Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden ultra?

09.10.2006 |

MOi, minulla ois rv 6+3.. Lueskelin tässä että moni on menossa ultraan jo aika alussa.. Itsekin haluaisin mennä.. Missä vaiheessa alkuraskauden ultraan on mahdollisuus mennä ja millainen se on?

Ois kiva saada tiedon että siellä oikeesti joku asustelee.. :)

Neuvolaan oon menossa vasta rv:lla 9+4, mut ultraan menisin ihan yksityiselle..jo aiemmin..?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea raskaudestasi! Alkuraskauden ultraan suositellaan käsittääkseni menoa rviikolla 7+, jolloin on mahdollista nähdä sydämen syke pikkuisella. Syke pitäisi näkyä jo 6+3 (?) alkaen, mutta aina ei ole niin varmaa ovatko rviikot tarkalleen lasketun mukaiset. Siten on parempi mennä vähän myöhempään, ettei tule vääriä hälytyksiä ja turhaa hätää (jos sydän ei siis vielä lyökään).

Itse olen käynyt alkuraskauden ultrissa, ja toisen kerran meillä oli tuulimunaraskaus. Olisi ollut äärettömän kurjaa, jos tilanne olisi selvinnyt vasta myöhemmin. Neuvolassa ei välttämättä ultrata, ja sydänäänien kuuntelu dopplerilla aloitellaan vasta 10+ viikoilla, joskus jopa vasta 12-13 viikon tienoilla, koska ei aina kuulu kovin nopeasti.

Iloista raskausaikaa!

t aurinko

Vierailija
2/7 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ultraan rv 7+5. Kuopuksen kohdalla olo tuulimunaepäilystä, joten haluan nytkin tietää missä mennään jo ennen virallista ultraa.

Eli to selviää asuuko masussa joku.

AIHA Rv 7+2 ja kolmatta odotan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos raskaaksi tuun. eka raskaus oli niin uutta, et luulin vihlontaa kohdun ulkopuolisen raskauden merkiksi ja mentiin ultraan vko 6+jotain. siellä sykki jo pienen (1.6mm) sydän! mut en osannu huolestua oireiden loppumisesta ja luulin et kaikki ok, kunnens vko 10 alko vuoto. ultraan ja todettiin et kuollu jo vko 7+1 (1.1cm). keskenjäänyt keskenmeno.

nyt kun tein pos.testin ni ultraan halusin mahd. pian eli vko 6+4 kun oli kokemus, et sillon näkys jo syke. ja halusin heti varmistua, et on OIKEA raskaus, ei tuulimuna tai ulkopuolinen. ja siellähän sykki! (4.8mm) nyt vahdin oireita kokoajan ja varmasti ryntään ultraan, jos loppuvat.

kyllä se on se elämys ja toteamus kaiken arvosta, et siellä sitä ollaan, kiinni, oikella paikalla ja sykitään! sitä ennen ei uskalla just iloita kun voi olla " epäraskaus" ja se selviää muuten vasta liian myöhään.

onnea!

Vierailija
4/7 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten alkuraskauden ultrassa rv 7+5 ja kaikki oli kunnossa. Nyt on sitten ainakin tuulimuna pois suljettu. Onneksi.

La muuttui kans hiukan.

T: AIHA Rv 7+4

Vierailija
5/7 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kävin rv 7+2, ja kyllä kannatti! Sentin mittainen sikiö näkyi ja sydän löi hienosti.

Alakautta ultrattiin, ja siinä selvisi tosiaan tuo sikiön mitta, jota verrattiin sitten raskausviikkoihin, eli vastaako koko viikkoja. Ja syke näkyi. Ihan ensimmäinen kuvakin saatiin :)

Viipero rv 36+4

Vierailija
6/7 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekä yksityisellä vai kunnallisessa?

Vierailija
7/7 |
13.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesassa Femedalla. Lääkärikeskuksissa on hurjat hintaerot! Aiemmin kävin Espoontornin gynekologeilla ja korvausten jälkeen jäi maksettavaa 113¿. Nyt kävin lääkäri Larkio-Miettisellä (oikein mukava lääkäri) ja maksoin 76¿.

AIHA

Rv 7+4