Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pidätkö enemmän amerikkalaisesta "kaikki on ihanaa ja onnellista" kulttuurista, vai brittiläisestä ja suomalaisesta, jossa kaikki on ärsyttävää ja ei tarvitse esittää täydellistä ja positiivistä

Vierailija
07.05.2022 |

suu korviin ommeltuna?

Minä niin rakastan brittiläisten ja suomalaisten melko ainutlaatuisia luonteenlaatuja, kun olen melko kyyninen äksy luonne itsekin, ulkonäössäkään en ole koskaan pyrkinyt väkinäiseen kauneuteen, olen se peikko mikä olen, evvk jos naamani ei kelpaa.
Silti tämän pessimistisen kuoren alla kuplii myös pisara huumorintajua ja ilkikurisuutta, ihan kuin meille suomalaisille (ja briteille) on ominaista. Elämä ketuttaa, joskus ihan huvittavuuteen asti.

Amerikkalaisten perusluonnetta minun on vaikea ymmärtää. Semmonen happy happy jeejee ja misseily ei oikein sovi tänne, vaikka sitä ympäri maailmaa yritetään levittää. Ruotsalaisiin amerikan tyyli uppoaa, ne on aika samanlaisia positiivareita itsekin ja aina täytyy näyttää täydelliseltä jne.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. En tarkoittanut että brittiläiset ja suomalaiset ovat samanlaisia, mutta juuri se ettei tarvitse esittää onnellista, käyttää ylisanoja ja olla sexy, yhdistää meitä.

Suomalaiset on kiltimpiä kuin britit, britit on aika ilkeitä sen kyynisyyden lisäksi. Suomalainen pesdimistikään harvoin kellekään ilkeä on, vaikka itsekseen puhisee ja elämää ja ihmiskuntaa vihaa. Heh.

Totta. En tykkää tuosta brittien ilkeilystä, piilovittuilu kohteliaisuuksiin verhottuna ei uppoa. Suomessa onneksi kiltimpää.

Et ole sitten Savossa tai Kainuussa käynyt?

Vierailija
42/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää feikkiydestä yhtään, siksi jenkkikulttuuri lähinnä aiheuttaa yökkäysrefleksin. Meillä on rempseää porukkaa, nauraaröhötetään suu auki, viljellään hurttia huumori ja puhutaan siivottomia. Ei olla mitään tekosiveitä keskenämme, julkisella paikalla käyttäydytään jos on joku arvokas tilaisuus. Mutta ei myöskään yritetä silata kultareunasta asioihin, jotka on huonosti tai jotka vituttaa. Osataan puhua suoraan myös vaikeista asioista, eikä esitetä mitään täydellistä. Hyi semmoiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden välimuotoa. Kukaan ei jaksa feikkihymyä, mutta ei myöskään pessimististä rutinaa loputtomiin. Mieluummin realistinen ja rento ote elämään. Maailma saattaa olla tulessa, mutta minä nauran vaikka itsekin palan - tai ehkä juuri siksi.

Vierailija
44/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaihtoehdot on nuo niin mielummin sitten se yltiöpäinen positiivisuus joutavine small talkeineen.

Nuorempana olin paljon pessimistisempi mutta nyt kun ikää tullut jo lisää ja huomannut että aikakin on rajallista niin kaikenlainen pessimismi ja negailu alkanut tuntumaan ikävältä.

Vierailija
45/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää feikkiydestä yhtään, siksi jenkkikulttuuri lähinnä aiheuttaa yökkäysrefleksin. Meillä on rempseää porukkaa, nauraaröhötetään suu auki, viljellään hurttia huumori ja puhutaan siivottomia. Ei olla mitään tekosiveitä keskenämme, julkisella paikalla käyttäydytään jos on joku arvokas tilaisuus. Mutta ei myöskään yritetä silata kultareunasta asioihin, jotka on huonosti tai jotka vituttaa. Osataan puhua suoraan myös vaikeista asioista, eikä esitetä mitään täydellistä. Hyi semmoiselle.

Onslow..

Vierailija
46/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä just vihaan suomalaisissa eniten sitä pessimismiä ja negatiivisuutta. En koe mitään hengenheimolaisuutta surkeiden valittajien kanssa.

En tunne jenkkien kulttuuria, joten siitä en osaa sanoa mitään mutta kyllä ottaisin mieluummin vaikka vähän feikkiäkin iloisuutta ja hymyä tänne enemmän kuin sitä ainaista marinaa, haukkumista ja vähättelyä.

Samoin.

Vierailija
47/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on luonnostaan taipumus hypettää asioita ja ajatella superlatiiveilla joka sopii amerikkalaisuuteen mutta brittiläiset ja varsinkin suomalaiset vierastavat. Tykkään amerikkalaisuudessa siitä että asioista saa olla aidosti innostunut. Suomessa pitäisi aina vain möllöttää ja miettiä heti mikä kaikki menee pieleen. Mutta en kyllä itsekään jaksa suhtautua muiden ideoihin kovin positiivisesti jos ei ne innosta :D amerikkalaisena kannustaisin varmaankin kaikkia.

Vierailija
48/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on luonnostaan taipumus hypettää asioita ja ajatella superlatiiveilla joka sopii amerikkalaisuuteen mutta brittiläiset ja varsinkin suomalaiset vierastavat. Tykkään amerikkalaisuudessa siitä että asioista saa olla aidosti innostunut. Suomessa pitäisi aina vain möllöttää ja miettiä heti mikä kaikki menee pieleen. Mutta en kyllä itsekään jaksa suhtautua muiden ideoihin kovin positiivisesti jos ei ne innosta :D amerikkalaisena kannustaisin varmaankin kaikkia.

Britit kyllä myöskin ovat kaikesta aina kohteliaan innostuneita. Se kuuluu kulttuuriin, että kehutaan ja kysellään, vaikkei nyt itseä niin hirveästi kaikkien jutut kiinnostaisikaan. Kun sen asenteen oppii jo lapsena, tajuaa, ettei itsekään tylsistytä muita ihmisiä omilla hypetyksillään, vaan osaa selittää asiat kohteliaasti ja monopolisoimatta keskustelua.

Suomalaiset eivät ehkä aina osaa lopettaa omasta jutusta jauhamistaan ajoissa, koska meidän kulttuurissa aniharvoin kukaan esittää kiinnostusta toisten juttuihin.

Vierailija
49/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ps. En tarkoittanut että brittiläiset ja suomalaiset ovat samanlaisia, mutta juuri se ettei tarvitse esittää onnellista, käyttää ylisanoja ja olla sexy, yhdistää meitä.

Suomalaiset on kiltimpiä kuin britit, britit on aika ilkeitä sen kyynisyyden lisäksi. Suomalainen pesdimistikään harvoin kellekään ilkeä on, vaikka itsekseen puhisee ja elämää ja ihmiskuntaa vihaa. Heh.

Totta. En tykkää tuosta brittien ilkeilystä, piilovittuilu kohteliaisuuksiin verhottuna ei uppoa. Suomessa onneksi kiltimpää.

Et ole sitten Savossa tai Kainuussa käynyt?

Tai Porissa. 😂

Vierailija
50/50 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi