Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt on aika katsoa tarkkaan omaa peilikuvaansa jokaisen

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on täällä harmittanut eräiden hermostuminen heti, kun ei heti saa vastausta. Ei kaikkia kiinnosta kaikkien löpinät. Minä ainakin vastaan vain, kun tiedän edes jotain asiasta. Harmi, jos joku tuntee jäävänsä ulkopuolelle.

Ps. Töissä on pakko tehdä kaikenlaista. Tämä palstailu on vapaa-ehtoista, enkä ajatellut stressailla siitä kenelle vastaan ja kenelle en.

Vierailija
2/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan täällä törmänny kyseisen kirjottajan juttuihin aiemminkin..! ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
09.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todennäköistä että tuohon ketjuun kirjoittaneet ovat yrittäneet näillä palstoilla jutella. Eivät varmaan muuten tietäisi mitään sanoa asiasta.

Vierailija
4/8 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä muiden kanssa. En ota tästä mitään stressiä.

Ja valitettavaa on, että moneen aloitukseen en osaa sanoa mitään, koska kokemusta ei ole. Esimerkkeinä ihan eilen ja tänään olleita: Masennuslääkkeistä, käsitöistä, miestä ei kiinnosta vauvapuuhat, kuinka moni haamu on ollutkin plussa, toistuvat keskenmenot...Näistä ei minulla ole aavistustakaan, joten hankalaa vastata. Mielenkiinnolla aina luen ketjuja, mutta auttaa en osaa.

Vastaan kyllä, jos tiedän jostakin. Ja eiköhän tossa nyt kritisoitu enemmänkin odotus-palstaa.

Mielestäni palstan henki on hyvä ja tämähän on tällaista harrastelua ja ajankulua ainakin minulle:)Ja jos mielii lähempään tuttavuuteen, kannattaa tutustua erilaisiin pinoihin. Sinne kuitenkin ihmiset kirjoittelevat päivittäin...

Illan jatkoja,

Jumppis

Vierailija
5/8 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" vastaplussanneet valittaa tietty sitä huonoa oloa ja muita perusoireita kuinka ne häiritsee elämää.

Parisen viikkoa plussasta aletaan valittaa sitä kun maha on kasvanut niin ettei voi pitää enää vanhoja housuja ja tutut huomauttelee asiasta.

Jossain rv 10 jälkeen aletaan valittaa siitä kun vauva liikkuu niin ettei pysty yöllä nukkumaan tai päivällä keskittymään mihinkään.

Ihanan keskiraskauden aikana valitetaan siitä kun sitä ihanaa keskiraskautta ei olekaan vaan ne samat ja uudet vaivat vaivaa aina vaan.

Rv 30 jälkeen aletaan valittaa sitä tukalaa oloa ja ihmetellä sitä miksei vauva synny viimeistään rv 30 kun ei kerta kaikkiaan jaksa enää odottaa.

Rv 39+6 jälkeen valitetaan sitä miksei voida säätää lakia, että nämä yliaikaiset vauvat pitäisi välittömästi saada syntymään.

Kestovalitusaiheena on tietty rv 3+6 alkaen se miksei lääkäri voi automaattisesti kirjoittaa saikkua sinne loppuun asti. Koska vaikkei vielä mitään isoja vaivoja olekaan, niin niitä varmasti tulee, jos saikkua ei heti saa. "

:-) heh heh heh heh !!!!!

Vierailija
6/8 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä en vois olla vähempää sitä mieltä etteikö porukoita huomioitasi keskusteluissa. Tottakai on tärkeää päästä kertomaan päivän omat fiilikset ja olotilat (siitähän tässä on kyse), mutta ei se olisi mitään ellei olisi muita kuumeilemassa ja tuomassa omia kokemuksiaan ja ajtuksiaan peliin..

Tottakai voi alussa olla vaikea päästä mukaan, mutta ei siitä todellakaan tartte ottaa hernettä nenään jos ei jokainen just itelle vastaa ja varsinkaan joka päivä. Minusta ainakin on mukava lukea muiden ajatuksia ja tuntemuksia, ei sitä tartte ajatella että omaa napaa tuokin ajattelee. Mutta meitä on moneksi!

Ja parasta tässä mun mielestä on juuri se, että saa välillä " valitella" ja välillä taas olla onnensa kukkuloilla, ilman sen kummempaa ressausta..

Vierailija
7/8 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan tuo AV:n kirjoittaja nro 4 on selvästi ystävämme Eilaterttu! :D

En nyt jaksaisi toistaa itsenäni, mutta sanon kertaalleen vielä: täällä ei ole ketään kielletty kirjoittamasta mitään. Jokaisella on kuitenkin myös oikeus valita mitkä viestit lukee ja mihin vastaa.

Minusta on kiva vastata, jos asiasta jotain tiedän tai se on muuten lähellä sydäntäni. Palstalla saa kuitenkin helposti kulumaan aikaa tuntitolkulla, jos alkaa kommentoida joka aloitusta. Lisäksi samasta aiheesta saattaa olla aloituksia useita samalla viikolla.

Minun kokemukseni mukaan täällä otetaan uudet hyvin vastaan, ainakin pinoissa joissa minä kirjoittelen. Itse olen aikanaan päässyt hyvin mukaan ja olen mielestäni ottanut uudetkin tulijat vastaan avosylin.

Toisilla kirjoitustyyli on sellainen, että itse en niihin pahasti osaa kommentoida. Esim. Eilaterttu: aloituksiasi lukiessa tulee mieleen (kuten joku jo aiemmin kirjoitti) että mitä ihmettä sinä niihin odotat vastaukseksi? En tarkoita että et saisi niitä aloituksia tehdä, mutta älä hiilly jos et niihin vastausta saa.

Minä tykkään kirjoitella päivittäisistä kuulumisista samojen ihmisten kanssa. Olen saanut oikein hyviä " ystäviäkin" täältä, joiden puolesta voi surra ja iloita kuten omastaan. Kun tiedän heidän tilanteensa tarkemmin, voin siihen paremmin eläytyä. Täällä palstalla käy varmaan satoja ihmisiä, joten kaikkia on mahdotonta niin hyvin tuntea. Siksi pidän tiettyjen porukoiden päiväpinoista.

Itselleni tämä palsta on myöskin nimenomaan paikka pohtia konkreettisesti tähän raskautumiseen liittyviä kysymyksiä. Kaikenlaisia ihania vauvoja on mullakin lähipiirissä, mutta niistä hössötän sitten ihan täällä todellisessa maailmassa. Taidan olla siinä suhteessa onnekas, että voin intoilla ystävieni ja sukulaisteni kanssa ihan oikeasti.

Käytän palstaa hyväkseni saadakseni tietoa ja purkaakseni tuntemuksiani vähän arkaluontoisemmista asioista. Ystäväni eivät taitaisi jaksaa kuunnella pohdintoja jokohan se ovis oli vai meni, mitä tämä mahtaa tarkoittaa ja voisiko tämä olla " sitä" . Täällä sen sijaan saattaa jollain olla kommentoitavaa asiaan tai ainakin elävät hengessä mukana.

Odotuspuolesta minulla ei valitettavasti ole kokemusta, mutta kunhan sinne joskus pääsen, niin toivon että saan sinnekin kirjoittaa niin ilonaiheistani, kuin valittaa silloin kun siltä tuntuu.

No niin, jaksoinkin näköjään hyvin vielä vääntää rautalangasta... ;)

Loppuun vielä kiitokset kaikille vauvakuumeilijoille, jotka täällä palstailette (Ensikoille erityishalit)! Usein olen saanut vastauksen mieltä askarruttaviin kysymyksiin. Jos joskus en ole aloitukseeni saanut vastausta (uskokaa vaan, te jotka tämän olette kokeneet: se on käynyt kaikille, ei ole hlökohtaista!), niin haku-toiminto on kätevä sillä melkein joka aiheesta on on joskus täällä kyselty! Ei siis kannata vetää hernettä nenään, jos vastausta ei aina tule.

Killa

Vierailija
8/8 |
10.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä uskallan kirjoittaa omalla nimimerkillä myös aihevapaalla, jos aikomus on kirjoittaa.