Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitoin kahvinkeittimen kahvikannun pesukoneeseen. Se alkoi olla jo ruskea...

Vierailija
07.05.2022 |

Onko teillä samaa?

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole, kun pesen sen ainakin kerran viikossa.

Vierailija
2/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannattais. Ne muoviosat löystyy koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soodavesi putsaa kahvinkeittimen putket ja kannun, ei tarvii tiskariin laittaa. Kerran viikossa.

Vierailija
4/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha, kannu tietenkin pestään joka päivä. Meikäläinen keittää kotona kahvin vain aamulla, ja totta kai se kannu sitten pestään, kun tiskaamisen paikka siinä päivän mittaan tulee, työpäivinä ennen töihin lähtöä. Ei tulis mieleenkään keittää likasella pannulla uutta kahvia...

Ennen kahvinkeittimiä, kun keitettiin hellalla pannukahvia, niin kyllä se kahvipannukin sumpin loputtua aina pestiin...

Vierailija
5/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipannu pestään käsin

Vierailija
6/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haha, kannu tietenkin pestään joka päivä. Meikäläinen keittää kotona kahvin vain aamulla, ja totta kai se kannu sitten pestään, kun tiskaamisen paikka siinä päivän mittaan tulee, työpäivinä ennen töihin lähtöä. Ei tulis mieleenkään keittää likasella pannulla uutta kahvia...

Ennen kahvinkeittimiä, kun keitettiin hellalla pannukahvia, niin kyllä se kahvipannukin sumpin loputtua aina pestiin...

Kahvipannu huuhdellaan käytön jälkeen, se pestään kunnolla korkeintaan kerran viikossa.

Vierailija
7/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina, siis 30 vuotta, pessyt kahvinkeittimen pannun ja siihen liittyvät muoviosat tiskikoneessa pari kertaa viikossa. Eivät ole kärsineet konetiskistä. Ihmettelen niitä jotka antavat pannunsa pinttyä ruskeaksi, ne voi pestä tiskikoneessa.

Vierailija
8/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 2 pannua hajottanut koneessa. Paras keino normi käsintiskauksen lisäksi on silloin tällöin laittaa kuumaa vettä kahvinkeittimen kannuun ja konetiskiainetbl siihen. Antaa liota aikansa, pyörittää harjaa ja huuhtelee kunnolla. Tulee kirkas ja puhdas. Moccamasterin kannussa metallipanta ei anna periksi ja lasi laajenee koneessa. Tästä syystä rikkoutuivat.

Vierailija
9/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmesienellä minä putsaan.

Vierailija
10/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan kahvinkeittimen astianpesukoneeseen. Irrotan sähköjohdon pois. Tulee puhdas ja kiiltävä.

Vierailija
11/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kahvipannu huuhdellaan käytön jälkeen, se pestään kunnolla korkeintaan kerran viikossa.

Ja millähän syyllä? No, mulle on ihan sama juotteko likasesta pannusta kahvia vai ette. 

Vierailija
12/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka käytön jälkeen huutelu ja pari kertaa viikossa tiskikoneeseen, myös suodatin ja kansi. Yli parikymmentä vuotta on kestänyt menemättä miksikään.

Veden laitan keittimeen aina erillisellä puhtaalla vesikannulla.

Vierailija
13/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa perustelut tälle seikalle tai määräykselle?

Vierailija
14/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 2 pannua hajottanut koneessa. Paras keino normi käsintiskauksen lisäksi on silloin tällöin laittaa kuumaa vettä kahvinkeittimen kannuun ja konetiskiainetbl siihen. Antaa liota aikansa, pyörittää harjaa ja huuhtelee kunnolla. Tulee kirkas ja puhdas. Moccamasterin kannussa metallipanta ei anna periksi ja lasi laajenee koneessa. Tästä syystä rikkoutuivat.

Joku tyhmä alapeukutti!

Totta se on, juuri kuten sanottiin, metalli ei anna periksi ja lasi laajenee. Kiva pikku poks kuuluu!

Vierailija
15/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerropa perustelut tälle seikalle tai määräykselle?

jos huuhdot joka käytön jälk, ei tartte pestä kuin kerran viikkoon

Vierailija
16/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvipannu pestään käsin

Eipä ole meidän pannu koskaan säikähtänyt konepesua.

Vierailija
17/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tyhmä alapeukutti!

Totta se on, juuri kuten sanottiin, metalli ei anna periksi ja lasi laajenee. Kiva pikku poks kuuluu!

Ei kai siihen yhteen pannuun tarvitse kokonaista pesuainetablettia laittaa?

Vierailija
18/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku tyhmä alapeukutti!

Minun vanhemmillani on 10 vuotta vanha Moccamaster. Noin kerran viikkoon he ovat pannun koneessa pesseet, ja hyvin on pysynyt ehjänä.

Vierailija
19/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaa olla mahtava makunautinto ryystää jotain juhlamokkaa mikä on keitetty likaisella kannulla, ja todennäköisesti sitäkin likaisemmalla keittimellä.

Vierailija
20/48 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmesienellä minä putsaan.

Naarmutat, että paska varmasti tarttuu kovemmin kiinni.