Antiikkinen puusänky, jossa luteen ulostejälkiä vuosikymmenten takaa, uskaltaako ostaa
Tuttavani myisi mulle kauniin antiikkisängyn.
Muuten en epäröisi, mutta sängyn reunoissa ja liitoksissa on hirveästi luteen ulosteita, mustia pilkkuja siis.
Sänky ollut hänellä varastossa, viimeisen vuoden olen omin silmin nähnyt että se oli ulkovajassa, jossa ollut siis pakkasta.
Ja tiedän, että luteethan kuolee - 18 asteessa.
Eli ei pitäisi kaiken järjen mukaan enää saada tuosta luteita, ei kukaan ole sängyssä nukkunutkaan vuosikymmeniin joten eihän luteille ole ollut edes ruokaa.
Eli, uskallanko ostaa ja tuoda kotiin...?
Kommentit (38)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vajassa voi olla lepakoita. Ei mitään järkeä ottaa riskiä.
Mitä ne lepakot tähän liittyy...?
ja mitä riskiä niistä on?
Lepakot levittävät koro naa ja muita suku puoli tauteja ja sinä kysyt että mitä haittaa
Onko ne lepakot tartuttaneet koronan ja sukup. taudin siihen sänkyynkin! Apua, herranjestas!
Pese se kunnolla. Vaahtomuovipatjoja saa mitoilla. Minä olen nukkunut tuollaisessa aikuiseksi asti ja se oli hieno.
Nuo antiikkisängyt ovat siitä huonoja että niissä ei mahdu aikuinen nukkumaan suorassa ja niihin ei käy standardikokoiset patjat lisäksi niissä on yleensä eritteiden jälkiä kun ennen oli ihmiset riettaampia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakoissa on elukoita, mm. luteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä missä on lepakoita on todnäk luteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ostaisi.
Yöks!
Sitä paitsi, luteet on super sitkeähenkisiä.Luteet kuolee 15 asteen pakkasessa. Jos sänky on ollut talven kylmässä varastossa niin ei siitä varmasti löydy yhtäkään elävää ludetta.
Niin ne luuli yhdessä tamperelaisessa sairaalassakin. 3 kk oli ihan tyhjillään mutta luteet oli hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan ostaisi.
Yöks!
Sitä paitsi, luteet on super sitkeähenkisiä.Luteet kuolee 15 asteen pakkasessa. Jos sänky on ollut talven kylmässä varastossa niin ei siitä varmasti löydy yhtäkään elävää ludetta.
Niin ne luuli yhdessä tamperelaisessa sairaalassakin. 3 kk oli ihan tyhjillään mutta luteet oli hengissä.
Ja sairaalarakennus päästettiin jäähtymään -15 asteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lepakot levittävät koro naa ja muita suku puoli tauteja ja sinä kysyt että mitä haittaa
onko korona sukupuolitauti?
Voi olla
Ostaisin empimättä, pyytäisin lutikankakka-alennusta ja saunottaisin. Sitten nauttisin loisto-ostoksesta.
Hyi hel...... millaisia ihmisiä olette. Ei ikinä ellet halua lude ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokin sipaisi häntä poskesta vuokralaisen karmea herätys paljasti, miten luteita kihisevät kutsumattomat vieraat olivat vallanneet Paulan mökin"
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006066237.html
Kukaan hygieniasta välittävä ei osta sänkyä kuivuneilla ötökän paskoilla.miten joku kehtaa myydä tollasta.en usko yhtään,että on niin vanha.onko valokuvaa tuon vuosisadan sängyistä googleta.se on varmaan roskalavalöytö ja patjassa oli lutikat.ne voi elää koloissa lutikat syö verta etkö tiennyt?sulle tulee kallis remontti joudut itse maksamaan jos järjestät lutikat kerrostaloon riesaksi.yksityisen asunnossa voi tulossa olla vuokrasopimuksen purku lutikoiden takia ja torjuntoja ei vakuutusyhtiö maksa.lapset ja lemmikit kärsii niistä ötököistä.kukaan täysijärkinen ei myy ötökkäfarmilla varustettua sänkyä kenellekkään.haloo!
En ostaisi mitään paskaista sänkyä, oli ne paskojat vielä elossa siinä sängyssä tai ei.
Luteet voi elää jopa melkein vuoden ilman ravintoa. Viileä ilma vain lisää mahdollisuutta säilyä hengissä mahdollisimman pitkään.
Sen kylmäaltistuksenkin tulisi olla ollut 2 viikkoa yhtäjaksoisesti ja tämän jälkeen hetki lämpimässä ja taas 2 viikkoa kylmässä ja se pakkanen tulisi olla jatkuva, ei silloin tällöin.
En ottaisi, koska noista faktoista ei olisi varmuutta.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan hygieniasta välittävä ei osta sänkyä kuivuneilla ötökän paskoilla.miten joku kehtaa myydä tollasta.en usko yhtään,että on niin vanha.onko valokuvaa tuon vuosisadan sängyistä googleta.se on varmaan roskalavalöytö ja patjassa oli lutikat.ne voi elää koloissa lutikat syö verta etkö tiennyt?sulle tulee kallis remontti joudut itse maksamaan jos järjestät lutikat kerrostaloon riesaksi.yksityisen asunnossa voi tulossa olla vuokrasopimuksen purku lutikoiden takia ja torjuntoja ei vakuutusyhtiö maksa.lapset ja lemmikit kärsii niistä ötököistä.kukaan täysijärkinen ei myy ötökkäfarmilla varustettua sänkyä kenellekkään.haloo!
Mitä ihmeen oletuksia nyt...??
Siis on oikeasti 1800-luvun loppupuolen sänky. Olen perehtynyt niin paljon, että tunnistan satavarmasti.
Ja olen siis itse nähnyt ko. sängyn tuttavallani vajassa, ollut siis vuoden siellä ainakin ja sitä ennen hänellä jonkun sukulaisensa talon ullakolla. Enkä epäile tuttavani kerrontaa, on luotettava kyllä.
Enkä olisi sänkyä viemässä mihinkään kerrostaloon, asun omakotitalossa.
Että tässä korjaukset vääriin oletuksiisi. Muuten jatkan miettimistä...
Ap
Lutikka ei kuole 15 asteen pakkasessa! Tuo on vanhentunutta tietoa.
Mä hioisin koko sängyn, jos pinnan alla ok, vois siitä ehkä tulla jotain. Ja myrkytys ja uus lakka tai joku maali päälle. Voihan siinä silti olla vaikka hometta jos ollu kosteessa. Sit ihmelee kun astmailee nukkuessa. Mistäs sitä näkemättä tietää onko läpimätä.
onko korona sukupuolitauti?