Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Ranskalaislehti ylistää Sanna Marinia "suomalaiseksi rautarouvaksi"

Vierailija
07.05.2022 |

"Le Figaron mukaan "pragmaattinen, suora ja päättäväinen" pääministeri valmistautuu nyt siihen, mitä kukaan ei osannut ennakoida puoli vuotta sitten."

https://www.is.fi/politiikka/art-2000008800366.html

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häpeän teitä suomalaisia, jotka törkeästi jatkuvasti parjaatte pääministeriämme. Ja kun muuta ei löydy, haukutaan sitten vaatteita. Maanpettureita.

Kateus vie kalatkin vedestä. Marin on historiallisen muutoksen eteen hartiavoimin asiaa edistämässä ja Suomessa valitetaan. Monella olisi puntti tutissut kun olisi tiennyt, että edustamassaan puolueessa on niitäkin, jotka eivät lämpene Natolle.

Marin on käytännön ihminen, joka toimii rivakasti kun tarve vaatii.

Vierailija
22/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se Sanna taitaa meidän oma rautarouva olla. Ei yksikään naispääministeri ole ollut näin pitkään vallassa kuin hän ja ihan siitä syystä kun Marinia ei mikään kaada.

Marin kaatuu vastaa 2023 eduskuntavaalien tulosten myötä, jolloin muodostetaan Orpon johdolla sinipunahallitus. Porvarismiehenä minusta hän on kyllä pärjännyt hyvin erittäin epäkiitollisena aikana koronan ja Ukrainan sodan keskellä. En usko Antti Rinne olisi ollut ainakaan parempi tuossa hommassa.

Tosin ei Esko Ahollakaan ollut erityisen helppo homma pääministerinä 1991-1995 taloudellisen laman, pankkikriisin ja itäblokin hajoamisen jälkimainingeissa. Ahon aikana Suomi liittyi EU:hun 1996 ja toivottavasti Marinin aikana Suomi liittyi Natoon 2022 jälkipuoliskolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häpeän teitä suomalaisia, jotka törkeästi jatkuvasti parjaatte pääministeriämme. Ja kun muuta ei löydy, haukutaan sitten vaatteita. Maanpettureita.

Kateus vie kalatkin vedestä. Marin on historiallisen muutoksen eteen hartiavoimin asiaa edistämässä ja Suomessa valitetaan. Monella olisi puntti tutissut kun olisi tiennyt, että edustamassaan puolueessa on niitäkin, jotka eivät lämpene Natolle.

Marin on käytännön ihminen, joka toimii rivakasti kun tarve vaatii.

Edistämässä mutta ei suomalaisen asiaa.

Vierailija
24/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sanna on joo kivan näköinen,mutta tavallisen suomalaisen elämää hän ei paranna, vaan pahentaa.hinnat nousee, maatilat ja liike elämä kärsii hätää. tilanne taju poissa.siksi arvostelu.

No, sanopa mitä hokkuspokkustemppuja Suomen pääministeri muka voisi tehdä hintojen nousun estämiseksi? Enemmän minä kritisoisin Euroopan keskuspankin löysää rahapolitiikkaa nykyisestä inflaatiosta.

Vierailija
25/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannalla on Ranskassa toimittajatuttuja

Vierailija
26/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Sanna olisi vanhempi ja rumempi, kukaan ei ylistäisi.

Sanoin jo viime vaalien aikaan toi nainen olisi rinnettä parempi. Kun vaalien aikaan tuurasi rinnettä.. Silloin en vielä muistanut naisen nimeä. Äänestin eri puoluetta ettei sekään syynä miksi arvostan. Niin rankkoja juttuja osunut marinin kaudelle ettei mun äänestysaikoina ole sattunut yhtä pahaa. 

Bilettämisensä oli tavallaan virhe. Mun mielestä ihan vain inhimillistä. Ei pääministerikään ole kone. Joskus pitää relata ja bilettää. Jos sale kävisi ottamassa muutaman tuopin ja laulaisi karaookkea niin sekoomus media revittelisi kansan miestä tai jotain kehuvaa kuitenkin.

Suomella ja itänaapurilla on eroa. Täällä inhotunkaan poliitikon ei tarvi pelätä henkensä puolesta. Vain marginaali porukka saattaisi oikeasti tehdä jotain pahaa. 

Vierailija
27/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli robotiksi?

Vierailija
28/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

sanna on joo kivan näköinen,mutta tavallisen suomalaisen elämää hän ei paranna, vaan pahentaa.hinnat nousee, maatilat ja liike elämä kärsii hätää. tilanne taju poissa.siksi arvostelu.

No, sanopa mitä hokkuspokkustemppuja Suomen pääministeri muka voisi tehdä hintojen nousun estämiseksi? Enemmän minä kritisoisin Euroopan keskuspankin löysää rahapolitiikkaa nykyisestä inflaatiosta.

Ainakaan historiallisen kovat polttoaineverojen korotukset, kehitysavun nostaminen 300 miljoonalla per vuosi, puoluetukien korottaminen miljoonilla, avusta-armeijan palkkaaminen miljoonilla, 5 miljardin lahjoittaminen muille EU-maille tai 40 miljardia lisää valtionvelkaa parissa vuodessa ei ole mitenkään parantanut kansalaisten elämää, vaan juuri päinvastoin.

Vierailija
29/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pääministeri valmistautuu nyt siihen, mitä kukaan ei osannut ennakoida puoli vuotta sitten."

Vaalitappioon.

Vierailija
30/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakaan historiallisen kovat polttoaineverojen korotukset, kehitysavun nostaminen 300 miljoonalla per vuosi, puoluetukien korottaminen miljoonilla, avusta-armeijan palkkaaminen miljoonilla, 5 miljardin lahjoittaminen muille EU-maille tai 40 miljardia lisää valtionvelkaa parissa vuodessa ei ole mitenkään parantanut kansalaisten elämää, vaan juuri päinvastoin.

Kannattaa muistaa, että meidän vaihtoehto lännelle ja EU:lle on Venäjä. Senkö ottaisit mieluummin kuin nuo? 

Vierailija
31/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa muistaa, että meidän vaihtoehto lännelle ja EU:lle on Venäjä. Senkö ottaisit mieluummin kuin nuo? 

Siis puoluetukia oli pakko korottaa, koska Venäjä? Samoin avustaja-armeijan ja kehitysavun kanssa? Sanna-fanit on aivan debiilejä argumenttien tasosta päätellen.

Vierailija
32/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ja jos. Mä tiedän kuinka kateellisia naiset on nuoruudesta ja vielä hyvästä ulkonäöstä. En muuten äänestänyt demareita. Enkä äänestä ulkonäön perusteella. Joskus nuorena parikymppisenä sen aikainen tyttöystävä halusi kavereidensa kanssa katsoa missikisoja. 

He löysivät jokaisesta mitä lie vikoja. Minä sain kuulla pahasti kun sanoin. on tuokin kun kun naista esitellään kuin palkintoeläintä. Mun mielestä jotenkin irvokasta kun nainen esitellään mitat kertoen. 

'

Vieläkin tykkään naisista. Ei mulle tulisi pieneen mieleenkään laittaa niitä riviin ja alkaa arvostella pelkän ulkonäön mukaan. Omasta mielestä missikisat on aina olleet ihan piip sairasta. Oudointa mun mielestä on se että niihin osallistuu naisia ihan vapaaehtoisesti. Sori mutta en tajua sitä.

Vierailija
33/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sannan avustajat ovat onnistuneet syöttämään lehdelle tarinan, että Sanna olisi viemässä meitä natoon, vaikka totuus on, että muut vie ja kuten tavallista, Sanna vikisee. Kuten koronaneuvottleluissakin. 

Sepä. Sanna on taitava poliitikko ja hänellä on loistava taustatiimi. Osaa ottaa kaiken kunnian muiden tekemisistä ja vierittää vastuun omista virheistä muiden niskoille. Eihän hän yksin mistään asioista päätä, vaan on osa koneistoa. Natoakin vastusti ennen Venäjän hyökkäystä.

Vierailija
34/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassatytöllä on kassatytön ammattitaito ja älykkyys. Hyvin se on kuitenkin hoitanut tovereille palkintovirkoja ja jäätäviä hillotolppia sekä itselleen veronmaksajien piikkiin aamiaisia 850e kk ja vähän Alkoa saunalle kun pitää saada jatkot korona aikana Kesärantaan. 6 miljardia euroa italian, espanjan rikollisille yms, miten meni noin niinku omasta mielestä punikit.

Vierailija
35/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoin jo viime vaalien aikaan toi nainen olisi rinnettä parempi. Kun vaalien aikaan tuurasi rinnettä.. Silloin en vielä muistanut naisen nimeä. Äänestin eri puoluetta ettei sekään syynä miksi arvostan. Niin rankkoja juttuja osunut marinin kaudelle ettei mun äänestysaikoina ole sattunut yhtä pahaa. 

Bilettämisensä oli tavallaan virhe. Mun mielestä ihan vain inhimillistä. Ei pääministerikään ole kone. Joskus pitää relata ja bilettää. Jos sale kävisi ottamassa muutaman tuopin ja laulaisi karaookkea niin sekoomus media revittelisi kansan miestä tai jotain kehuvaa kuitenkin.

Suomella ja itänaapurilla on eroa. Täällä inhotunkaan poliitikon ei tarvi pelätä henkensä puolesta. Vain marginaali porukka saattaisi oikeasti tehdä jotain pahaa. 

Hän kävi bilettämässä kerran, ihan maksimissaan kahdesti viime kesänä. Media vouhotti siitä monta viikkoa ja oli asiantuntijaa poikineen analysoimassa oliko tuo sopivaa vai ei. Onpa kauheeta. Luoja yksin tietää paljonko miespoliitikot ovat ryypänneet pitkin Helsinkiä kautta historian. Mänty- ja Tamminiemissä pidetty hyväveli ryypoyiltoja vaikka kuinka. Kun kyseessä on nainen, jopa se yksi kerta on liikaa. Että oikein bile-pääministeri. Wtf?

Vierailija
36/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olen miettinyt että minkälaisessa ja kuinka syvässä kusessa sitä oltaisiin jos pääministeripuolueena olisikin tällä vaalikaudella ollut vaikka Kokoomus tai PS?

Näin ei-SDP:tä äänestävänä minun täytyy myöntää että Marin on hoitanut hommansa historiallisen hyvin.

Vierailija
37/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertaus työläisiä polkeneeseen Thacheriin osuva. Marin osaa kyllä mediapelin ja oman kuvan kiillottamisen.

Vierailija
38/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollu Antti Rinteelle reilua että se heitettiin pois mitättömästä syystä puolen vuoden jälkeen.

Vierailija
39/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen miettinyt että minkälaisessa ja kuinka syvässä kusessa sitä oltaisiin jos pääministeripuolueena olisikin tällä vaalikaudella ollut vaikka Kokoomus tai PS?

Näin ei-SDP:tä äänestävänä minun täytyy myöntää että Marin on hoitanut hommansa historiallisen hyvin.

Me ollaan nyt syvässä kusessa ku SDP esti NATO-jäsenyyden 80 vuotta.

Jos Kokoomus ois ainoa sallittu puolue, Suomi ois liittyny Natoon jo 1949 Norjan kanssa ja pyyhkiny YYA-sopimuksella hanurin.

Vierailija
40/44 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa ollut tuossa ranskalaisessa lehdessä hyvä analyysi Suomen pääminiseristä.

Sanna Marin tosiaankaan ei ole syntynyt kultalusikka suussa, eikä päässyt helpolla nuoruuttaan läpi.

Luultavasti myös kiusattu koulussa aikoinaan vähän, kun hänelle oli kaksi äitiä, eikä isää ollenkaan.

Sanna Marin on kestänyt kaiken sen p#skan ja roskan ja solvaamisen, mitä some ja lehdistö on häneen kohdistanut.

Heikompi yksilö olis jo pistänyt pillit pussiin ja lähtenyt lätkiin pääministerin pestistä, siis nainen.

Ja tuo nousu politiikan huipulle oli tosiaan super nopeaa, suoraan lentokoneesta, työmatkansa 

keskeyttäneenaä   ( hän oli silloin liikkenne-ja viestintäministeri) hänestä  tuli muutamassa päivässä pääministeri, Antti Rinteen tilalle.

Siitä kului runsas kaksi kuukautta, kun alkoi Korona-show, ja sitä muutosten ja vaikeiden asioiden  loputonta virtaa  on riittänyt koko hänen hallituskautensa ajan.

Enää vuosi jäljellä, tsemppiä pääministerille, että jaksaa ja kestää loppuun asti.

Jos muistat hän itse on tunkenut someen, haukkunut ja solvannut vanhempia ihmisiä, kertoo kuinka tärkeää on bailata ja heiluttaa instituutiota.

Jos häntä on arvosteltu, sen hän ansaitsee. Hän lietsoo vihaa ja jakaa kansaa kahtia. Hän on yksinkertaisesti liian nuori ja tyhmä pääministerin hommaan.

Olethan itse ehdolla seuraavissa vaaleissa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän