ELOTÄHKÄT vko 34 ---->
Huomenta ja heippa vaan kaikille!
On ollut sellainen ruljanssi tämä alku vauvan ja perheen kanssa, että nyt kerkeän vasta kirjoittelemaan.
Poika on nyt siis 12 päivän ikäinen ja ruoka maistuu hurjan hyvin. Neuvolan tätsy teki kotikäynnin viime viikon torstaina ja paino oli lähtenyt nousuun kivasti alkutippumisen jälkeen. 130 g oli tullut 5 päivässä.
Hurjan jäntevä kaveri meillä on, yrittää pitää jo päätä pystyssä olkapäällä ollessaan ja muutenkin "mönkii" kovasti.
Mun suunnitelmat meni kyllä uusiksi ---> kaveri nukkuu meidän sängyssä ja keskellä tietty...mutta näin olemma saaneet yöt sujumaan hyvin, 2 x yössä syödään ja toinen kerta on rinnalla oloa, joten saan nukuttua aikas hyvin.
Mulla rintamaitoa tulee hyvin, mutta määrä ei riitä tuolle minun "mörsärille" vaan ollaan Tuttelia jouduttu antamaan lisäksi.
Alussa käytiin 3 x labrassa seuraamassa bilirubiini-arvoja ja onneksi lähtivät laskuun...kaikki nyt hyvin. Ulkona ollaan käyty ja jopa "ulkomailla" lauantaina : siis kävimme Haaparannalla mummolassa...:)
Tuossa kuva pojusta. Ristiäiset meillä jo 31.8.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8dc838cb-6cf1-11dd-a3c8-…!
Kommentit (45)
Kylläpä on hiljaista vielä näillä sivuilla...:) no tietty ymmärrettävää kun kaikilla on varmaan tekemistä...:) oman pikkuisensa kanssa.
Meillä rupeaa onneksi yöt menemään aina vaan paremmin. 3-4 syötöllä mennyt yöt, joka on huomattavasti vähemmän kuin alkuun.
Mutta kyllä tässä saa itsekkin opetella tähän ihan uuteen arkeen, kun keskimmäinen pitää viedä /hakea eskarista niin se antaa ihan omaa lisä maustetta tähän päivä rytmiin.
Viimeviikko oli kyllä tosi raskas, vauva valvotti ja kun kaikki halus tulla just käymäänkin just viimeviikolla, 15 vierasta.. muutaman päivän sisällä, niin oli mulle kyllä liikaa...
no nyt pitää ottaa rennosti..:
milloin voi vauvan muuten laittaa sitteriin? en muista sitten yhtään .
Mutta nyt taas touhuamaan...
t.miijo ja neiti 9päivää
Kaikilla kädet täynnä hommia kotosalla=) No täällä on nyt rauhallinen hetki kun tyttö nukkumassa niin ehdin hetken piipahtaa. Vieraita on käyny ihan kiitettävästi ja välillä tuntuu että vähän liikaakin...ja lisää on tulossa ihan kohta. Toisaalta kivahan se on kun kaikki haluaa tulla pientä ihailemaan..=)
*Miijo* Täällä on mietitty kans tuota sitteri asiaa...ei oo mulla mitään tietoa. Yritin eilen selvittää netistä ja joissain sitterimalleissa oli että alkaen 3 viikon iästä. Mut meillä sitteri on aika "syvän" mallinen ja musta tuntuu että vauva on siinä liian istuvassa asennossa.
Huomenna olis aamulla vauvan neuvolakäynti ja nähdään että onko paino noussut taas riittävästi. Aina kyllä vähän jännittää nuo punnitukset kun se neidin paino pitäis tosiaan saada nousuun kunnolla. Mut huomennahan sitä on taas viisaampi.
Oon huomannu itsestäni että aikalailla tuntuu vielä heittelehtivän nuo mielialat. Joskus tuntuu että purskahtaa itkuun syystä ei mikään ja kohta taas naurattaa...samperin hormoonit!Taitaa mieskin olla välillä vähän ihmeissään kun oon kuin tuuliviiri välillä...=)
Mutta nyt poistun odottelemaan vieraita...
Sismus ja typy 15 vrk
Mun täytyy myöntää että laitoin tytön sitteriin nukkumaan heti toisena päivänä kun kotiin tultiin. Mutta meillä kyllä sitteri menee ihan makuuasentoon ja tosiaan siinä asennossa nytkin nukkuu. Kaukalosta nostan kyllä koppaan nukkumaan jos on autossa nukahtanut, se on mielestäni liian istuva asento.
Täällä yöt on menneet huonompaan suuntaan, mutta ei nyt ole ihan mahdotonta kuitenkaan. Viime yönä eka pätkä oli 3 tuntia, sitten 2 tuntia, sitten 2x tunnin pätkä ja lopuksi heräili "vähän väliä" eli olisi halunnut jo nousta ylös, tämä alkoi viiden aikoihin. Aamuyöllä annoin korviketta pullosta että olisi nukkunut pidemmän pätkän mutta ei auttanut vaan heräsi silti jo tunnin päästä eli nälkä ei ollut se ongelma. En kuitenkaan millään viitsisi alkaa viihdyttämään keskellä yötä kun kuitenkin nukahtaa uudelleen imettyään joten mennään nyt näin. Toivottavasti pian sikenisi pikkuisen uni. Masuvaivaa tuntuu iltaisin olevan vähän, voi se yöheräilykin sitä olla. Vähän jännittää miten sitten kun mies menee töihin ensi maanantaista alkaen kun nyt ollaan menty lähinnä niin että hän on hoitanut kodin ja pojat ja minä olen täällä haahuillut yöpaita päällä vauvan kanssa... Ja ne mielialat on täälläkin ihan plääh! No, tämä kestää oman aikansa.
Ristiäiset on meillä vasta lokakuun eka viikonloppu. Olisin ajatellut aikaisemmin mutta mies sitten päätyi tähän päivämäärään jolloin kaikki hänen sukulaisensa pääsevät paikalle. Minun sukulaisillani ei sitten ollut hänen mielestään niin väliä, niistä tulevat paikalle ne jotka pääsevät tuolloin. :( Eli tästä asiasta riideltiin ja minä sitten myönnyin kun en jaksanut riidellä kumman sukulaiset ovat tärkeämpiä kuin toisen. :( Nimi on päätetty, annoin miehen päättää sen kutsumanimen kun itse olen päättänyt nuo poikien kutsumanimet aikoinaan. Kauniin nimen hän keksi mutta olen nyt salaa itkenyt vähän sen nimen perään joka oli sairaalan papereissa. Ne hormonit!!
Mustasukkaisuus keskimmäisellä jatkuu kovana. Enää eivät maljakot lentele parvekkeelta alas (!!) mutta kyllä hän edelleen rikkoo tavaroita, kiljuu ja puree meitä. Paha mieli on myös kova, sitä on kurja katsoa mutta ei auta kuin yrittää huomioida häntä mahdollisuuksien mukaan ja uskoa että tämä menee ohi aikoinaan. Kyllä se ensi viikko jännittää, miten onnistuu imetykset ym kun mies ei enää ole täällä. No, ei auta kuin alkuun päästä.
Kirjoitelkaahan mahdollisuuksienne mukaan!
Smaragdi ja tyttö 2,5 vk
ONNEKSI OLKOON UUSILLE TÄHKILLE!!!
Meillä on menty oikeastaan samaa rataa ku aina ennenkin, poika on kiltti ja syö HYVIN.... Todella hyvin. painoa on tullut tuplat syntymäpainoon nähden.Nyt on vaan ollut nuha kiusana melkein kaks viikkoa, enkä tiedä pitäiskö ilmoittaa jonnekki.Mä olen kanssa istuttanut sitterissä heti ku kotiin tultiin eikä yhtään ole menoa haitannut.
Ristiäiset oli sunnuntaina ja yhdessä päätimme nimen Santeri Ossi Aleksinpoika. Siinä on isän sekä minun puolta.
Mut nyt kuuluu äidille kutsuhuuto tuolta keittiöstä....
Missä muuten on Viltsu-Inkeri???
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=22094b3d-6ea0-11dd-9395-…!
...ja ei se vauvan paino nouse riittävän nopeesti. Hitto! Ei muuta ku tissiä ja vielä päälle lisämaitoa niin paljon kuin neidille kelpaa. Ja edelleen herättelyä kolmen tunnin välein. Alan olla aika väsyny siihen ainaiseen kellon kyttäämiseen ja toisen herättelyyn. Ja tyttö syö niin vauhdilla korvikkeenkin että oksentaa ylimääräset pihalle. Ja armoton sotku....Väsyttää.
Pituutta oli kylläkin tullu tytölle 3,5 cm kahden viikon aikana. Eli sitä on tullu ihan kiitettävästi. Edes jotain positiivista silläkin reissulla. Anteeksi valitus. Tuntuu vaan että johonkin sitä on tuntojaan purettava aina välillä. Kait tää on osaltaan sitä baby bluesia...tai mistä sitä tietää missä menee "normaalin" väsymyksen raja?
Meillä ristiäiset on varmaankin 21.9. Jos vaan pappi saadaan sille päivälle...kun olis yks tietty pappi joka haluttais. Etunimi tytölle on päätetty mut toinen nimi on vielä mietintämyssyssä. Onneks ei vaihtoehtoja oo kuitenkaan kovinkaan montaa.
Nyt taitaa olla kuinkin levon paikka että sais taas aurinkoa tähänkin päivään. Oon taas jotenkin ollu itkunen tänään sen neuvolan jälkeen...
S & typykkä 16 vrk
*miijo * meillä on sellanen sitteri missä saa olla 0 kk eteenpäin...eli samantien kuulema saa olla,oon pitänyt sitterissä jo 4 päivää vanhasta koska on tollanen makuuasennossa melkeinpä oleva...ja sit on niitä 3 viikosta etiä päin...
*sismus* paljon voimia,tiedän täysin tunteesi koska täälläkin oli painon kanssa kamppailua ja 2 tunnin välein piti herätellä poitsua syömään..toivotaan että painoo rupeaisi teidänkin neidille tulemaan!
Poitsu kasvelee omaa käyräänsä kun oli niin pieni mutta hyvin menee:)eli painoa on jo yli 2,5 kg ja ens maanantaina saadaan toi pituus tietää:)Joka viikko siis käydään painon tarkistuksessa neuvolassa..bilit oli kunnossa kanssa<3 joten huoh voi huokasta jo :Dmeillä jätkä syö kokoajan ,pikku poffu:D<3 herää 2 kertaa yössä ja nukkuu muutenkin tosi hyvin ,ainut et vatsaväänteitä on kun tota korviketta lisäiltiin...
Ja perkule mun tissit sano ittensä irti;( en saa enää tulee kun hikiseen 20 ml!!???APUA !neuvoja mten sais lisää..ajattelin kokeilla ykkös olutta kun neuvolassa neuvoi ja jos ei tuota tulosta niin sit haluun niit lääkkeitä jotka rupee vilkastuttaa maidontuotantoo..oisin toivnut kyllä pidempää imetysä:S
Mutta nyt syöttöön ja kauppaan!voimia kaikille ja ihanaa vauvan tuoksuista arkea<3
..eli maanantaina alkoivat vatsavaivat pojalla ja vaikka kuinka röyhtäyttää niin ei meinaa helpottaa...pieruja paukkuu jatkuvasti ja kakka tulee enää 1 x päivässä, kun aiemmin tuli melkein joka syötön jälkeen...höh.
Olen alkanut nyt miettimään, että joskos se tälläkin kaverilla tuo Tutteli sen tekee, meillä aiemmin toisella ja kolmannella lapsella tämä aiheutti vatsavaivoja ----> vaihdettiin sitten NAN-merkkiin ja jo loppui...Älkää kysykö, miksen heti aloittanut NANia tällä kertaa...en tajua. Pitää nyt vaihtaa ja katsoa auttaako vai onko minun omat syömiset vaikuttanut. Meillä imetys ja korvike suhteetta fifty-fifty.
Onko muilla tällaista pulauttelua kuin meillä; tulee suun kautta joskus mutta useimmiten nenän kautta kun esim vaippaa vaihdetaan...Inhottavaa ja varmasti inhottavan tuntuista vauvallakin. Aiemmin en ole tällaista kokenut, kolmas lapsi pulautteli hurjan paljon, mutta ei nenän kautta.
Meillä on jo poskilla "puhdistusnäpytkin", kauhean aikaisessa vaiheessa. Tytöillä ilmestyivät vasta 1-2 kk:n iässä, eli juuri ristiäisten aikaan...
Mulla on kaikki 12 raskauskiloa lähtenyt jo, mutta mahanahka on vielä ikävän löysä...ei mahdu omat farkut jalkaan vielä. Toki vaikuttaa tuo leikkausarpikin asiaan, kun ensimmäisen viikon piti niin varoa tuota mahaa....
Palataan taas astialle..meilläkin on nimi jo valmiina, mutta kerron vasta kun se virallisesti on annettu.
TarjaMamma ja poju 2 viikkoa
Kohveliko se kyseli :) tuntuu ettei ikinä ole mukamas aikaa kirjoitella käyn vain pikaiseen lukemassa muiden kuulumisia. Lisäksi mulle tuli ristiäisten jälkeen vähän masentunut ja itkuinen olo - tuli isää ikävä, isäni kuoli viime marraskuun lopussa ja samoihin aikoin tämä raskaus selvisi... Niin siis meilläkin oli ristiäiset viime viikonloppuna lauantaina (16.8.) ja etunimen voin täällä paljastaa, eli meidän pikkumies sai nimekseen Lauri.
Tuon nimen tarina on sellainen, että ennen kuin tiesin raskaudestani mulle tuli yhtäkkiä kesken telkun katsomisen Lauri nimi mieleen ja sitten sanoin miehelle, että jos joskus saadaan vielä poika niin sen nimeksi laitetaan Lauri. Ja sitten menikin pari viikkoa kun testissä nähtiin plussaviiva.
Arki sujuu melko rutiinilla. Esikoinen aloitti koulun ja kakkonen kerhon, joten nuo kouluun ja kerhoon menot vähän kellottavat muuten vauvantahtista arkea. Vauva on melko rauhallinen tapaus ja nukkuu öisinkin melko hyvin. Iltaisin nukahtaa 9:ltä viimeistään 10:ltä ja sitten herätään seuraavan kerran klo 3-4 aikaan. Veikkaisin, että meilläkin on syntymäpaino tuplattu, huomenna on neuvola, joten siellä se selviää.
Nyt pitää mennä hakemaan kahvia, mukavaa keskiviikon jatkoa!
viltsu-inkeri & pikkulauri 6 vkoa
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=8641788e-6eb0-11dd-9395-…!
tää päivä on ollu niin syvältä...:(että itku ei oo ollu kaukana, viimeyö meni niin huonosti, mulla alko illalla kauhea migreeni, joka loppu vasta tänään iltapäivällä.Tuntu että tyttö vaisto sen, nukku tosi huonosti, ei kelvannu tissi ei mikään, ja mulla kans maito hiipuu ihan minimiin....:(ja sit saa antaa korviketta joka kipristää vatsaa ja paukkuja tulee koko ajan.oliko se jotain cuplatonia tai jotain mitä voi antaa ilmavaivoihin, vai onko siinä joku ikäraja?
voi kun meilläkin nukuttas tuollasi 9-03 pätkiä....
mutta nyt pitää taas mennä...hyvää jatkoa kaikil
miijo ja tytteli
Kyllä olisi unille käyttöä täälläkin....koko alkuviikon olen suunnitellut kirjoittavani kuulumisia, mutta kun ei vain yksinkertaisesti jaksa....
Vauva valvottaa edelleen aika paljon, yöhön mahtuu kaksi syöttöä mutta yleensä se ensimmäinen syöttö on sellainen että valvotaan n.2h...sitten kun aamulla on pakko nousta isompien kanssa niin usein mun yöunet on 4-5h....mulle ei riitä millään.
Täällä pärjätään onneksi pelkällä rintamaidolla,syöttöväli vaihtelee 3-5h välillä mutta kun tuo röyhtäseminen on vielä oma projektinsa niin on niitä mahavaivoja täälläkin....nyt aloitettiin cuplaton niin hieman helpottuu tuo asia....
Miijo, cuplaton vaan kehiin, sitä voi antaa ihan vastasyntyneellekin...ja kuulemma sairaalassakin on annettu sellaisenaan niitä tippoja vauvan suuhun, kun ohjeessa lukee että nesteen sekaan...on hieman helpompaa antaa pelkät tipat kun leikkiä nestetilkoilla, ainakin näin meillä kun vauva syö pelkkää rintaa.
kukas se kyseli maidoista, kuulemma kotikalja ja tuore basilika ovat ainakin maitoa nostattavia ruokalajeja....
Täällä on molemmat vanhemmat lapset kipeinä, kovasti toivon että vauva ei nyt saisi tartuntaa, sillä meillä pyörii kurkunpääntulehdus joka tod. näk. veisi tuon pienen ihan sairaalahoitoon asti....
Mammeli ja poitsu 2vk
Aika monella alkaa olemaan vatta vaivaa täällä kans hitusen jo kun on aloiteltu nuo D-vitamiinit. Vinkkinä voin sanoa kaikille mahavaivoista kärsiville, että kokeilkaa Rela tippoja vauvalle, synnärilläkin antavat näitä jos vauva oikein itkeskelee ja neuvolasta suosittelevat ensisijaisesti myös.
Toinen mihin kanssa kommentoisin on tuo imetys: Mulla oli kans sama ongelma viikko takaperin, että meinasin jo siirtyä lisäruuan antamiseen, kun vauva vaan imi ja imi ja tuntui ettei sieltä mitään tule, no nyt tulee ja vaikka muille jakaa se olikin vain joku kausi ja muistelenkin, että imetysohjaaja sanoi, että menee 2viikkoa ennen kuin maitoa alkaa erittymään ja tästä vielä eteenpäinkin maidon tulo vain lisääntyy, jos siis tissiä antaa. Lypsämällä myös maidon määrä lisääntyy, mutta se määrä ei kerro totuutta mikä pulloon tulee siis se paljonko vauva saa tissistä imettyä.
Täällä kans univajetta alkaa olemaan, mutta kylläpä se siitä ajan kanssa helpottuu, ellei tule koliikkia =)
Ihania kuvia vauvoista olette laittanu =) Yritän myös ite saada laitettua tuon kuvan katsotaan onnistuuko kun sivustot pelaa taas miten pelaa..:(
Tarja-Mamma: Kuka sulla muuten oli kätilönä? Mulla oli Ekorre Maija.
kuvan laitto tai sitten en vain osaa..:(
Täällä on vatsa-vaivat rauhoittuneet kuin ihmeen kaupalla kun vaihdettiin tuohon NANiin....ja Cuplatoniakin olen antanut muutaman tipan päivässä...taas oli vaan 2 vuorokautta väliä kun tuli kakka...aika tympeä homma, kakkaa tuli sitten kertaheitolla niin paljon, että olimme molemmat pojan kanssa kakassa kun ei vaippaan mahtunut....:o
Poju on hirveän hellyydenkipeä, tissillä nautiskelee todella kauan ja sylissä tahtoisi nukkua tai vieressä...ei siis omassa kopassa eikä esim sitterissä kuin hetken. Ostinkin kirpparilta tuollaisen KANGA-rengasliinan ja aion nyt opetella käyttämään sitä tuon mönkijäisen kanssa.
*Sannami*: mulla kätilöinä oli ensin Väärälän Marjaana ja sitten ponnistusvaiheesta etiäpäin Anna-Maija Böök. Mulla jäi hyvä mieli molemmista, mutta sitten huomasin kyllä että kaikki työntekijät eivät olleet tuosta jälkimäisestä hlöstä kovin innoissaan.
Mä olen muuten katsonut sun esikoisen valokuvia melkoisen pinon muutamia vuosia sitten, *Sannami*! En tunnistaisi sinua ulkonäöltä, mutta sun äitisi oli mun kanssa samalla linjalla lähihoitaja-koulussa. JÄNNÄÄ!
Aijaa onpa mukava kuulla =) Vai on se äiti esitelly meän poitsun kuvia teille heh..
Miksi siellä ei tykätty Böökistä? Sanoko ne vai mistä tiedät? "utelua" ;)
Mistä muuten arvasit, että se oli mun äiti sun kans samalla luokalla?? =)
Minäkin siirryn tänne puolelle - lopulta! Poika syntyi viime viikon keskiviikkona ja viime perjantaista ollaan opeteltu uudenlaista arkea kolmen lapsen kanssa :) Mies ehti olla "isyyslomalla" kokonaista kaksi päivää ja sitten alkoi opiskelu. Kaikki sujuu periaatteessa ihan malliikkaasti, mutta välillä kyllä melkoista hässäkkää on aamuisin suoriutua viemään isompia lapsia hoitoon - ensin pienempi omaan päiväkotiin, sitten eskarilainen omaan päiväkotiinsa. Molemmat tytöt ovat 4 tuntia päivässä hoidossa, että saavat hiukan ikäistään leikkiseuraa ja minä pienen rauhallisen hetken vauvan kanssa.
no, nyt taas vauva kutsuu - palaan myöhemmin jatkamaan :)
anna ja poju 7 vrk
Valun minäkin tuolta odotuspuolelta tänne. Pikkuneiti on nyt viikon ja päivän ikäinen, kotona olemme olleet keskiviikosta.
Minä olen nukkunut tosi hyvinnyt kotona verrattuna sairaalassa oloon. Tyttö nukkuu sängyssään ensimmäiset kolme-neljä tuntia, ja sitten otan vierelle syömään ja nukkumaan lopuksi yötä. Päiväsaikaan on lisämaitoa välillä annettu, kun sairaalassa sitä sokereiden vaihtelun vuoksi tarvitsi antaa. Nyt vaikuttaa kuitenkin siltä, että oma maito alkaa riittää, sillä vaippoja kastuu ja tyttökin on tyytyväinen.
Onneksi mies on lomilla syyskuun lopulle saakka! En selviäisi millään aamuruljansseista, vaikka ei tarvitsekaan kuin huolehtia esikoinen eskaritaksiin. Tässä ehtii sopeutua ja hakea rytmit rauhassa.
ME ei olla ristiäisiä vielä kauheasti mietitty. Seurakunnasta tuli tosin perjantaina kirje, jossa todettiin, että voitte jo tänään ottaa yhteyttä kasteen sopimiseksi... Eli kaipa on ruvettava miettimään.
Mutta nyt vauvanhoitoon ja muihin iltapuuhiin.
Ja tänään ois meän Ellin la, vaan neitipä tulikin maailmaan ihan ite, omin avuin eikä tarttenut käynnistystä. Kopsaan tuolta odotus-puolelta pikaversion syntymästä:
Meille syntyi tähkätär ILMAN käynnistystä!!! Torstai-aamuna ois ollu käynnistys. Eli keskiviikko-iltana saunan jälkeen alkoi omat supparit ja alkoivatkin todella vauhdilla sekä olivat heti kipeet. Klo 22 tulin saunasta ja supparit iski päälle vauhdilla - saunassa tuli jo 4 supparia 20 minuutin sisällä eli vauhtia oli. Klo 23 oltiinkin jo synnärillä ja olin jo 7 senttiä auki!!! Vähän ennen klo 24 sain spinaalin ja tyttö saapui maailmaan 21.8. klo 01.25 (jollain taisi muuten olla suht sama syntymäaika :) Synnytys oli todella helppo, nopea ja kivuton - aivan mahtava kokemus, josta jäi aivan ihanat fiilikset. Neitin missinmitat ovat: 50 senttiä ja 3185 grammaa. Tyttö on tietysti syötävän suloinen ja nyt nukkuu tuolla isänsä masun päällä :)
-AJ&Elli 3 vrk-
Tässäpä meijän vauvelin kuva.On kyl nyt jo kasvanut tosta..Nimikin on jo valmiina mut paljastan ssen vasta ristiäisten jlk(jotka ovat ilm 27.9)On muuten temppuileet nää sivut eilisestä vähän väliä.Saapa nähä tuleeko mun viesti 10 krt vai ei taas ollenkaan...T:roosa ja vaavi
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=14f87cb9-72bc-11dd-8cf8-…!
Taas on tovi vierähtänyt, ja minä kun kuvittelin et sit kun jää kotiin niin on aikaa enemmän kirjoitella..dream on!!! Onnea kauheasti kaikille tänne liittyneille..Lupaavasti porukka siirtyy tälle puolelle! Ja vielä on muutama päivä lopuillakin elotähkillä aikaa saada "aito" elokuinen! Ja aivan ihania kuvia ootte laittanu! :)
Meillä täällä edelleen valvotaan aikalailla öisin, mutta en jaksa enää siitä stressata..hetken se kuitenkin vaan kestää tästä elämästä. Nukutaan sitten myöhemmin! :) Syömistä harrastetaan parin tunnin välein ja sen huomaa kyllä tuosta kasvusta. Viimeksi neuvolassa saatiin lukemat +700g ja 1,5cm kahdessa viikossa lisää..Huima tahti ja sanoi tuota emännäksi.. :( No ei..kyllä se aika emäntä onkin. ;) Mitäs muilla kasvukäyrät näyttää?
Ristiäiset aiheuttavat myös päänvaivaa täällä..Mitä sitä tarjoaa jne. mut kai ne selviää..
Mut nyt tuo pieni haluaa ruokaa joten vähän kesken jää tämäkin..Palaan taas!!
Ja vielä kuva vauvasta!
Vaaka ja Helmi
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=aa6527ed-7365-11dd-be40-…!
Ihana kuva vauvasta tarjamamma!!Me tosiaan päästiin tänään kotiin.Tuolla se vauva kuorsannut jo kohta 3 tuntia.Meillä oli kans bilirubiinit koholla ja olikin vuorokauden valossa.Tänään sellaset arvot et lääkäri lupas kotia lähtä.Vähän jännittää miten meillä alkaa sujumaan.Rauhallisen oloinen vauva on verrattuna siihen minkälainen vinkuintiaani tyttö oli heti vauvasta.Mut nyt lähen nautiskelemaan tästä kotielämästä,kyllä on ollukin koti-ikävä suunnaton kun viikon ollu pois.T:roosa ja vauva