Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vesirokosta...TESTI-TULOKSET???

23.04.2006 |

Hei!

Onko muilla ollut epäselvää omasta vesirokkohistoriasta??

En tiedä onko minulla ollut sellainen lapsena. Nyt raskaana ollessa suosittelivat labrassa käyntiä jotta selviää onko minulla vasta-aineita joista vauvakin saisin immuniteettia.

Onko tietoa testistä? Onko se mahdollisesti verinäyte ja kauanko tuloksien saaminen kestää??

Terveisin nim.merkki: Tiedoista kiitollinen

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
24.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen verikoe ja tulokset tulivat noin viikon päästä.

Vierailija
2/2 |
03.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on yritetty ko. asiaa selvittää raskauden aikana koska työskentelin silloin olosuhteissa joissa vesirokolle altistui ja lopputulos oli lähinnä hieman huvittava. Labran vastaus raskaana olevan ja terveen ihmisen verikokeen vasta-ainekyselyyn oli " sopii akuuttiin vesirokkoon" . Siis raja-arvot ovat ilmeisen laajat, kun joskus kauan sitten lapsena, oireettomana sairastetun vesirokon vasta-aineet saivat ko. tuloksen aikaan. Koe kai vielä uusittiinkin, koska oikeasti raskaana olevalle äidille se vesirokko voi aiheuttaa todellista vaaraa jos ei ole vasta-aineita, muttei siitäkään mitään täysin yksiselitteistä tulosta koskaan tullut.

Joka tapauksessa olihan minulla niitä vasta-aineita ...

Joka tapauksessa suhtaudun kyllä tietyllä varovaisuudella yhdistelmään vesirokko ja raskaana oleva/vastasyntynyt. Emme päästäneet esikoista synnytyssairaalaan ollenkaan vierailulle, kun hänen päiväkodissaan oli vesirokkoepidemia vauvan synytmän aikana. En halunnut ottaa moista riskiä että tartutamme jonkun huono-onnisen.

Vauvaa ei voi muuten rokottaa vesirokkoa vastaan, pitää olla muistaakseni 1 v. vähintään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla