Oletko kateellinen ihmisille jotka on perineet kesämökin?
Kommentit (81)
En jos sitä ei voi myydä. Työleiri ötököiden keskellä. Kamalaa.
Eli kakkonen olet kateellinen. Yleensä mökit periytyy seuraavilla sukupolville. Harva myy kesämökkiään pois. Toisilla niin upeita paikkoja.
Kaikista helpoiten pääsee kun ei peri mitään taloja tai mökkejä, varsinkaan jos ne ja ulkovarastot on täynnä tavaraa
Kyllä minä vähän olen kateellinen, meillä ei ole kesämökkiä ollenkaan, ainakaan vielä.
Ei kannata olla kateellinen. Kuivan maan sähkötön mökki 450 kilometrin päässä, viimeksi käyty kymmenen vuotta sitten. Appiukkovainaakin kävi siellä viimeksi vissiin viisi vuotta sitten eli muuten on hylättynä keskellä eteläkarjalaista korpea, paitsi miehen serkku käy lähistöllä omalla mökillään ja katsoo vähän meidän mökin perään. Kiinteistöveron ja jokavuotisen jätteenkuljetusmaksun mies tietenkin maksaa. Ne ovat pakollisia maksuja, vaikka mökillä ei kävisikään.
Jos se on hyväkuntoinen, veden äärellä ja sopivan matkan päästä kotoa, niin kyllä voisin itsekkin ottaa. Harvemmin vain on näin.
Tunnen suurta myötätuntoa.
Yleensä perittävät mökit on rakennettu 1970-luvulla tai sitä ennen. Laittamista on vähän joka paikassa. Yhdellä nurkalla ja toisella.
Katto pitäisi uusia. Ulkomaalaus tehdä. Oven kahva repsottaa tai ovi ei edes mene kunnolla kiinni. Saunassa saattaa olla hometta. Rakennuksen perustukset saattaa olla pettäneet (mikä sekin on korjattavissa, mutta vaatii työtä.) Mökin ympäristö pusikoituu. Kiinteustövero juoksee. Tiemaksut tulee maksuun tai sitten saa itse tilata sorakuorman mökkitielle ä.
Jne jne
Loputtomasti.
En ole. En pidä mökkielämästä. Korkeintaan yhden viikonlopun kesässä voin viettää jollain mökillä.
Ja myydä ei voi, koska perintömökki.
En ole kun omani ostin hintaan 320000€ ja on sellainen mitä halusin.
Totta kai. Kaikki mikä peritään ja minkä henkilö kokee itselleen hyödylliseksi, eaha tai omaisuus on kivaa. Ja isoista saaduista eduista on ihan luonnollista olla kateellinen jonkin verran.
Oletko kateellinen, jos joku perii 400 000 arvoisen kaksion Ullanlinnasta?
Meillä ei tule mökkitielle mitään sorakuormaa. Lumi vaan ajetaan pois ja sen tekee naapuri.
Minä perin kesämökin ja pistin samantien myyntiin. Lapsuuden kesien orjaleiri ei houkutellut pitämään sitä.
Vierailija kirjoitti:
Ja myydä ei voi, koska perintömökki.
Tai sitten sitä ei kukaan ostaisi, vaikka myydä koettaisikin.
Terv. kuutonen
Onko mökille/vapa-ajan kiinteistölle pakko ottaa palovakuutus?
🤔
😏🌋
Minusta on täysin hyödyntöntä kadehtia parempiosaisia. Vaikka olisihan tietysti ollut paljon helpompaa jos olisin saanut kesämökin annettuna eikä sitä varten olisi tarvinnut haaveilla ja säästää vuosikymmeniä.
Hieman kyllä olen. Kaveri peri hienon mökin järvenrannalta ja on aina mukava viettää siellä aikaa kutsumattomana vieraana.
Tietysti olen jos mökki on hyväkuntoinen ja kivalla paikalla.
Käyn kusemassa niiden kuistille kun ovat poissa.