiselle yöksi, yksikin yö kunnon unilla tekee ihmeitä ja jaksaa vähän paremmin! Vyöhyketerapia on auttanut paria ystäväni lasta, paria ei, mutta sitähän ei tiedä kuin kokeilemalla. Ja vaikka koliikilta kuulostaa, niin kannattaa varmaan myös miettiä että voiko olla sinun syömisissä (jos rintamaidolla) tai sitten korvike, onko se sopiva tai d-vitaamiinit tai muu mitä vauvan suuhun laitatte.
Mulla alkaa oikeesti kaatua seinät päälle, haluaisi liikkeelle ihan oikeasti, mutta pelkkä ajatus kaikkien lapsien pakkaamisesta autoon kauhistuttaa ja oikeesti kun tikit on vasta eilen poistettu niin ei välttämättä ihan viisaskaan idea, ihan käytännössä.
Ja nämä muistikatkokset, voi herran isä sentään, meillä on tänään hääpäivä ja mie tiedän että mie olen hankkinut isännälle jotain pientä,mutta en muista mitä ja missä se on!!! Muistan keväällä jo ostaneeni jonkin tosi kivan pikku jutun ja piilottanut sen jonnekkin... No päivällä sitä etsiessäni löysin parin vuoden takaisen dvd:n jonka olin miehelle hankkinut =) (silloin oli tuo keskimäinen vekara sotkemassa äitin päätä)
Jepulis lisää myöhemmin
-E- ja poju 9 pv
Meillä nukutaan päivät ja tankataan yöt - jepajee! Onneksi mies on tosiaan i-lomalla ja touhuaa tuon vanhemman neitin kanssa :) Että hieman on tässä parina päivänä väsyttänyt, näin alkuillasta, ko neiti tosiaan tykkää tankata yöllä. Viime yönä meni 12-02, vaan onneksi sitten nukuttiinkin aamulla puol 9 asti. Käytiin tänään neuvolassa painokontrollissa (lääkärin määräyksestä), nii neiti on nyt 5 päivän ikäsenä 5 grammaa jälessä syntymäpainostaan :) Maitoa tulee ja nytkin rinnat huutaa apua, ko ovat melkosen pinkeinä maidosta. Ainoa tosiaan vaan, että Elli monesti simahtaa tissille eikä hereille saa, ennenko uus nälkä iskee.
Meillä ristiäiset varmaankin lokakuun alussa, ko menis samalla yhet toisetkin perheen bileet samoilla eväillä ;) Nimi on jo "päätetty", mutta mies tahtoo vielä sanoa oman painavan sanansa siihen ja totutella ko. nimeen.
*Sannami* ja *TarjaMamma* Kätilöistä vielä :) Ekorre oli mulla esikolla ja kakkosella se Tanja, sukunimeä en muista ja Elliltä oli Kinnunen&Hopia - mahtavat kätilöt osu nyt kohalleni. Ja meitä oli muuten synnärillä vain 5 äitiä tuolloin, ko ite siellä olin tai siis sinä päivänä, ko kotiuduin.
Laitanpas itekkin kuvan Ellistä ja kuva on laitoksella otettu.
AJ&Elli
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=e80d7ab9-7378-11dd-be40-…!