Miksi tytöt ovat usein ihan äitinsä näköisiä ja pojat isänsä
Vaikka geeneistä on vain puolet? Onko ulkonäköön liittyvissä geeneissä jotenkin hallitsevampia ne, jotka tulevat oman sukupuolen vanhemmalta?
Ja joo tietenkään läheskään aina ei asia ole näin, mutta sen verran usein, että pistää miettimään. Eli kysymykseen ei nyt vastaa se, jos kerrotte tietävänne isänsä näköisen tytön jne... :)
Kommentit (15)
Myös mun havainnon mukaan melkein aina päinvastoin.
Naiset näyttää naisilta ja miehet miehiltä. Onko siinä jotain yllättävää?
Tuo ei pidä paikkaansa vaan johtuu puhtaasti siitä, että varsinkin vähän ulkopuolisemman/etäisemmän ihmisen on helpompi nähdä saman sukupuolisten yhdistävät piirteet kuin vaikka tietyt isän piirteet naismaisina versioina tyttäressä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset näyttää naisilta ja miehet miehiltä. Onko siinä jotain yllättävää?
Tämä. Esim. Kasvojen ja pään luusto on naisilla kevyempi ja sirompi kuin miehillä
Meillä tyttö on enemmän äidin näköinen ja poika isän. Toinen tyttö ei näytä oikein kummaltakaan..
Ikävä kyllä, ammun tämän alas. Olen isäni näköinen, semmonen sekunda "Mikko Alatalo"...ja nuoreni näyttää minulta,poika!
Meillä minä (nainen) näytän sedältäni ja siskoni taas isoisältämme.
Meillä tyttö näyttää minulta ja poika veljeltäni.
N37
No mulla on neutraali havainto, lapset muistuttavat, sekä isäänsä, että äitiään. Toi sun kommenttis ei perustu mihinkään faktaan.
Ja lopeta heti alkuunsa tollainen holhoaminen, mikä vastaus hyväksytään. Ainakin siinä on yleensä hyvä perustelu, jos jollakin on näin kuin kirjoitit.
Veljeni on todella paljon äitini ja etenkin yhden hänen veljensä näköinen, minä taas muistutan isääni. Joten en minäkään allekirjoita väitettä.
Höpö höpö. Tyttöni on minun näköinen ja poikani äidin veljen näköinen. Iskä.
Osaisitko ap kuvitella esim. lapsen äitiä miehenä tai isää naisena? Jos on nähnyt vanhempien täyssisaruksia, voivat lasten piirteet avautua uudella tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö. Tyttöni on minun näköinen ja poikani äidin veljen näköinen. Iskä.
Tätä meinasin tulla sanomaan, se on aika turn-off tavata tyttöystävän isi ja huomata, että ei jumalauta, tytärhän muistuttaa isäänsä. Sitä mielikuvaa on vaikea enää häivyttää mielestä.
Meillä on päinvastoin.