Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivotko itse äitienpäiväksi ja laitat juhlallisen ruuan?

Vierailija
07.05.2022 |

Tunnen aika paljon äitejä, jotka toimivat näin. Eikö se ole ihan nurinkurista?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden vanhemman perheitä, joissa se äiti ainoa huoltaja on paljon. Ja yleisemmin ero tapahtuu pikkulapsia aikana, joten kuka muu sitten tekisi ellei äiti itse?

Vierailija
22/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevään ekat grilliruuat varattu huomiselle, jos vaan sää suosii, vaihtoehtona vokkipannu kaasulla terassilla. Varmaan teen itse, teini ei osaa ja miehellä on hyödyllisempää tekemistä kodin rempan ja mönkijän huollon kanssa.

Vasta tän aloituksen luettuani hiffasin että ei meillä ole mariekeksiä kummempaa kahvileipää kotona... täytyypä teinilä kysäistä käydäänkö kaupan kautta jos haluaa leipoa tai valita valmista.

Torstaina tehtiin viikonlopun ja alkuviikon ostoslista, kukaan ei muistanut koko äitienpäivää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä leivon, tottakai itse ja laitan perunamuusia ja nakkeja, aivan kuten vaimo isäinpäivänä. Iskäx3

Vierailija
24/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kysyn lapsilta minne haluavat syömään ja käydään kotiin herkkuja.

Vierailija
25/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraan sisäkön huoneen ovelta kum perheen miehet syövät valmistamaani ateriaa.

Vierailija
26/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen passaa omat juhlansakin.

Vierailija
27/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mies ei ole mikään ruuanlaittaja, mutta yleensä tekee äitienpäivänä sen ainoan bravuurinsa. Lapset leipoo, tai käyvät ostamassa jotain kaupasta.

Vierailija
28/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseni, kyllä. Anoppi on vanha ja raihnainen, joten se on enemmän anopin päivä kuin omani. En ole ikinä tykännyt äitienpäivästä, jotenkin päälle liimattua ja teennäistä. Siksi mulle ihan ok, että anoppi on pääosassa, minua ei tarvitse juhlia yhtään. Lapsiini mulla on lämpimät välit, mutta meillä vitsaillaan koko äitienpäivästä.

Miksi miehesi ei leivo ja kokkaa, jos anoppi on juhlien pääosassa? Tai vähintään hanki kaikkea tarvittavaa valmiina, jos hän on niin tumpelo, että ei osaa itse.

Meillä on aina ollut selvää, että äitienpäivänä minun ei tarvitse mennä keittiöön muuten kuin syömään (ruokapöytä on meillä keittiössä). Mies saa sitten samanlaista hemmottelua isänpäivänä.

Vierailija
29/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Eikä kyllä miehenikään. Lapsilta saan aina kortin.

Meille äitienpäivä ja isänpäivä on lähinnä ollut vaan päivä muiden joukossa.

Vierailija
30/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Varasin ravintolasta pöydän ja menen sinne lasteni kanssa.

Vierailija
31/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset oli pieninä mies laittoi aamupalan heidän kanssaan ja herättivät sitten minut. Minä tein kakun, ei mitään ongelmaa. Mummuilla kyläilimme päivän mittaan ja lahja vietiin.

Nykyään asun yksin, olen kolmen mummu, miniä tekee kakun ja tytär ostaa kukkia. Ja poika ja vävy ovat hengessä mukana. Sama lapsuudessa, isän kanssa tehtiin aamupala ja kakun teki äiti edellisenä päivänä.

Ja kukaan ei vetänyt marttyyrinviittaa harteille, päivä oli ja on aina mukava.

Vierailija
32/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Joka päivä on minun päiväni.

Vierailija
33/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itseni, kyllä. Anoppi on vanha ja raihnainen, joten se on enemmän anopin päivä kuin omani. En ole ikinä tykännyt äitienpäivästä, jotenkin päälle liimattua ja teennäistä. Siksi mulle ihan ok, että anoppi on pääosassa, minua ei tarvitse juhlia yhtään. Lapsiini mulla on lämpimät välit, mutta meillä vitsaillaan koko äitienpäivästä.

Miksi miehesi ei leivo ja kokkaa, jos anoppi on juhlien pääosassa? Tai vähintään hanki kaikkea tarvittavaa valmiina, jos hän on niin tumpelo, että ei osaa itse.

Meillä on aina ollut selvää, että äitienpäivänä minun ei tarvitse mennä keittiöön muuten kuin syömään (ruokapöytä on meillä keittiössä). Mies saa sitten samanlaista hemmottelua isänpäivänä.

Ihanan avarakatseinen olet. 🏆 tulee postissa.

Mitäpä jos miniä itse haluaa anoppiaan muistaa, sekinkö on nykyään kielletty? Miksi?

Vierailija
34/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulos kuitenkin ettei mies tee juuri mitään.

Vierailija
35/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään.

Jos ei nuo saa mitään aikaiseksi, niin sitten woltitan illemmalla koko porukalle. Ei nää kummosia asioita ole, mutta äitienpäivänä en kokkaa. Enkä muuten tänäänkään, ehkä woltitan tänäänkin.

Vierailija
36/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä leivon, tottakai itse ja laitan perunamuusia ja nakkeja, aivan kuten vaimo isäinpäivänä. Iskäx3

Vaimosi teki isänpäivänä sinun lempiruokaa, mutta sinä et tee sitä vaimolle?

Vierailija
37/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teinit aikovat leipoa aamulla. Minulle selviää sitten aamukahvilla, mitä ovat tehneet.

Mies on omasta aloitteestaan kutsunut minun äidin ja omansa meille syömään. Tekee ruuan itse.

Vierailija
38/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa monella ankea äitienpäivä 🙁

Vierailija
39/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kaipaa äitienpäivänä mitään erityistä. Yleensä mies ja lapset huomioivat pienesti, se riittää. Itse ajattelin huomenna aloittaa ikkunanpesu-urakan. Kuopuksen rippijuhlat viikon päästä.

Vierailija
40/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa monella ankea äitienpäivä 🙁

Kui?

Saan nukkua niin pitkään kuin haluan. Mua ei millään aamupaloilla ennen kymppiä herätetä. Sitten on brunssi, kuten aina. Istutaan ja höpötellään parisen tuntia.

Ulkoillaan. Katselen mahdollisesti formulat ja lätkää. - ihan rauhassa. Sillä aikaa porukka valmistelee ruokaa tai sitten tilataan.

Sitten syödään yhdessä ja taas rupatellaan äärimmäisyyksiin. Ehkä jossain vaiheessa lautapeliäkin pelataan.

Näin on menty nyt parikytä vuotta ja mä olen ollut tyytyväinen äiti. Onnellinen ja rakastettu. Ihanaa, että ovat kuulleet mua ja tehneet, kuten mä haluan äitienpäiväni viettää.