Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leivotko itse äitienpäiväksi ja laitat juhlallisen ruuan?

Vierailija
07.05.2022 |

Tunnen aika paljon äitejä, jotka toimivat näin. Eikö se ole ihan nurinkurista?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseni, kyllä. Anoppi on vanha ja raihnainen, joten se on enemmän anopin päivä kuin omani. En ole ikinä tykännyt äitienpäivästä, jotenkin päälle liimattua ja teennäistä. Siksi mulle ihan ok, että anoppi on pääosassa, minua ei tarvitse juhlia yhtään. Lapsiini mulla on lämpimät välit, mutta meillä vitsaillaan koko äitienpäivästä.

Vierailija
2/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tein ennen noin, saattoi mennä koko päivä keittiössä. Inhoan edelleen äitienpäivää vaikka nyt haetaan pizzat ja syödään jälkkäriksi jäätelöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiklhän se näin mene facebookin ja instagramin ulkopuolella todellisessa elämässä.

Vierailija
4/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin sitä mieltä, että äitien- ja isänpäivät tehdään lasten vuoksi. Leivoin itse kakut ja tein ruuat, mutta sanoin miehelle, että aamupala pitää tehdä yhdessä lasten kanssa. Yhtenä vuotena mies panosti niinkin paljon, että keitti kahvit ja kaivoi pakastimesta jäätelöä. Mitään muuta ei ollut. Jäätelö tyhjään vatsaan pisti vatsan ihan sekaisin ja puoli päivää tuli istuttua vessassa ripulilla. Tuli arvostettu olo.

Vierailija
5/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä en laittaisi toisen syyksi jos mun maha reistailee. Jos ei olisi reistaillut, olisiko ollut arvostettu olo?

Vierailija
6/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Itse tykkään siitä, jos on aikaa panostaa leipomiseen ja kokkailuun ja se on mielestäni paljon hauskempaa kuin istua jonkun muun laittamaan pöytään.

Vierailija
7/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, onhan se vähän tyhmää, jos äiti loihtii perheelle ruuan ja kakun juhlaa varten. Varsinkin, jos hän tekee sen myös miehelleen isänpäivänä.

Vierailija
8/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapset olivat pieniä, leivoin itse kakun. Isompana lapset leipoivat. Nykyään ostan valmiin kakun.

Vierailija
9/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Koska haluan silloinkin syödä hyvää ruokaa. Olen töissä aamulla ja illalla. Päivällä on viitisen tuntia aikaa syöttää ja kahvittaa kolme polvea äitejä ja muuta sukulaisväkeä. Kyllä se onnistuu kun organisoi, delegoi ja aikatauluttaa.

Vierailija
10/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mies ja lapsi tekee mulle aamupalaa, ruuan hoitaa mies ( kutein useimmiten viikonloppuisin). Itse leivon ehkä kakun, tai yhdessä lapsen kanssa. Tai mies ja lapsi tekee, vähän riippuu kuka haluaa millaisen kakun (eli meneekö mun ja lapsen toiveet yksiin). Lapselta ei voi vaatia kakkua josta se ei tykkää tai jota se ei osaa leipoa, joten ite voin tehdä itelleni just sellaisen kun tahon.

Vierailija
11/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään tavallista ruokaa, ei juhlallista. Mies laittaa. Ravintolassa käydään "äitienpäivän kunniaksi" jonain toisena päivänä, jolloin on halvemmat hinnat ja vähemmän porukkaa.

Vierailija
12/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostetaan leivokset kahvin kanssa, ruuaksi mitä normaalistikin syödään viikonloppuisin. "Lahjaksi" riittää halaus ja toivotus. Teennäisiä nämä äitien ja isien juhlapäivät, saisi poistaa kalenterista kuten naisten ja miestenpäivät.

Vierailija
13/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En. Mies ja lapsi tekee mulle aamupalaa, ruuan hoitaa mies ( kutein useimmiten viikonloppuisin). Itse leivon ehkä kakun, tai yhdessä lapsen kanssa. Tai mies ja lapsi tekee, vähän riippuu kuka haluaa millaisen kakun (eli meneekö mun ja lapsen toiveet yksiin). Lapselta ei voi vaatia kakkua josta se ei tykkää tai jota se ei osaa leipoa, joten ite voin tehdä itelleni just sellaisen kun tahon.

Minäkin teen itse kakun, niin saan mieluista. Tykkään kirpeistä mauista, puolukasta ja sitruunasta jne,joista meillä muut ei niin välitä.

Vierailija
14/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, menen äidille joka haluu tehdä vielä kun pystyy.

Vierailija
15/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan mökillä.

Leivoin perjantaina ison pellillisen kakkupohjaa. Pakastin puolet (kun ensi viikolla tulee vieraita) ja otin puolet mukaan. Lapsi teki siitä eilwn kakun ja syömme sitä tässä viikonlopun mittaan. Näin se saadaan syötyä kolmistaan.

Kokkasin ja leivoin muutenkin koko perjantain joten tämä tuli sivutuotteena.

Grillaamme huomenna. Mies laittaa grilliruoat ja lapsi (teini) tekee salaatin.

Vierailija
16/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En leivo muutenkaan, niin miksi leipoisin äitienpäiväksi?

Hyvää ruokaa laitamme yhdessä, kuten muulloinkin viikonloppuisin.

Varmaan grillaillaan.

Vierailija
17/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En anna miehen tehdä kun tekee kuitenkin jotain väärin ja luovuttaisin valtaani.

Vierailija
18/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tee, jos ollaan omalla porukalla. Niinpä olen usein ollut ilman kakkua.

Vierailija
19/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin itse koen, että juhla on kuitenkin lasten juhla. Meillä vietettiin niin kauan kun lapsi oli sen ikäinen, että päiväkodissa ja koulussa askarreltiin ja tehtiin asiasta numero. Mies ja lapsi saattoi leipoa, yleensä herkut tuli kaupasta. Minun homma sitten on ollut muistaa lähettää kortti sekä omalle äidilleni että anopille. Sen teen edelleen, mutta muuten emme enää erityisemmin juhli äitienpäivää.

Vierailija
20/41 |
07.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vietä äitienpäivää millään tavalla. Päivä muiden joukossa. M27